Gå til innhold

Golf 3 stopper av og til med ujenvne mellomrom.

Ranger emnet


dopus

Anbefalte innlegg

testet litt i går også. Satte en tennplugg rett i coil kabelen og jordet den i blokka...ingen gnist. Målte coilen (har fått lånt en tysk golf mekke bok av en kolega, hvor alle veridene coilen skal var oppgitt), alt såg ut til å ha korrekte verdier målte kabelen inn til coil og selve coilen. alt var innenfor veridene den skulle ha. Dette var en coil en kollega hadde hatt liggende som ble montert da den stoppet i helga og ikke startet i det hele tatt etter på. Byttet tilbake til den gamle coilen. Da startet bilen med en gang. Scannet igjen med vag-com men bilen gikk på tomgang, ingen feilmeldinger.

 

Stoler ikke på den coil/tenningsmodulen som står i nå heller, så jeg har annbefalt bilens eier å kjøpe en ny, så får vi satse på at det løser problemet.

 

En ting til. Bir coilen jordet i chassiet eller er det kun jording i den 3 polte tilkoblings pluggen?

 

 

Takker for alle tilbakemeldinger jeg har fått.Dem har fått meg på rett spor anngående hva som har vært feil på bilen.........tror jeg:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har golfen stoppet igjen. Selv med ny coil. Regner med at det da mes sansynlig er hallgiveren,. Har fått tak i multimeter med diode for å se om hallgiveren gir den pulsn den skal til coilen. Noen som har noen andre forslag. Kan hallgiveren fungere på et tidspunkt, for deretter å kutte ut helt. Dersom hallgiveren slutter å virke mens motoren går, vil den da få motoren til å stoppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at den hadde stått noen dager så startet den på første forsøk. Sjekket hallgiveren når bilen gikk. og dioden blinket som bare f. slik den skal gjøre når man tester signalet fra hallgiver.

 

Men. har denne motoren veivaksel giver i tillegg til camgiveren (hallsensoren). Har lest meg fram til at den hallgiveren ikke kan få motoren til å stoppe. du kan til og med koble fra kabelen til hallgiveren, og motoren går fortsatt.Men dersom den har veivaksel giver i tillegg, så vil den jo nekte å starte hvis den ikke får signal om når sylinder en står i øvre dødpunkt, ser for meg at den faktisk kan gjøre det samme når bilen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bak tenningslåsen der du setter inn nøkkelen er det en stor kontakt med masse ledninger i som sender strømmen rundt i bilen. Skru opp det dekselet og kjør med den åpent. Neste gang bilen stopper dytter du litt på den. Jeg hadde akkurat samme problem som deg. Dårlig kontakt på den svære saken der. Spray med litt elektronikkrens og slå en strips rundt hele driten så den holder seg på plass. Jeg bytta alt som var i hele bilen, før jeg fant ut hva det var.. verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et desperat forsøk ble en brukt fordeler med hallgiver montert. Etter dette har ikke bilen stoppet. Selv om den gamle hallgiveren målte korretkt når motoren gikk.Ble aldri helt klok på den bilen,men fordeler med hallgiver fikset problmet av en eller annen merklig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår