Gå til innhold

Tips til Sierra turbo

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

SKAL bygge sierra 2.0 med turbo. Effekt skal være ca 270-300hk på svinghjulet....'

 

Skal bruke T3 turbo, gassere, og en intercooler fra f.eks RS500. Alt dette trengs..noen som har?

 

Men så til spørsmålet.. Vi skal bruke original blokk. Passer noen sierra cossworth stempler på stakene? Får man evt smidde stempler til originale stker? Tåler de og veiven julingen? Noen som har prøvd?

 

Vi trenger og en diff!

 

Noen som har en brukt turbomotor kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en cosworth 2wd bakstilling.. passer rett på.. cosworth stemplene passer bra de, men fins ett bedre alternativ i noen mahle stempler til vw. billige er de oxo..

 

en annen ting jeg ville ha gjort er å modifisere is innsprut til cossie. Maskinere og bygge om så følere passer. spjeldhus ser ut som det passer rett på. Ledningsnett er greit å koble... fordeler passer rett i... Kan da kjøre med enten standard cossie dyser eller kjøpe ett trimsett med grønne dyser, map , chip og wastegate..

 

Men om rådene + veiv tåler 270 hk vet jeg ikke.. men rundt 230 hk er jeg sikker på.. Har hatt en selv med gasser og t4 turbo...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er samme blokken på 2liter sierra og cosworth... dermed vil stempler og slikt passe... kan ta ut 230 gamp av denne uten turbo, og enda litt mer hvis du har 16v cossie toppen, fremdeles uten turbo. vil gjerne gå litt hardt til gatebruk da, men... mer rallycross type trim.

 

men som sagt, samme blokken (205)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

det er samme blokken på 2liter sierra og cosworth... dermed vil stempler og slikt passe... kan ta ut 230 gamp av denne uten turbo, og enda litt mer hvis du har 16v cossie toppen, fremdeles uten turbo. vil gjerne gå litt hardt til gatebruk da, men... mer rallycross type trim.

 

men som sagt, samme blokken (205)

 

205 blokken er nesten helt lik.. det som ikke er likt er styrespor for bærelager.. Men nå hadde vel Robert tenkt å bruke ohc topp ettersom hva jeg forsto rett..

 

Men da er det jo like greit å heise i hele cossie motoren istedet for å starte fra scratch med en ohc blokk..

 

skal han bruke veiv fra cosworth så må han ha ett annet svinghjul.. hvertfall med vanlig sierra kasse..

 

Det har blitt bremset en cossie motor na til 286 hk.. Men det koster ca 100 k å få det til..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår