Gå til innhold

Motor med pms

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

På morgenkvisten (kaldt) starter jeg bilen og kjører til skolen. Den er faen så vanskelig å få start på.. tar ca 3-4 sekunder før bensinen tenner ved første forsøk og motoren dør ut igjen etter 1 sekund.

Prøver en gang til... hmmm.. lever litt lengere.. gir litt gass.. *putre* *putre* .. død som en elg.

Etter et par forsøk er den oppe å går og jeg kjører morragretten og fornøyd. Det største problemet oppstår i det jeg kommer til et kryss å må stoppe for eks. andre biler. Når jeg gir gass føles det som at motoren bare dør ut.. så jeg må enten være mer forsiktig med gasspedalen eller gi full gass å la clutchen gli sakte ut.

Når motoren omsider er blitt varm og hvis jeg kjører inn i et varmt parkeringshus for.eks og den går på tomgang så rister det så jævlig i dashbordet pgv motoren at jeg snart tror at motoren er på vei ut av bilen. Høres ut som at den kutter ut tenning på annenhver sylinder eller.no. Etter litt råkjøring av motor ordner dette seg.. men veldig irriterende.

Dette er veldig irriterende og håper noen har et tips eller to på lur.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CelicaGT

Sjekk at slange som skal føre varmluft fra eksosanlegget til luftfilter boksen er iorden og at den vakumslangen som styrer dåsa der er ok. Visst dette ikkje er iorden kan d føre til ising i forgassern...Dette gjelder kun ved kjøring etter bilen har fått litt temp iseg:rolleyes:

Det er bare lørv igjen av den slangen... noen som vet diameter på den slangen så jeg kansje kan skaffe en ny?

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf16v

he du vurtert ploggledningane?? golfe min me e veldi vanskeli å starte når d e kaldt so ej he bestillt mej nye ploggledninga no i håp om at d skal bli litt lettare

man pleier ikke å skrive så dialekt at andre ikke skjøner det, prøv og hold deg til bokmål/nynorsk PRØV, er ikke sikkert du klarer det men det er jo bare å prøve, eg klarer heller ikke å skrive rett, men trur dem pleier å forstå meg, tror ikke mesteparten hadde forståt meg viss eg hadde skrevet dialekt :)

men ellers, welcome :D

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider