Gå til innhold

RHD vs LHD lykter!

Ranger emnet

jackpot

Anbefalte innlegg

hvor ille blir det med "feil" lykter?

har planer om å kjøpe morette lykter til vogna, men hadde jo vært billigere å kunne kjøpe av noen av mondeo-gutta borte i england.

i engelske bilbutikker på nettet får man de til ca 3000,- NOK, da med valget RHD eller LHD.

i norge kommer det vel lett på 4-5000.- ;)

men om jeg kjøper de 2nd hand med LHD..

blender vel motgående trafikk så det holder? :rolleyes:

går det ann å justere dette?

på forhånd takk.

mvh

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Det verste er vel at det ikke blir godkjent. Litt blending har da aldri skadet noen...;) det er jo tross alt ikke ulovelig å kjøre engelske biler her i landet!

hvis du ser i instruksjonsboken feks til audi så står det at en skal teipe over felt som styrer lysfeltet mot kjørefeltet som kommer imot.. hvis en med en lhd bil drar til et rhd land det da..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er vel at det ikke blir godkjent. Litt blending har da aldri skadet noen...;) det er jo tross alt ikke ulovelig å kjøre engelske biler her i landet!

er det noen som faktisk legger merke til det da? ;)

kanskje ved lysjustering ved eu-kontroll..?

vil ikke blende motgående trafikk, det er da ikke så tøft ;) :rolleyes:

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne "blendingen" av motgående trafikk er ofte way overrated, men som det sies ovenfor....

Biltilsynet kan være noen skikkelig dicks når det gjelder slikt...

De knuste min store importdrøm ved å komme med en slik "lame" problemstilling faktisk.... :(

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Don T

Det er vel LHD du skal ha... Left Hand Drive... du sitter jo på venstre side og kjører gjør du ikke?

Men man kjører jo på høyre side av veien da...

Og slike lykter BLIR oppdaget ved EU-kontroll! Jeg kjørte faktisk med opp-ned Honda-lykter på en Golf jeg hadde en gang. Verkstedfolka lurte både lenge og vel på hva som var galt før en av de fant ut at lyktene var montert opp-ned:) Men de så jo med en gang at ting ikke var som det skulle, og det ble ikke godkjent nei...:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kjører jo på høyre side av veien da...

Og slike lykter BLIR oppdaget ved EU-kontroll! Jeg kjørte faktisk med opp-ned Honda-lykter på en Golf jeg hadde en gang. Verkstedfolka lurte både lenge og vel på hva som var galt før en av de fant ut at lyktene var montert opp-ned:) Men de så jo med en gang at ting ikke var som det skulle, og det ble ikke godkjent nei...:rolleyes:

Ja, men uansett så sitter vi på venstre side i bilen derav venstre hånd --> Left Hand Drive... LHD.

Det er slik det er... RHD lykter blir feil som Kjetilr sier. Da blir lysbildet feil...

:cool:

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

3000,- x 25% mva = 3750,-

+ frakt

Sparer du virkelig så mye? :)

er ikke alt som må innom tollen vettu.. :D :D

blir vel mer 3000,- x 0,83 tenker jeg.. :)

(de 3000,- var inkl. engelsk VAT(17%))

pluss frakt ja.. hehe..

blir uansett billigere enn å kjøpe i Norge! ;)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider