Gå til innhold

Cosworth i mk1/2


burnulf

Anbefalte innlegg

Originally posted by deluxe1300

homologation er vel ikke noe biltilsynet driver med men en slags inndeling for å få mest mulig rettferdig konkurranse i rallyløp

 

http://www.rallycars.com/Cars/Homologation.html

 

ikke helt korrekt. Homologering er deler en bilfabrikant har fått fia eller annen instans innen bilsporten til å klasse.

 

Feks compression struts . de er klasset på rs1800 + rs1600 (bda), men ikke med ohc motor(rs2000)..

 

rettferdigheten har det lite å gjøre med, men mye med sikkerhet. Slik at det ikke skulle bli ville bygger..Ascona led under dette i mange år pga svak girkasse og bakaksel, dårlige bremser osv. Men nå de senere år har slike ting blitt fritt.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg satt å tenkte på dette seinest i dag...

 

Når Mr. Myrland fikk godkjent sin Granada med en 11,5 liters V8'er klump med 1300 hk, burde det da være så vanskelig å få godkjent en mk1 eller mk2 med en 2 liter Cosworth motor med ~350 hk?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jeg satt å tenkte på dette seinest i dag...

 

Når Mr. Myrland fikk godkjent sin Granada med en 11,5 liters V8'er klump med 1300 hk, burde det da være så vanskelig å få godkjent en mk1 eller mk2 med en 2 liter Cosworth motor med ~350 hk?

 

prøv å si det til en på biltilsynet.. se hva som skjer.. hjelper ikke noe som helst.. kjøp en mk1 før 70 og alt er godkjent hvis det er skikkelig gjort..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ting er er er gjort bra det kan vel alle med litt bilkompetanse se man ser jo fort åssen jobb det er gjort med skruinga og karroseriet

 

og man får beholde veteran skilta ja

70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth

73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side

98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jeg satt å tenkte på dette seinest i dag...

 

Når Mr. Myrland fikk godkjent sin Granada med en 11,5 liters V8'er klump med 1300 hk, burde det da være så vanskelig å få godkjent en mk1 eller mk2 med en 2 liter Cosworth motor med ~350 hk?

Mener Magnor Mydland har TÜV-godkjent bilen i tyskland, samt god dialog med bil(u)sakkyndige.

Også er jo Granada en jævla solid bil som tåler10 000 kW orginalt også da(nå må jeg slutte å underdrive).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår