Gå til innhold

Korte hjulbolter på Toyota. For korte ?

Ranger emnet

dhh_AQ

Anbefalte innlegg

Har en Toyota tercel jeg skal ha alufelger på. Denne har hjulMUTTERE, dvs. at man ikke kan sette på lengre bolter. Når jeg skrur på de nye felgene går det ca. 5 runder før mutteren er fast. Er dette nok ?? (på stålfelg er det 8-10 runder)

I såfall hva kan gjøres med dette ??

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

lurer på det jeg og. bytta fra sommer til vinter dekk da jeg skrudde boltene av fra alufelger var dom ikke half veis inne engang. da gikk dom 5-6 runder ekstra i stålfelger. nå vet jeg ikke om de er for kort for alufelger eller for lang for stålfelger.

tror ikke at det gjør noe om dom går noen ekstra runder inn for at da blir dom enda mer festa. men hvis dom ikke går nok inn så vet ikke, blir man litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlign konen på mutter/bolt med den på felgene. Dette skal ligge som hånd i hanske, og hvis ikke så passer det ikke. Selvføgellig passer det ikke med lengden uansett, men sjekker du ut konen vet du i allefall om du trenger bolt/mutter med annen kon.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig sjeldent det er noe annet en 60* kon på bolter/muttre, og i såfall er det rund kon eller flat med skive.

Jeg vet at Toyota ofte har muttere med styring til alufelger, da kommer man lenger inn på gjengene.

Hvis ikke det er mulig må det skiftes bolter, disse er presset fast på navene fra baksida.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider