Gå til innhold

Handle Meguiars prod. fra statene

Ranger emnet


WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg bruktbil (Golf 3 GL '95, 1.8L).

 

Jeg har brukt så og si hele dagen i dag på å prøve å sette meg inn i hva som er bra innen bilpleieprodukter, for denne "nye" bilen min skal være min øyesten resten av livet mitt.

 

Jeg har kommet frem til at Meguiars bør være noe å prøve. Hvilke prod. jeg skal velge tror jeg at jeg har skjønt utifra postene deres.

 

Men mitt spørsmål er; hvordan får dere bestilt disse produktene fra statene (USA)? Man får jo ikke valgt Norge (eller noe annet land enn USA faktisk) ved "Brukerinfo". Hvordan gjør dere det?

 

Jeg ser for meg at det kan være penger å spare ved å kjøpe det derfra. Min handlekurv kom på 110 dollar (Omkring 650,-). Dette er vel ingenting i forhold til hva man må betale her i Norge (ser f.eks. at Dekkmann ikke langt unna her jeg bor selger Meguiars-produkter)?

 

Hvordan er det med moms og toll igjen, husker ikke helt :D Enlighten me, please...

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til 25% Mva, fortollingsgebyr varierer men er som regel 2-400,- pr forsendelse

Gunstig dollar om dagen, men du skal handle ganske mye for at det skal lønne seg noe særlig. Kan også være greit med norsk etikett på det man handler.

 

Prisene hos forhandlere her til lands varierer endel, men dersom man skal ha mange produkter er det som oftest så gode rabatter å hente at det lønner seg.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du fra f.eks Autogeek.com eller detailedimage.com, får du valgt Norge som leveringsland. På detailedimage får du også opp fraktprisen automatisk.

Husk at frakt er MEGET dyrt fra USA, så det 'lønner' seg skjelden om du ikke handler mye.

Jeg hadde heller satt opp en liste og sendt til f.eks godkjemi.com og bedt om en pakkepris derfra.

Bestiller du fra USA, må du betale 25% MVA av hele beløpet inkl frakt + i overkant av kr 100,- for fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handler meget sjelden fra norge. Bruker Jetcarrier masse og det er fremdeles alt for dyrt i norge på det meste. det er vell neppe et argument med norsk etikett på meguairs heller.

 

uannsett lønner seg fort hvis du handler mer en 3-4 produkter. ofte kan de ha en tilbudspakke som har god pris.

 

den billigste sjøpakken (under 2kg) via jetcarrier koster 165 og da er det bare pluss moms.

 

det er flere mequiars selgere på ebay som også sender direkte til norge. da kan du kanskje få merket det som gave også og komme unna momsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på den der Jetcarrier-greia.

 

Men hvordan i huleste skal jeg vite hvor stor pakken jeg bestiller er, når det jo som sagt er en samling av 10-12 produkter fra Meguiars? Uten størrelse og vekt vet jeg jo ikke hva prisen på frakt blir...

 

Og så en ting til. Hvis jeg nå bestiller vha. Jetcarrier, skal jeg da både betale frakt fra Meguiars OG fra Jetcarrier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på den der Jetcarrier-greia.

 

Men hvordan i huleste skal jeg vite hvor stor pakken jeg bestiller er, når det jo som sagt er en samling av 10-12 produkter fra Meguiars? Uten størrelse og vekt vet jeg jo ikke hva prisen på frakt blir...

 

Og så en ting til. Hvis jeg nå bestiller vha. Jetcarrier, skal jeg da både betale frakt fra Meguiars OG fra Jetcarrier?

 

du må rett og slett spørre mequiars hvis du vil vite det på forhånd. men hvis du ikke gjør noe så finner jetcarrier ut det for deg. sjøpakkene kan jo bli ganske store før vekten "teller" mest.

 

men som sagt så sender noen gratis innen usa også. men ellers må du betale dobbel frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår