Gå til innhold

Opel Omega motorproblem??

Ranger emnet


comodin

Anbefalte innlegg

Jeg har en Omega som jeg lurer litt på om det er noe med motoren...? Den lyser noen ganger på motorfeil og noen ganger ikke. men så er det sånn at cd spilleren kan senke eller høyne volumet litt ossen gir og turtall jeg ligger i. hva kan dette event. være. I tillegg så sier ho som jeg kjøpte den av at den har vert inne på verksted og de finner ikke noen feil?

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender det at motor lampa lyser når du kommer ved 4000 o/min noen ganger?

 

hvis det skjer så går den på nødmodus

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får og si det sånn.. jeg får turtallsperren på 4500 men lampen lyser hele tiden når den lyser. Men annet en at det er turtallsperren som tar inn så er det bare cd spilleren som justere volumet litt etter hvilket turtall og gir du er u. Men en ting til. jeg tok den dignose test knappen, og når jeg trykker inn den så blinker den i 10 sekunder så slukker den. det står i instruksjonen at det er noe galt da. men jeg skjønner ikke hva det er.

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren koster pluss/minus tusenlappen mener jeg å erindre, men jeg vil faktisk anbefale deg å prøve på skroten først. Disse sensorene er ekstremt lite tolerante for fabrikasjonsfeil, så mange nye sensorer virker ikke. Dette gjelder primært piratdeler, men også OEM.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren har motorkode x20xev. De sensorene du viste til var for V6 (X25xe og x30xe).

Vil tro du får bedre pris fra carparts.no, men vil som sagt anbefale deg å prøve en brukt, "known working" først. Feilkode 92 kan en sjelden gang i blant komme av enten feil med veivsensor eller at regreima har tagget over en tann eller to.

Jeg prøvde to nye sensorer både gammel og "modifisert" type uten at problemene mine forsvant. Kjøpte en på skroten for 50 spenn, og den har hengt med i 50-60kkm nå.

Den modifiserte typen skal angivelig være bedre, men forutsetter at du lodder på ny kontakt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. skifte av sensor:

 

På toppen av motoren er det et svart deksel over pluggene som det står ecotec på. I framkant vil du se at det stikker en ledning ned gjennom dekselet. Dette er kontakten til kamsensoren og løsnes ved å fjerne dekselet og klemme inn en bøyle for å løse kontakten.

 

For å fjerne selve sensoren må du løsne kabelbrua i framkant av motoren, fjerne dekselet til registerreima, og løsne en bolt som ligger midt mellom kamdrevene. Når det er gjort kan sensoren dras opp gjennom samme hull som kontakten sitter gjennom. Refitting is the reverse of removal som Haynes sier.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår