Gå til innhold

Cd-spiller stoppet:( trenger hjælp:P

Ranger emnet

sindre2104

Anbefalte innlegg

Her om dagen observerte jeg at spilleren skrudde seg av når det humpet i veien, også har det skjedd flere ganger siden. I går kjørte jeg inn på en litt humpete parkeringsplass med spilleren på.. Skrudde den av da jeg parkerte.. Da jeg etter å ha kjørt ut fra denne humpete parkeringsplassen ville ikke spilleren skru seg på i det hele tatt. Jeg har ikke hatt noe liknenes problem tidligere med den..

Til info:

- Ikke koblet på tenningsstrøm..

- Konstant strøm, mye "jalla" mekk i strømføringen...

- Var koblet slik: Gul og rød kabel fra spillerkoblingen var spleiset sammen med en svart kabel som kom fra en av/på (I/O) knapp, og videre derfra inn i en blå liten boks, med hull på toppen, som en alarm boks..og videre fra den ned til sigarettenner, på den brune kabelen som går inn i sigarettenner.

Har ikke særlig peiling på det elektriske i bil, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe. Har tidligere prøvd å koble den rød mot rød, og gul mot gul, og omvendt rød mot gul og gul mot rød, uten respons...

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dårlig kontakt og nå høres det ut som den løsnet/datt ut helt. Altså mest sannsynlig en kabel som ikke har kontakt lenger.

Siden du har konstant strøm har ikke rød og gul noe å si. Full strøm på begge.

Sjekk om du har strøm i sigarett-uttaket og jobb deg videre derfra.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dårlig kontakt og nå høres det ut som den løsnet/datt ut helt. Altså mest sannsynlig en kabel som ikke har kontakt lenger.

Siden du har konstant strøm har ikke rød og gul noe å si. Full strøm på begge.

Sjekk om du har strøm i sigarett-uttaket og jobb deg videre derfra.

såpass skjønte jeg også, har strøm i siguttak..men hva søren gjør den blå "alarm"boksen og av/på knappen der??:P kan jeg ikke bare prøve å trekke direkte strøm?:P

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker på er strømstabilisator... men da hadde dette vært bedre bygget sammen med spilleren hvis det hadde vært orginalt.

Ser du noe mer i den "alarm" boksen da? Går det ann å åpne, sikring der? Har du en vanlig spiller så tar du vekk skiten og kobler direkte.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er veldig enkel, du trenger en Iso-kobling, det får du kjøpt der dem selger bilstereo..

00062239abb.jpg

2463_phonocar_4_622.jpg

Dermed får du mindre ledningsrot, en mer stabil kobling og mye lettere å montere denne spilleren og den du kanskje kjøper senere..

Koblet opp dette da jeg installerte ny spiller i min Mk3

Den "alarmboksen" du ser kan gjerne være en sikringsboks, åpne den og se. Hvis spilleren din ikke har en sikring utvendig så bør du ha en sikring montert på tenningstrømmen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det, etter mange timers leting... Har Iso-koblinger B.T.i, som videre gikk til dette kabel-surret med on/off knappen. Heiv ut kabelsurret med knappen og den blå boksen.. Startet på scratch, koblet meg på tenningsstrømmen..

Problemet lå inni en Iso-kobling.. En svart (jording) hadde løsnet, den siste inn mot spilleren... Har limet den primitivt inni koblingen igjen, får se hvor lenge det holder...:D

Spilleren har egen sikring, rar kobling av forrige eier.. :P

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider