TurboCG Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Går det an å tjene noe på å montere en vifte inne i innsugs røret slik at vifta blåser luft ned i motoren? Selvsagt med Av/på knapp inne i kupeen. Kan jo også opplyse om at dette er en mazda 626 jordebil. :) Kom gjærne med flere forslag til trimmings på detta vraket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 hvorfor ikke ta ei trykkluft-flaske å koble innpå innsuget? må jo få samme effekt som e kompressor,eller....? ;) :D dog er vel ikke maks trykk fra flaska (7-8 bar?) å anbefale ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 kjøp en flaske "nafta" (startgass :D ) å koble til en slange som du kan legg ifra coupeen, og ut til forgasser innsuget! ;) Haha! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboCG Skrevet September 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Noen plz svare på om det funker med vifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Nei, det funker ikke.. så en plass hvor de hadde regnet på fysikken ihvertfall, og det måtte over 1000 ampere til for å lage 1 bar ladetrykk... klart man kanskje kunne klart seg med 0.1 bar ladetrykk og 100 ampere, men gevinsten hadde nok garantert forsvunnet i den større energien som går bort i å lage strøm til faenskapet. Tenk på det selv: dynamoen må lage energien/strøm til å drive viftene, og denne energien henter den jo fra motoren, altså et energitap. Når så de elektriske viftene bruker denne energien til å lage ny energi vil de ikke gjøre det effektivt nok. Energi går jo tapt litt her og der... Turbo er selvfølgelig ikke påvirket av dette da den bruker energi som motoren ikke selv bruker.. altså energi fra eksosen, som alikevel forkastes. Gass på flaske funker nok heller ikke spesielt bra. EN tin er å la en flaske holde 1 bar trykk i en slange med en åpning på kanskje 2-5mm, men en annen ting er jo å holde 1 bar trykk i et rør med en diameter på 8 cm og åpent gassspjeld, ikke sant? Når det høye trykket fra flasken sprøytes gjennom en pissliten slange inn i det grove innsuget blir det som å fise i motvind. Se for deg en 20 liters flaske med en slange på tjukkelse med håndledde ditt, og tenk ut hvor kjapt flasken ville tømmes. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet September 4, 2002 Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 Kjøp en masse pc-vifter som dere kobler samme, det ville om ikke annet sett tøft ut =) Jeg hører forresten fra sikre kilder i USA at masse klistremerker og neonlys gir "50 horses at the wheels. Minimum!" Ellers så kan dere jo fjerne alle lyddemperne under bilen, kappe vekk endestussen og sveise på en hermetikkboks (5" minimum) som dere har fjernet begge endene fra. Dette gir vel en 30-40 hk dette også. Du kan male et brannslukkingsapparat blått, og skrive NOS!!!!!! på det.legg det så i bagasjerommet, eller enda bedre, et sted der alle ser det (jo flere som ser det, jo høyere effektøkning) Som alle vet, så kan du selv velge hvor stor effektøkning du vil ha fra lystgass, så vil du ha 150 hk, så får du det. Til sammen har du vel en økning på ca. 250 hk, og det er vel ikke ille? :D :D :D :D Seriøst, det er ikke mye du kan gjøre med en slik bil for å få mere hk. Det beste er jo å ta vekk all unødvendig vekt, dette kan gi deg samme effekt som en god del ekstra hk. monterer du på hjul med mindre rullediameter enn originalt, får du bedre aksellerasjon. Jo mindre, jo bedre. Har selv en 80` Passat med rekkefemmer og 5-trinnskasse som jeg skal lage herjebil av :D Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 4, 2002 Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 Originally posted by aWeX Kjøp en masse pc-vifter som dere kobler samme, det ville om ikke annet sett tøft ut =) Jeg hører forresten fra sikre kilder i USA at masse klistremerker og neonlys gir "50 horses at the wheels. Minimum!" Ellers så kan dere jo fjerne alle lyddemperne under bilen, kappe vekk endestussen og sveise på en hermetikkboks (5" minimum) som dere har fjernet begge endene fra. Dette gir vel en 30-40 hk dette også. Du kan male et brannslukkingsapparat blått, og skrive NOS!!!!!! på det.legg det så i bagasjerommet, eller enda bedre, et sted der alle ser det (jo flere som ser det, jo høyere effektøkning) Som alle vet, så kan du selv velge hvor stor effektøkning du vil ha fra lystgass, så vil du ha 150 hk, så får du det. Til sammen har du vel en økning på ca. 250 hk, og det er vel ikke ille? :D :D :D :D Seriøst, det er ikke mye du kan gjøre med en slik bil for å få mere hk. Det beste er jo å ta vekk all unødvendig vekt, dette kan gi deg samme effekt som en god del ekstra hk. monterer du på hjul med mindre rullediameter enn originalt, får du bedre aksellerasjon. Jo mindre, jo bedre. Har selv en 80` Passat med rekkefemmer og 5-trinnskasse som jeg skal lage herjebil av :D lol Du får sagt det! :D Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.