-850- Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 skulle leke meg litt i stad så røyk diffen:( ser at jeg ikke kunne sveise den når den er i bilen, noen som vet om det er stor jobb å ta den ut å sveise den?? er en w124 200 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 er vel pinjongen som røyk tenker jeg, da nytter det ikke sveise, men er ikke store jobben å bytte diff heller ;) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 er vel pinjongen som røyk tenker jeg, da nytter det ikke sveise, men er ikke store jobben å bytte diff heller ;) Har du tatt ut diffen på en slik bil før? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 ja er ikke lenge siden jeg bytta på min selv så :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Er nok vrien å få sveisa på plass, da den sitter trøkt opimellom traversen, men den sitter i 3 skruer,+ drivaksler og ABS-sensor, og slange til evt sperre. Sikker på at du ikke bare har knekt en drivaksel, pleier å knekke akkurat der de går inn i mansjetten ved yttre ledd. Ellers, så den ene diffen jeg har hatt som har vært rat, var det klokka som hadde havarert. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 fått den av nå, sveiset den i kveld. montertes vel i morgen,, hvordan holder en sveiset diff på disse mercedesene? tar det 3 uker så ryker pinjogen? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 2 dager så ryker stikkakslingen;) Drivverket er som fyrstikker, men eneste jeg hater med de å :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Fikk sjokk første gang jeg så en mercedes-diff jeg, så, så liten.... er liksom vant med 8,5" på Granada... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Ja hehe var ikke store saken nei, mobbet eier av bilen litt da, men hehe sitter vel samma på merca mi?hmmm Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Ja hehe var ikke store saken nei, mobbet eier av bilen litt da, men hehe sitter vel samma på merca mi?hmmm Det er ikke samme, men de er såpass like at de passer over, er samme bakstilling på din som på min W124... Er en del som monterer LSD diff fra 2.3-16 i W210 og W202. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Det er ikke samme, men de er såpass like at de passer over, er samme bakstilling på din som på min W124...Er en del som monterer LSD diff fra 2.3-16 i W210 og W202. har diffbrems jeg, men går noen ganger over på 1 hjul men ikke så ofte..hopper fort over på 2 igjen,. lett og slædde meg :happyhappy: Så jeg har ikke denne kule Limtid slip diffen fra 2.3 16v? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 2 dager så ryker stikkakslingen;) Drivverket er som fyrstikker, men eneste jeg hater med de å :) Been there, done that.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 tjaa det holdt i går hvertfall. manglet ikke på satsing da hvertfall :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 hehehe kan hende de er litt mere holdbare på 124, men på 201 så ryker stikkakslingene ofte nok om du sveiser sperre :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Og der gikk den stykker igjen, låser bare på et hjul nå???hmmm Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.