Gå til innhold

Er det mye jobb å skifte regkjede på Carisma


knuhen

Anbefalte innlegg

Volvo har ingen motorer med registerkjede, og det tror jeg det er få mitsubishimotorer som har også, så er nok reim du tenker.

Carisma er nok litt verre enn 940 og skifte på, den har 2 kammer, gjerne balanseaksler, og det er trangt da motoren står andre veien.

Godt mulig det krever litt spoesialverktøy også...

 

Så er du usikker vil jeg råde deg å la være.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fwd-biler dreier det seg stort sett om å løsne et motorfeste(støtt motoren med en jekk!), av med et hjul, fjerne innerskjerm og deksler på denne sida, og evt. fjerne dynamo/vannpumpe/servopumpe osv alt etter biltype. Mitsubishi har ofte balanseaksel i tillegg, det er av og til egen reim til denne. Pleier å være en grei jobb, men det går litt tid.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er automatisk stramming, altså strammehjul. Dette er ofte en fjær som må presses tilbake for å få på reima, så strammer den seg selv når du slipper. Noen biler bruker også hydrauliske strammere.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår