Gå til innhold

Blackhawk Icemaster bra nok?

Ranger emnet

Per Olsen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har efaringer eller innspill om vinterdekkene Blackhawk Icemaster som selges hos MegaHjul? De produseres i Kina for dekkprodusenten Hercules, men noe særlig annen informasjon er ikke å oppdrive. Jeg finner ingen tester på internett.

Jeg har allerede et sett med disse Blackhawk-dekkene (kjøpt i 2007), men har ikke fått testet dem skikkelig, så jeg lurer nå om det er like greit å anskaffe noen gode merkedekk (f.eks. Michelin X-Ice Xi2)slik at jeg unngår ubhagelige overraskelser denne vinteren. Det er dog ikke særlig kjekt å måtte punge ut fire høvdinger for nye dekk når de eksisterende dekkene knapt er brukt.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de billigste vinterdekkene er lagd for vesentlig annerledes klima enn vi har i norge. Kjenner ikke til disse dekkene, men ville vært skeptisk... er det pigg eller piggfritt?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de billigste vinterdekkene er lagd for vesentlig annerledes klima enn vi har i norge. Kjenner ikke til disse dekkene, men ville vært skeptisk... er det pigg eller piggfritt?

Det er piggfrie dekk.

Jeg bor på vestlandet, så det blir vel antakeligvis mye kjøring på våt asfalt i noen få varmegrader. Noen glatte morgener blir det nok.

Endret av Per Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er piggfrie dekk.

Jeg bor på vestlandet, så det blir vel antakeligvis mye kjøring på våt asfalt i noen få varmegrader. Noen glatte morgener blir det nok.

Så nå at du allerede har disse dekkene... ta det litt med ro når temperaturen er rundt 0, så går det sikkert fint. Det kan jo hende de er bra også, for alt jeg vet :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Blackhawk Icemaster på min mondeo. Det er ikke noe spess med de dekkene. Funker helt greit men jeg kjøper de ikke igjen. har hatt de i to sesonger nå og håper jeg kan ha de i to til. Kjøpte de hos megahjul jeg og. Bor selv i på vestlandet (stavanger/sola/Forsand) og de duger greit. når jeg skal ha meg nye så går jeg for nokian eller noe slikt. MEN!!!! Vær forsiktig på isete oppoverbakker. da går det bakover isteden for framover. dekkene er greies på snø men hvis du tar det forsiktig bør det gå greit på is og.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider