Gå til innhold

Vectra'n min så langt..!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heh :D Kom til å tenke på noe... Kom hit til Alta med bilen. Banner på at du ikke kommer deg opp til huset mitt pga. fartsdumpene :D Går greit å kjøre hit opp også, først kjører du langs de pene veiene i Sverige, helt til du kommer til et lite sted som heter Svappavarra. Da skal du ta av i et kryss å kjøre mot Karesuando. Der må du ha maxfart 40km/t vis ikke mindre, ellers har du en bil med ødelagte former etter 10km. Vanligvis tar det bare ca. 24t å kjøre fra Oslo og hit, men for deg tar det vel et par uker. :D

 

Hadde vært et fint lite prosjekt, eller vis noen kjøper bilen din her i Finnmark ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vectra Ræcing

Ok, åssen bil kjørte du da? Grønne Vectra B?

Jo, takker.. ;) Har litt å fikse da, etter den harde vinteren..!

 

Ja huff, slet veldig med dumper og ute på den grusplassen ved innkjørselen!! Blir så ille lav bak ved skjørtene, når det sitter folk bak!! Men er jo PEN høyde da!!! :cool:

 

Jepp, kjørte grønn vectra b (2.5), ikke fått gjort så masse med den enda, men da har jeg jo litt og gjøre fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Vectra A her som er senket 55mm... Vis det ikke er 65, eieren er litt ustabil for å si det sånt.

Anyways, den er helvettes lav uten styling. Men han kom seg til meg i allefall :D

 

Bestillte Lumma bodykit i dag jeg, gleder meg til å hive den på. Da er mitt prosjekt nesten ferdig, må bare legge litt alumatter i dørterskelen, lakke interiøret på nytt og senke den så er man ferdig. Vis jeg ikke har solgt den til sommeren så kommer jeg på gatebiltreffet. Da må vi stille ved siden av hverandre ;O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte meg det c.. pen den! deilig motor også! så du den Omega B 2.5 V6 ute på bræisladd banen?? Fy faen! deilig lyd det!

 

Hehe.. jeg har en kamerat med Vectra A. han har senket sin 35mm. men den er nesten like lav som min! sikkert sukket 20mm ihvertfall!

så man kan ikke alltid stole på det dem oppgir, hvor mye bilen vil bli senket.

 

Åh, det blir dritfett!!! Ja, kom til gatebil a?! Jepp, da kunne vi stilt ved siden av hvarandre!

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske deilig motor ;) Så den omegaen ja, den med svarte kamei grillen? Sinnsykt fin lyd i den :)

Har forhørt meg litt angående og få tak i grenrør til min ved siden av fullt effektanlegg. Men får ikke tak i det noe sted. Blir hvertfall og bytte fra katta og ut på min, er bare remus potte nå, litt lite lyd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikke: Vel vis du skal ha grenrør så pass opp for noe... Toppen kan ryke. Grenrør til min bil kostet 6500kr hos Styling-tech, de har nok også til V6 motorer. Chip den heller, fjern katalysator, hiv på sports kamaksling og fjern litt pling og plang. V6 Ecotec motorer er en av de beste motorene å trimme, i allefall på Tyskebiler. Har krom DTM potte på bilen min, ganske fet lyd av bare midtre og bakre potta. Vurderer å fjerne katalysatoren, må bare lage 2 flenser, men jeg er så lat...

 

Tenkte jeg skulle senke bilen min 30mm, vis ikke 35. Er litt usikker på akkurat det. Bodykitet til Lumma senker jo bilen en del fra før, så får se når den tid kommer. Er forskjell fra merke til merke ja, satser på HR jeg. Bilen er 30mm fabrikksenket og litt til hehe... Men det er kun forran, fatter ikke hvorfor ?! Ræva min henger jo langt oppi været. Hvordan er Jamex senkesettet ?

 

Må se, når jeg er ferdig med bilen skal den selges, men jeg og en kompis tenkte å ta oss en tur. Han har en Calibra med Lumma bodykit og rieger vinge, den er breddet og det meste er i DTM så og si. DTM potte, DTM frontleppe og DTM felger. Men motoren er noe dritt... 2.0i 8v :D

 

Deilig lyd er en Dodge Viper som kommer susende i motsatt kjøreretning, eller en Lamborgini Diablo.

Har opplevd Dodgen i Alta, en i Lakselv som eier en.

Lamborginien opplevde jeg i Sverige, en i Gällivarre som eier den.

Ellers har man jo alltid en fin AMcar stående utfor Shell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Da skal jeg se opp for grenrør med tanke på toppen. Bilen min er chippa, fikk 191 ut av den ved bare og chippe. Nye kamaksler har jeg vurdert, men blir vel dyrt siden jeg trenger 4 :/ Hvor er det lurt og kjøpe det, og ikke så ille priser? Og hvordan kammer / hvor mye løft..? mye kan jeg hente ut av det? 15 - 20 hk og 20 nm i topp effekt ? blir hvertfall nytt midre del av effektanlegg, hvor mye er det og hente på og fjerne katalysatoren, med tanke på motoren trenger vel litt motsand også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lurt å ta bort katalystorene på en v6 da? hørt at den trenger motstanden eller noe..? som Mikke sier..

Jeg har fjernet min, på 2.0 16v EcoTec.. gikk ganske mye bedre faktisk! Også mye mer grom lyd!

 

Kammer og det meste annet får du kjøpt hos ENEM i Sverige.. vet ikke helt hvor mye det koster. men er nok litt dyrere for V6 ja..

Får nok en 15hk ja.

Men bytter du kammer, bør du vel også bytte til grenrør??

Skal det ha full virkning..

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved katalysator fjerning får du vel 10 - 15% mere effekt ca., vet ikke helt med V6'ere kanskje bedre å kjøpte sportskatalysator. Katalysatorene er noe tull på Vectra, CO2 nivået = 0 så det burde gå greit. Vis du vil få ytelsen helt optimal så burde man jo også ha grenrør i tillegg til et bra effektanlegg, effekten blir maksimal da. Skifter du kamaksling så trenger du vel ikke å skifte til grenrør, men er jo bra vis du vil ha max effekt. Er mange som selger sportskamakslinger, men man burde være obs på kvalitet og dritt.

Har ca. 160HK på bilen min nu, fjerner jeg katalysatoren får jeg rundt 170Hk, legger jeg til grenrør får jeg oppimot 180hk. Fikk 4hk mere ved at noen luringer i Sverige sveiset manifoilen min litt, lenge leve rust. Trur jeg klarer å få ut 210HK ved å justere litt men satser ikke så mye på motoren.

Var en Manta her i Alta for en stund tilbake, mekanikeren på Shell som eide den. Han fikk ut 230HK på den, noe som er da jævlig bra på en 2 litter ;O

 

Sportkamakslinger er billigere enn orginale, i allefall det jeg fant ut. Skiftet ut min for 1årsiden, angrer på at jeg ikke la til en sportskamaksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer og hente ut såppas av en 2.0 r4 motor, så burde jeg klare og hente ut mere en det jeg har gjort ved og bare bytte kammer, effektanlegg, og eventuelt en sportskatt. Hvis man setter på en sportskatt, vil ikke den sote seg ned som en vanlig katt, og miste litt av sin opprinnelige effekt? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg hørt også! Mye sterkere topp, enn f.eks. visse C20XE. Men har for meg at du ikke får så mye trimmings deler til Ecotecen, enn som f.eks den C20XE motoren. Der får du jo masse stæsj!

 

Planene mine er å chippe bilen, i første omgang. Noen som vet om noen bra steder for det. hadde tenkt til å dra til Tigerspeedparts i Bergen jeg c.. De kjører EDS, har hørt mye bra om de! Men er så jævla langt vettu!

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår