burnulf Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Noen som vet om det er mulig å få godkjent cosworth motor i mk 1 eller 2???Den mk2 stasjonsvogna er godkjent, men det var visst litt "bak mål" i flg. eieren... Siter 72 Camaro 402 SS 74 Escort MK1 89 BMW touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_køss Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by burnulf Noen som vet om det er mulig å få godkjent cosworth motor i mk 1 eller 2???Den mk2 stasjonsvogna er godkjent, men det var visst litt "bak mål" i flg. eieren... Driver å holder på med det nå, men det er ikke så lett.. Ikke funnet noen biltilsyner som vil det ennå ihvertfall.. Siter -69 Escort RS2000 -85 GTE Quattro x-66 Mustang Fastback GT x-92 Sierra Cosworth x-87 Coupe Quattro x-97 VW Transporter 2.5 TDI x-96 Ford Courier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 dette skal gå forholds vis greit det har dere ikke noen reg nr dere kan referere til da?som har gjort dette før jeg holder på med dette jeg og,og har fått hjelp av noen som har gjort dette før så det skal gå greit vis du har full gr4 oppsett så skal dette være greit det er også escorter med rs bakaksel og sierra 5 gir(ikke cossi)kasse og to link som er godkjent her i norge noe du må ha er bur for og stive av karosseri og dette motorsport forsterknings setttet til og sveise inn og alt av papirer på deler vis man har homoligerings papirer på escort bda/gr4 så er jo der masse mål på alt av bremser og stag++++ dette gjør jo jobben litt letere med og dokumentere delene du bruker at de er gode nok vis bilen er 1970 eller eldre er det jo mye enklere da slipper man unna masse regler som kom i 1971 bremse kit får man jo kjøpt ferdig eller så er det jo masse og velge mellom som kan settes sammen et lite tips til de som holder på med escort mk1 med breddere der kan man montere på sierra cosworth fjørbein med bremser og lenkearmer med escort justerbare topp fester og caster stag(gr4) da er jo forstillinga grei for da er jo hoved komponentene cosworth dette gjelder bare mk1 med breddere trur ikke det er plass på andre escorter til disse fjørbeina lykke til med byggingen og prat med biltilsynet før dere begyner og hold en god dialog med dem under veis da slipper men mye kød når man er ferdig Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo2 Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 ikke noe problem. Siter http://www.gatebil.no http://www.norskescortregister.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Originally posted by ESCORT MK1 COSWORTH vis bilen er 1970 eller eldre er det jo mye enklere da slipper man unna masse regler som kom i 1971 Hvilke regler da? biltilsynet i trondheim har slutta å godkjenne cossi ombygginger, så lenge det sitter turbo på den, pga. at det er så lett å øke effekt. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 virker ikke som alle biltilsynet er klar over disse reglene. Jeg mÃ¥ iallefall fortelle dem at escorten min aldri har hatt nødblink eller retningsvisere pÃ¥ framskjermene. De pleier Ã¥ huske at den ikke trenger avgasskontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortCossie Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Min 1976 RS2000 er godkjent med Cosworth og ubegrenset med hester.. er også godkjent med 50mm senkesett og 7,5 deep-dish RS felger med 195/40-13 dekk... Bilen er ikke modifisert annet enn litt større bremser, ny bakaksling, motor (ehh..).. Godkjent hos biltilsynet i Egersund :) Siter EscortPower.net - Ford Escort Portalen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 regler/pargrafer eller hva en skal kalle det er jo eks 1971 kom det type godkjening krav til sikrets belter krav til støtfangere avgass krasj test ++++++ arester meg vis jeg sier noe galt dete er bare hva jeg har fått høre av biltilsynet biler før dette slipper unna uten dette eks escort kom jo aldri med cossi motor dermed ikke type godkjent der med siter ikke biltilsynet med noen papirer på hva en slik ombyging omfater de kan jo ikke bare godkjene uten og kunne gå god for det som er gjort dermed må deler som er brukt være riktige og gode nok + bilen må jo være siker og tåle påkjenningene derfor er for eks homoligering papirer fine til dette bruk fra en bda/grp 4 bil da disse hadde like mye hester som en org cossi dette gjør jo både jobben til biltilsynet og at du som bygger veit hva du får når man er ferdig for dette er jo hvert brukt i mange år så disse delene skal tåle påkjenningen dermed mye lettere for biltilsynet og godkjene og kontrollere bilen for da er det jo ikke snekra sammen av alt mulig dette er mine erfaringer Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 stemmer dette...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zx7r Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 homoligering papirer... Hvordan/hvor får man tak i det??? Siter 1969 Escort Mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Originally posted by zx7r homoligering papirer... Hvordan/hvor får man tak i det??? tror nbf selger det.. ellers har muligens jeg ett sett jeg kan kopiere.. hadde jeg hatt scanner så skulle jeg lagt det ut... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Originally posted by Kjetilr tror nbf selger det.. ellers har muligens jeg ett sett jeg kan kopiere.. hadde jeg hatt scanner så skulle jeg lagt det ut... Er det de papira det står royal automobile club på forsiden? Har noen engelske papirer her til mk1 rs2000 som jeg ikke er helt sikker på hva er, står ihvertfall listet opp ett lass med diverse utstyr som er godkjent ifølge papirene. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Mark1 Er det de papira det står royal automobile club på forsiden? Har noen engelske papirer her til mk1 rs2000 som jeg ikke er helt sikker på hva er, står ihvertfall listet opp ett lass med diverse utstyr som er godkjent ifølge papirene. stemmer nok det.. husker ikke i farta.. men hvis de er kjøpt hos norges bilsport forbund så skal de være hullmerket.. dvs klipt hullmønster i et hjørne eller no.. det er hvertfall mine.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 homologation er vel ikke noe biltilsynet driver med men en slags inndeling for å få mest mulig rettferdig konkurranse i rallyløp http://www.rallycars.com/Cars/Homologation.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 ja det er riktig det at ikke biltilsynet driver med dette vitsen er og kunne dokumentere at delene du har montert på bilen er gode nok for denne ombyggingen da det står alle dele nr og mål på alt i homoligeringpapirene dette er bare et hjelpe middel for det er ikke så lett og kunne dokumentere at det du har skrud på bilen er bra nok uten noen papirer og papirer det får man jo ikke hevet etter seg da denne bilen ikke er levert med dette orginalt og ford er jo ikke inntresert i og hjelpe med det men som sagt dette er min anbefaling og erfaring noen plasser godkjener de det uten , noen må man ha papirer på alt og sliter for det biltilsynet har jo ikke av samme oppfatning angående godkjenning og ombygging alle plasser rundt i landet selv om det er de samme regler som gjelder desverre Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.