Gå til innhold

[LØST] Golfen starter ikke

Ranger emnet

Floff

Anbefalte innlegg

Okey.

Litt spesiell historie, menmen ..

Jeg har hatt et problem med golfen en stund nå. Problemet er at den starter tungt. Lade batteriet har hjulpet litt, men det er ikke sånn veldig mye, og ikke over tid.

Fredag kjørte jeg til Kiwi for å kjøpe mat, og dro deretter til dama med det som vi kjøpte. Det var en overaskelsesfest for en kompis av meg. Etter det så kjørte jeg hjem for å hente 12V laderen til han som vi skulle overraske (dårlig timing!!!). Vi hentet han, og måtte bare på sentret først for å handle noe. Når jeg skulle starte bilen igjen ville den ikke, ogd en tente som søren på Kiwi!

Jeg skjønner ingenting. Måtte dytte igang bilen, og da starta den jo.

Hva er mulige feil her?

Den går veldig tungt de første rundene, men tenner som søren etter en eller to runder.

Det er en Golf 2

Mulige feil:

- Dynamo

- Batteri

- Starter

Men hvordan kan jeg finne det ut? Batteriet må vel byttes uansett, med tanke på vedlikehold.

Jeg og en kompis dytta den igang i sta, og da gikk den utrolig rart. En kompis av meg sa at den ikke tente på alle plugga, som om 1 svikta. Men den gjorde det etter 10 sek. Han har litt mer peiling enn meg.

Vi kjørte den litt opp og ned .. ikke noe på veien.

Deretter parkerte jeg, og så om den starta igjen .. det var ikke snakk om! Den bare tikka.. starteren gikk ikke rundt engang.

Men det kan jo hende batteriet er ganske tomt etter mange forsøk.

Endret av Floff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1.8 liters bensinmotor som har innsprut.

Bilen har stått en del nå, og ikke blitt så mye brukt. Jeg har startet sent med øvelseskjøring, men har startet nå. Det vil si at den sto nesten hele forrige vinteren.

Overtok denne fra min far, og bor hos mamma, hvor den står i garasjen. Dette er ca 2 år siden, og det var da det var vedlikehold på den, og pappa mente å huske at det ble byttet starter på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider