bless Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Hei. Lurer på om noen av dere er flink me drivknuter? Har en audi A4 95 modell. Å har kjørt me dårli drivknute på høyre side en go stund nå, men plutseli ville ikke bilen framover lengere. Akslingen går rundt men ikke hjulet. Er det drivknuten som er knekt av da?? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Høres ut som om den kan være helt kjørt ja! Var slik på min gamlebil. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bless Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Høres ut som om den kan være helt kjørt ja! Var slik på min gamlebil. takk takk:) men hvorfor går ikke akslingen på venstre side rundt? Kun den på høyre.. Har det noe me diff sperre å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Ja, blir igrunn som å stå på is med ene hjulet på en bil som ikke har sperre på diffen :) Mener det blir slik hvertfall? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bless Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 okei:) Er det mye arbeid å bytte drivknute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Det er høyre siden som er drittsiden å skifte på hvertfall! Jeg fikk en kompis av meg som er mekaniker til å gjøre det, og betalte han noen kroner :) Skal være fint mulig å få til hvis du har teknisk innsikt og riktig verktøy, og ikke minst god tid! Men vet at høyre siden er kjelkete, og venstre lettere :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Akslingen vil spinne rundt i et helvetes tempo på den siden hvor den har null motstand. Dette er IKKE sunt for diff og drivverk, la være å gjøre det. Jeg har kun gjort det på venstre, men hvorfor skal høyre være verre? Det er nok en del timers arbeid, må få dritten av, få akslingen i en skrustikke, dra av gamle leddet, rengjøre skikkelig, ta alt på i rett rekkefølge, bruk rikelig med grease. Så på igjen. Beste måten å få det av på er å løsne senterbolten, skru den litt inn igjen for å presse leddet bak, svinge helt til venstre (eller høyre, whatever), bruke noe greier for å vippe drivleddet ut (må nok bruke litt makt her gjerne). Litt stress om du har veldig tight understell, men med originalfjærer skal det gå å presse ned hjulopphenget litt for å få litt mer spillerom. Vanskelighetsgrad 3 av 5? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roymagne Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 http://www.bilforumet.no/passat/185959-guide-bytte-drivknute-ytre-drivledd-pa-passat-3b-97-00-audi-a4-97-00-a.html Byttet begge mine på en 98 mod a4, brukte denne linken og den funket ganske bra ;) ellers har du denne linken som er ganske god Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - FAQ og guider - LES HER FØR DU SPØR! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Jeg brukte en guide på audiworld iallefall, som var veldig grei. Husk at man ikke trenger å ta av fjæringen uansett hva guiden sier. litt makt og smidighet så har du spart minst en time. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bless Skrevet November 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 takk til alle :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 bruker en halvtime på drivknute jeg, er ikke mye jobb :) løsner bakre bærearm og så den ikke sitter i spindelen, og drivaksling, legge rom helt til høyre, dunker ut akslingen, så for å få av drivknuta, så tar du bolten som du må ta av for å løsne aksling fra spindelen, og kjører den helt inn med muttertrekker, da kommer drivknuta av som regel, kansje du må banke litt, så må du selvfølgelig huske de ringene som sitter inni der;) om du forsto noe ;P Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Jeg har hatt ut begge drivknutene når jeg kjørte B5, er ikke så mye jobb hvis du har mulighet til å få løftet bilen høyt og bærearmen ikke sitter som et helvette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.