Gå til innhold

Fin "trim"?

Ranger emnet


TurboCG

Anbefalte innlegg

kjøp en flaske "nafta" (startgass :D ) å koble til en slange som du kan legg ifra coupeen, og ut til forgasser innsuget! ;) Haha!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det funker ikke.. så en plass hvor de hadde regnet på fysikken ihvertfall, og det måtte over 1000 ampere til for å lage 1 bar ladetrykk... klart man kanskje kunne klart seg med 0.1 bar ladetrykk og 100 ampere, men gevinsten hadde nok garantert forsvunnet i den større energien som går bort i å lage strøm til faenskapet. Tenk på det selv: dynamoen må lage energien/strøm til å drive viftene, og denne energien henter den jo fra motoren, altså et energitap. Når så de elektriske viftene bruker denne energien til å lage ny energi vil de ikke gjøre det effektivt nok. Energi går jo tapt litt her og der...

 

Turbo er selvfølgelig ikke påvirket av dette da den bruker energi som motoren ikke selv bruker.. altså energi fra eksosen, som alikevel forkastes.

 

Gass på flaske funker nok heller ikke spesielt bra. EN tin er å la en flaske holde 1 bar trykk i en slange med en åpning på kanskje 2-5mm, men en annen ting er jo å holde 1 bar trykk i et rør med en diameter på 8 cm og åpent gassspjeld, ikke sant? Når det høye trykket fra flasken sprøytes gjennom en pissliten slange inn i det grove innsuget blir det som å fise i motvind. Se for deg en 20 liters flaske med en slange på tjukkelse med håndledde ditt, og tenk ut hvor kjapt flasken ville tømmes.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en masse pc-vifter som dere kobler samme, det ville om ikke annet sett tøft ut =)

 

Jeg hører forresten fra sikre kilder i USA at masse klistremerker og neonlys gir "50 horses at the wheels. Minimum!"

Ellers så kan dere jo fjerne alle lyddemperne under bilen, kappe vekk endestussen og sveise på en hermetikkboks (5" minimum) som dere har fjernet begge endene fra. Dette gir vel en 30-40 hk dette også. Du kan male et brannslukkingsapparat blått, og skrive NOS!!!!!! på det.legg det så i bagasjerommet, eller enda bedre, et sted der alle ser det (jo flere som ser det, jo høyere effektøkning) Som alle vet, så kan du selv velge hvor stor effektøkning du vil ha fra lystgass, så vil du ha 150 hk, så får du det. Til sammen har du vel en økning på ca. 250 hk, og det er vel ikke ille? :D :D :D :D

 

 

Seriøst, det er ikke mye du kan gjøre med en slik bil for å få mere hk. Det beste er jo å ta vekk all unødvendig vekt, dette kan gi deg samme effekt som en god del ekstra hk. monterer du på hjul med mindre rullediameter enn originalt, får du bedre aksellerasjon. Jo mindre, jo bedre.

 

Har selv en 80` Passat med rekkefemmer og 5-trinnskasse som jeg skal lage herjebil av :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Kjøp en masse pc-vifter som dere kobler samme, det ville om ikke annet sett tøft ut =)

 

Jeg hører forresten fra sikre kilder i USA at masse klistremerker og neonlys gir "50 horses at the wheels. Minimum!"

Ellers så kan dere jo fjerne alle lyddemperne under bilen, kappe vekk endestussen og sveise på en hermetikkboks (5" minimum) som dere har fjernet begge endene fra. Dette gir vel en 30-40 hk dette også. Du kan male et brannslukkingsapparat blått, og skrive NOS!!!!!! på det.legg det så i bagasjerommet, eller enda bedre, et sted der alle ser det (jo flere som ser det, jo høyere effektøkning) Som alle vet, så kan du selv velge hvor stor effektøkning du vil ha fra lystgass, så vil du ha 150 hk, så får du det. Til sammen har du vel en økning på ca. 250 hk, og det er vel ikke ille? :D :D :D :D

 

 

Seriøst, det er ikke mye du kan gjøre med en slik bil for å få mere hk. Det beste er jo å ta vekk all unødvendig vekt, dette kan gi deg samme effekt som en god del ekstra hk. monterer du på hjul med mindre rullediameter enn originalt, får du bedre aksellerasjon. Jo mindre, jo bedre.

 

Har selv en 80` Passat med rekkefemmer og 5-trinnskasse som jeg skal lage herjebil av :D

 

lol

 

Du får sagt det! :D

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår