Gå til innhold

Min Bora 1.9Tdi 4motion

Ranger emnet

Løfaldli

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har jeg tatt i anskaffelse i en 2000 Bora 1,9TDI. :)

Bilen står hos forhandler for øyeblikket for småting som bremser, lys-stilling og generell overblikk over bilen før jeg tar over den. Skrive kontrakt på avbetaling osv. Blir litt drykt og betale lån når man lever på lærlingelønn, men sånn er det. :P

Den ble kjøpt av den nette sum av 130.00Kr. Bilen bærer ikke mye preg av å være 9 år gammel, lakken er fin(tho, har ikke fått vasket den skikkelig ennå, så jeg er ikke 100% sikker på striper osv. Men den ser ganske strøken ut). Før noen nevner det, så ja, jeg vet at det er båtinteriør i bilen, men den er så mørk, at jeg legger nesten ikke merke til den.

Den har rullet 132400, noe som ikke er så forferdelig for alderen. Det har vært 2 eiere før meg, og begge er over 50år. Så den har ikke vært rævkjørt. Service heftet følger med, og er fulgt til pungt å prikke.

Den har bla.

- 4 Motion

- 6 Girs manuell

- Abs

- Justerbart ratt

- El. vinduer

- Setevarmer

- Metallic lakk

- Radio/ kasettspiller

- El.speil

- Startsperre

- 8 Alufelger (Vinter & Sommer)

- Fj.sentrallås

- Avtagbar hengerfeste

- Climatronic

- Aircondition

- Klima-anlegg

- Takluke

- Aut. Dimmer innvendig speil

- Regnsensor

- Xenon i nærlys, Halogen i langlys.

- Rullegardin i bakruten

- Sportsseter

- Highline

- Defa motorvarmer

Bildene er tatt av forrhandleren som jeg kjøpte bilen av.

18_544267970.jpg

18_-477437976.jpg

18_2040982362.jpg

18_2132862175.jpg

18_-83697243.jpg

18_1064756569.jpg

18_1085201644.jpg

Planer foreløbig:

I rekkefølge for ting som skal bli gjort.

- Skifte den gode gamle (dog, ubrukelige) blaupunkten, med noe litt mere moderne. [Montert]

- Montere pioneer høytalere i org. hullene i dørene bak. (tweeter og mellomtone er ikke montert fra fabrikk, men hull og gitter er dær)

- Subwoofer i hjulbrønn / eventuelt en i lokket kasse.

- Sote/tone rutene bak B-stolpe

- Muligens fjerne Tdi, Bora og 4 motion emblemet.

- Montere Xenon i langlys.

- Kanskje fjærne skvett lappene for "syns".

- Felger (til sommers).

- Senking(blir ikke før nyttår, blakk).

:)

Endret av Løfaldli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Noen som vet hvor jeg kan gå igjennom fra motorrommet til "hytta" med kabel?

På min var det så enkelt som at jeg tok av det dekslet som er over pedalene, og 20cm (ca.) over gasspedalen var det et hull som kun hadde en plastpropp i seg. Jeg brukte dette :)

(Min bil har veldig lite utstyr, så kanskje din har noen ledninger der fra før?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider