Gå til innhold

mk1 golf 82

Ranger emnet

dahlseng

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min 82 mod golf, som jeg for tiden driver og smått pusser opp.

motoren som står i er ein 1.1, denne ble det noe gale med i forrige uke, å når jeg trør inn gassen drukner motoren i bensin, høres motoren ut som en v8, og går som en dass. :race

noen som vil komme med innspill på hva dette er, har misstanke om toppakninga er røket.

kjøpte bilen som første gangsbil for halvannen måned siden og har gjørt følgene med den:

- pusset ned, polert/lakkert motorrom/detaljer

-fjernet noe av det, egentlig veldig lite rusten som var på bilen.

- satt på GTI- frontspoiler

- gått over det elektriske anlegget, da det var en del koruksjon på kontakter.

- på grunn av den ikke motoren er helt 100%, vil jeg nesten tro det er betre og mer holdbart å sette i en Gti motor, da jeg har GTi bremser.

viss det må jeg også flytte det ene motorefestet, hvet ikke om dette er stress eller ikke.

kan noen komme med råd.

bilder:

-

IMG_0001.jpg?t=1257197077

IMG_0004.jpg?t=1257197287

IMG_0005.jpg?t=1257197320

:ahahahhaha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå begynt på en langdryg jobb, å pusse og polere felgene.

har gått over den ene felgen helt, med pussepapir 240-400-800-1200 og til slutt autosol metallglans.

er ikke helt fornøyd enda, så trenger noen råd for å få de enda finere.

forskjell på ferdig og ikke påbegynt felg:

IMG_0003-1.jpg?t=1257881463

IMG_0001-1.jpg?t=1257882343

håper start på noen kommentarer og innspill i prosjektet.

skal jeg fortsette å holde oppe den gamle 1.1 literen eller skal jeg sette inn en gti motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkul bil du har!!! Ser ut til at det blir bra! Stilige felger! Jeg ville uten tvil ha putta i en ny motor. Kjekt å ha en bil som ikke bare ser tøff ut, men også en som går greit.

Aksdal? Er det utenfor haugesund? Man vet jo aldri, kanskje det er flere plasser som heter aksdal...

Vet hvordan det er å ikke få kommentarer på tråden sin, sjer ikke så mye på min heller, men det kommer nok:)

EDIT: De felgene du pusser på, er de korrusjonsskadet? eller bare kantkjørte? Har korrusjonsskada felger selv som mjeg vurderer å fikse opp... om dine er korrusjonsskada, bør jeg også prøve det du har gjort

Endret av Jan Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Bilen skal ikke selges, ikke med det første vertfall.

men nå fungerer motoren igjen, og jeg kjørte faktisk 25 km med den her en dagen.

var rotoren som var satt feil veg. hehe, så det tennte på heilt omvendt sylindere enn den skulle.

Men skal fotsatt skifte motor, må berre få tid til å kjøpe og hente den.

Får ikke akkurat gjort så mye i dette snøværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...