Keiek Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Har egentlig aldri lagt merke til det, men så idag at streken ved 50 km/t på speedometeret er rød istedet for svart, slik som resten? Hørte med et par kjentsfolk som også hadde det slik, men ikke hadde noe godt svar på hva det er godt for. Så, ka er den røde streken til? Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Tror det har noe med gir å gjøre. Kanskje 50 er maks på første gir? Slik er det på poloen min ihvertfall, der står det små romertall for 1. 2. og 3. gir, som antyder ved hvilke hastigheter man bør gire. Jeg har ikke turteller da, så det er kanskje derfor... har du turteller? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Jeg har en liknende på 130km/t. Har ikke peil på hva den er til brutter;) Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet November 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Tror det har noe med gir å gjøre. Kanskje 50 er maks på første gir? Slik er det på poloen min ihvertfall, der står det små romertall for 1. 2. og 3. gir, som antyder ved hvilke hastigheter man bør gire. Jeg har ikke turteller da, så det er kanskje derfor... har du turteller? har turteller, men jeg tviler på at en volvo med t5 og en astra drar like langt på førstegiret. Desuten kan jeg dra den til over 50 før rødsona starter på 6500 Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 Vet et raskt søk i google ser man at de fleste er enige om at det har med europeiske fartsgrenser å gjøre. 30, 50, 100 and 120 are key speeds here in Germany. In cities, it is generally 50 but 30 in a school or residential area. More than likely those are marks for those specific speeds.[/Quote] Fant ikke noe spesifikt om Astra, men det med fartsgrenser støttes blant annet av denne linken: A look at the evolution of the Beetle speedometers 1949 to 1979 hvor det står følgende: In addition, all European destined automobiles were equipped with a red line inscribed onto the 50 K/hr mark, which served as a reminder for European local speed limits.[/Quote] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet November 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 mhm, det virker da ikke så dumt det, takk for det kan alikevel da spørre seg hvorfor haajehaa's audi har den på 130 ? :P Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 har turteller, men jeg tviler på at en volvo med t5 og en astra drar like langt på førstegiret. Desuten kan jeg dra den til over 50 før rødsona starter på 6500 Hvorfor tror du det? Min 1.4 L Civic går i litt over 50 på 1. gir, noe som er ca. like fort som min mors 2 L Mondeo :) Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg