Gå til innhold

Crazy Tuning hos Bjørnstad Bil, Dynopack testing

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Norsk rettskrivinga mi er like god som en 60år gammal same fra Karasjokk så i denne posten vil du sikkert finne en hel hau med grammatisk feil og skrivefeil. Vennligst la hver og kommenter.:op

 

Vi satte turen mot Trondheim/Fannreim ca 0900 etter å ha sendt diverse pakker på posten. Med oss på turen har vi tatt med morro klumpen Turbo2 for å gjøre hele reisen mere behagelig og morsom ;) Da vi hadde kommet til Skedsmokorset fant vi ut at kamera lå igjen i Golfen til Asim. Etter å ha hentet dette fikk vi endelig farten opp Østerdalen. Vi var fremme i 19.00 tiden om jeg ikke tar helt feil, veien virket endeløs og Skylinen bråkte uhemmet bortover veien til våre ører og hodes store fortvielse. Etter å ha møtt gutta på Bjørnstad Bil satt vi turen mot sentrum, nærmere Pir 1 i Trondheim hvor det var samlet en hel hau bilgale folk.

 

Vi kjørte ut på plassen med Skylinen og blitzregnet begynte. Følte meg som Diana der vi gassa ut på Pir1. Etter litt prating med diverse forummedlemmer begynte satt vi kursen mot den lokale pizza sjappa, Mama Rosa. Vi spiste oss gode og mette på pizza med de lokale Trønder rånerne, uservanlig få av de hadde bart?

 

På vei hjem passerte vi Bartebyens siste skrik mot alt som er galt, Trondheim politiets Subaru Impreza WRX. Etter å ha vist diverse papirer og lovet å kjøre 'rett hjem' var vi på farten til vårt overnattingsted.

 

Neste dag satte vi kursen mot Fannrem og Bjørnstad Bil, det skulle bli en lang dag med masse bremsing og latter.

Her møtte vi en av Engands fremste tunere, Mark hos Abbey Motosport. De har drevet på siden 1965 og skrudde på sin første Skyline i 1989 :eek:. Mark var et vandrene mapper geni med bred erfaring fra Skyline, han kunne det meste om disse bila.

Vi startet dagen med Bjørnstad bil sin Skyline. Den endte opp med ca 450hk på hjula, eller on the hub som de kaller det med Dynopack.

 

Neste mann var den rosa Skylinen, den bremsa 350hk og 480nM om jeg ikke husker heeelt feil. Dette var med et meget rikt program og ingen mulighet til å forandre mapen(orginalhjerne med modifisert program). Fant forøvrig ut at det var orginal turboer på bilen, så disse må jo da byttes ut til eventuelt en større. :o)

 

 

Så var det S14 til Håvard på Bjørnstad bil sin tur. Crazy Tuning Asim og Mark hos Abbey Motorsport fikk dratt ut 40hk ekstra på hjula med e-manage og Profec e01. Mark hos Abbey var kjempeimponert over E-Manage og vil begynne å bruke dette som en billigere erstatning for FCON til HKS ;)

Vi brukte ikke da Greddy preassure sensor kit noe som kunne ført til enda flere hk ved høyere trykk. Men lmm var maxa ut så vi dro på Big Horn isteden ;)

 

Hadde forøvrig en kjempe knall tur med oppvarting fra Bjørnstad Bil, dette legger vi oss godt på minne. Blir nok ikke siste turen opp til Fannrem ;) Så takk Bjørnstad bil ;)

 

Alle bør forøvrig komme seg bort til Bjørnstad bil og bremse bilen sin fortere en kvikkt, Dynopack er virkelig et imponerende verktøy

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Norsk Fant forøvrig ut at det var orginal turboer på bilen, så disse må jo da byttes ut til eventuelt en større. :o)

 

Jeg mener å huske at Asim sa det var 2 x Nismo S1 turbo`r

på bilen.. Det var altså ikke?

 

 

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, var dere som sto utenfor BigHorn en kveld og rusa no jævli?

Jeg som lå og sov og greier:op

Ikke at det er unormalt at biler bruker å ruse utenfor der, men dette var noe helt annet!Her var det jo motor!;)

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Jeg mener å huske at Asim sa det var 2 x Nismo S1 turbo`r

på bilen.. Det var altså ikke?

 

 

//MrLeone

 

Nope det var det ikke! Forskjellen på orginal turbone og Nismo turboene er kun eksoshuset. Derfor forvirringen.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Hadde de 2 eller 4 slike på bilen ?

 

mikedyno2a.jpg

 

Skyline er vel 2WD inntil Atessa elektronikken finner det for godt å koble inn fremhjulene. En bør vel være jævlig sikker på at dette ikke skjer i feks full fres i 4.gir hvis man bremser kun på bakhjulene :)

 

Du kobler bare av mellomakselen til forhjulene :O)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Alle bør forøvrig komme seg bort til Bjørnstad bil og bremse bilen sin fortere en kvikkt, Dynopack er virkelig et imponerende verktøy

 

 

Det imponerte virkelig stort, myyye bedre enn en vanlig rulle. Man har full kontroll med en Dynapack. Operatøren har jo alle nødvendige parametre på skjermen,ladetrykk, blandingsforhold osv. Nå har jeg kun Det var fett å se hvor mye enklere det ble å mappe ved hjelp av Dynapacken, det er ihvertfall ingen tvil om hvor jeg skal mappe Emanagen min :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Kanskje ikke alle som vet det her, og jeg vet det heller ikke fult ut hvordan denne bremsinga fungerer fysisk.

 

Noen som kunne forklart det enkelt i steg for steg?

 

Står vel litt på hjemmesidene til Dynapack

 

Edit: Finner veldig mye på sidene til USA-avdelingen deres også.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår