Gå til innhold

Nyinnkjøpt Audi 80 LS fra 1977

Ranger emnet

VWPassat89

Anbefalte innlegg

Jepp. Da har jeg handla meg en strøken Audi 80 B1 fra 1977. 1.6 liters 1588 ccm motor med en jævel av en Solex-gasser som nekter meg å la den gå rent på tomgang før etter hvertfall en 10-12 startforsøk. Klassisk VAG-problem fra denne tiden. Tenker på å bygge om til manuell choke og så heller holde denne velsmurt og justert. Update kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann folks. Bilen er med meg på vinterføret, men den vaskes veldig ofte, så ingen antydning til rust, slapp av ;)

Men her om dagen var det -20 grader. Plutselig begynte den å hakke og rykke noe veldig... om jeg ga for mye gass, så døde den, ikke slik at batterilampa lyste, men det virka som det var noe gærent med drivstofflinja. Hadde på ei flaske kondensfjerner, og borte ble det, foreløpig. Noen som vet om gamle VAG-biler har lett for å få kondens i hardkulda, og om dette kan føre til den hakkete oppførselen? Måtte kjøre med høyt turtall i 2. gir hele veien hjem (3 km), og det gjorde meg ikke akkurat godt å høre på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 months later...

hei, har samme problem med gasseren jeg også, men den vil gå på tomgang etter første start på dagen, men etter man stopper og starter et par ganger stopper den igjen. Min har rust i begge forskjermene. Denne var jævli fin hvert fall!

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

-89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km

-95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...