Gå til innhold

Retro 145 prosjekt

Ranger emnet

Kristian Fredrik

Anbefalte innlegg

Hei. da lager jeg en liten tråd om mitt volvo 145 prosjekt.

kjøpte bilen for ei månas tid sida og kan jo ikke si ting har gått på skinner etter det, men men gammal volvo er sjarm :D

Til dere som kjenner igjen bilen på bilene: JA jeg veit den har blitt herja med tidligere, så trenger ikke å bli fortalt det..!

henta bilen oppi telemark og allerede på vei hjem begynte bak akselen å si i fra at den ikke ville er. men kom oss da hjem til larvik. få dager etter røk bakakselen, så da var det på jakt etter ny. men men sånt skjer tenkte jeg. Fikk tak i en fra en kar i kodal og fikk bytta den. så var det tut å kjør igjen =)

Inntil i dag.....

skulle jekke opp bilen forran for å bytte over til vinterdekk, da jeg plutselig oppdaga at fjørskåla på bærearmen var rusta nesten helt bort og når jeg hadde jekka opp bilen hadde demperfeste i skåla knekt helt av (om dere skjønner hva jeg mener) dessuten har bilen SÅ kappa fjører at vinterdekka akkurat så mye at bilen var totat ubrukelig å kjøre. GØY!

men men, fjører har jeg skaffa og så må jeg få tak i ny bærearm + travers siden jeg var så HELDIG å plante bilen ned i ett hull i byen der komunen hadde ikke fyldt opp skikkelig med grus siden de la kabel. JIPPI! angry2 dermed ble hele traversen vridd og flatbanka etter møte med asfalten...

alt i alt har jeg nok å henge fingra i da dette etter planen skulle vært bruksbilen nå..:(

utenom det så SER bilen utrolig bra ut og folk snur seg ganske bra etter bilen hehe (fagen har vel litt å si der) :D

Planene for bilen er å gjøre den mest mulig som en retro rånebil, med alt mulig stæsj som var kult tidligere

Bla:

- Stoor antenne (allerede ordna og montert)

- Revehale i den samme antenna(must)

- Boksehansker (har allerede 2 små par)

- Terninger i forskjellige størrelser (har allerede)

- En go skog med wounderbaum (har masse fra før av) :D

- Mooneyes klistremerker på sida av bilen

- Hakke hakkespett sklistremerker (på hver av framskjermane under blinklys)

+ en del andre retro klistremerker

- 8'er girlkule / mooneyes

- retro sport eksos (ikke no 3" japseblås her nei!)

- Svart langhåra plysj på dashbordet (ja det er sprekt opp fra før av så gjør det med god samvittighet)

- kanskje en GT leppe under fanger eller noe slikt (tips?)

Til dere 145 fans der ute som ser på dette som vandalisering av en klassiker og tror jeg skal herje i stykker denna bilen så er det HELT FEIL!Denna bilen har jeg redda fra noen rånere oppi telemark og den hadde gått mot døden om den forble der oppe. Jeg skal sveise alt av rust i bærende under og fikse bilen helt opp teknisk over en lengre tid. Bilen skal bygges slik til minne om de gode gamle dager hvor man hadde SKIKKELIGE rånebiler og ikke plastkk flyfly biler og puslette styling skit!

Kom GJERNE med innspill og tips til ting jeg kan ha på/i bilen! :volvsmile

Her er noen bilder av bilen fra forrige eier rett før jeg kjøpte bilen:

5599331_520x0.jpg

5599328_520x0.jpg

5599333_520x0.jpg

Endret av Kristian Fredrik

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja den bilen. Nylakka for ett år siden trur jeg.

ja noe slikt mener jeg eier sa. masse rot med gamle eiere og forsvinni nøkler og jug ...

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy gøy. :) Hvilke fjærer skal du skifte til fremme? Har ikke noen forslag for øyeblikket, men skal følge med dette prosjektet.

blir vel til org fjører forran for den er UBRUKELIG lav og myke fjører! huff

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen forferdelig bakspeil! :D Artig prosjekt, men du er klar over at du bør skjule MP3-vidunderet med en kassettspiller da?

Lykke til!

forferdelige? de som gjør hele stilen da:P ja det som var planen. eventuelt ihanskerom eller noe slikt =)

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Skjer vel lite med denne ettersom du vurderer å selge den på autodb?

ja vurderer å selge. en del som må gjøres teknisk og jeg trenger bruksbil fort :( men ønsker jo egentlig ikke å selge

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider