Gå til innhold

Bulk etter jekk. Kan dras ut?

Ranger emnet

Javel

Anbefalte innlegg

Problemet er jo å få tak, ellers vil en glidehammer fungere fint. På bilverksteder har de en glidehammer hvor spissen er koblet til et sveiseapparat. De setter spissen mot plata (etter å ha fjernet lakken selvsagt) og setter strøm på så spissen sveises fast, deretter slår de noen slag før de vrir glidehammeren rundt så sveisen går av og fester den et annet sted. Meget effektivt!

Skal du greie noe liknende så må du sveise manuelt eller evt borre hull og feste bolter.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo å få tak, ellers vil en glidehammer fungere fint. På bilverksteder har de en glidehammer hvor spissen er koblet til et sveiseapparat. De setter spissen mot plata (etter å ha fjernet lakken selvsagt) og setter strøm på så spissen sveises fast, deretter slår de noen slag før de vrir glidehammeren rundt så sveisen går av og fester den et annet sted. Meget effektivt!

Skal du greie noe liknende så må du sveise manuelt eller evt borre hull og feste bolter.

når man gjør som beskrevet ovenfor så blir stålet strukke, man brenner vekk grunninga på stålet, og hvis dette hadde vært en engelsk bil eller en smart med dobble ytterplater i kanalen, så har man laget seg mere problemer enn nytte!

jeg vill anbefale deg å heller bruke en tinnstav til å dra bulken ut med, og hvis man da ikke klarer å dra bulken helt ut så kan man så bruke resterende tinn til å få kanalen til å få riktig form igjen!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med å bore hull. Et relativt lite hull er jo ingen problem. Enkelt å sparkle tett etterpå.

Så om jeg borer hull vil en sånn Biltema glidehammer fungere?

"Tinnstav"?? Aldri hørt om :confused:

Det er sånn roglete overflate unde der, så sparkling med glatt overflate vil vise da kan du si.

Skulle helst tenkt meg å fått dratt den ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med å bore hull. Et relativt lite hull er jo ingen problem. Enkelt å sparkle tett etterpå.

Så om jeg borer hull vil en sånn Biltema glidehammer fungere?

"Tinnstav"?? Aldri hørt om :confused:

Det er sånn roglete overflate unde der, så sparkling med glatt overflate vil vise da kan du si.

Skulle helst tenkt meg å fått dratt den ut ja.

å borre hull i en kanal for så å sparkle igjen er JALLA!!! søk på karosseri tinn eller bodyfiller på google... den ruglete overflata er strukturert understellsmasse/bitumen masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja..vel.

Hva betyr egentlig "jalla"? Hva legger du i det?

Kan ikke forstå at å bore et eller to hull kan gjøre mye. Hvis en tetter igjen etterpå. Men det er vel bare jeg som ikke skjønner særlig av dette.

Da hadde det vel ikke vist så mye, og ruglene som er den massen ville vært der fremdeles.

Med disse andre metodene må vel den fjernes og det slipes ned til metallet over hele bulken og sikkert rundt et stykke regner jeg med?

Dessuten har ikke jeg noen brenner eller noe å varme opp med. Hadde sikkert ikke fått til det der tinnsparkle greia.

Hva som menes med å "dra ut bulken med tinnstav" skjønner jeg heller ikke.

Etter som jeg ser, forstår jeg det som det der er noe som smeltes mykt og sparkles med. Hvordan kan jeg "dra ut" bulken med en sånn stav??

Brukes den på en annen måte da?

Tenkte kanskje det kunne gjøres enkelt å dra dette ut jeg med å bore hull og glidehammer fra biltema.

Ellers er det vel kanskje best da å gå til et verksted å se om de kan få dratt den ut uten at det koster allverden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja..vel.

Hva betyr egentlig "jalla"? Hva legger du i det?

Kan ikke forstå at å bore et eller to hull kan gjøre mye. Hvis en tetter igjen etterpå. Men det er vel bare jeg som ikke skjønner særlig av dette.

Da hadde det vel ikke vist så mye, og ruglene som er den massen ville vært der fremdeles.

Med disse andre metodene må vel den fjernes og det slipes ned til metallet over hele bulken og sikkert rundt et stykke regner jeg med?

Dessuten har ikke jeg noen brenner eller noe å varme opp med. Hadde sikkert ikke fått til det der tinnsparkle greia.

Hva som menes med å "dra ut bulken med tinnstav" skjønner jeg heller ikke.

Etter som jeg ser, forstår jeg det som det der er noe som smeltes mykt og sparkles med. Hvordan kan jeg "dra ut" bulken med en sånn stav??

Brukes den på en annen måte da?

Tenkte kanskje det kunne gjøres enkelt å dra dette ut jeg med å bore hull og glidehammer fra biltema.

Ellers er det vel kanskje best da å gå til et verksted å se om de kan få dratt den ut uten at det koster allverden?

borrer du hull i kanalen så må du sveise det igjen! sveiser du i kanalen så brenner du vekk en del av grunninga, blir grunnnga borte så vil det ruste!

Her er fremgangsmåten ved å bruke tinnstav:

først sliper du rent området hvor bulken er....

så vasker du over området med silikonfjerner...

så legger du på grunninga for tinner...

arm så grunninga til tinnet og tørk vekk overskytende til det er igjen en blank sølv hinne....

ta så tinnstaven din og varm både den og området du skal ha den på, obs ikke for mye varme....

når tinnstaven er festet så tar du en kanalklype og en slugger, så er det bare og på dratt den ut, og hvis du ikke har truffet i kjernen på bulken så må dette gjøres omigjen (og med borrehull metoden din, samt at du aldri har rettet en bulk før så blir dette stygy og hullete!)

ALT som har med å borrehull for så å sparkle over er jalla! det er slik de gjør på pimp my ride og ikke i norge!

hvis jeg hadde kjøpt bil av deg hvor det var sparklet over hull så skulle du selv fått betale den taksten jeg hadde skrevet på bilen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider