dahlseng Skrevet November 2, 2009 Rapporter Share Skrevet November 2, 2009 tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min 82 mod golf, som jeg for tiden driver og smått pusser opp. motoren som står i er ein 1.1, denne ble det noe gale med i forrige uke, å når jeg trør inn gassen drukner motoren i bensin, høres motoren ut som en v8, og går som en dass. :race noen som vil komme med innspill på hva dette er, har misstanke om toppakninga er røket. kjøpte bilen som første gangsbil for halvannen måned siden og har gjørt følgene med den: - pusset ned, polert/lakkert motorrom/detaljer -fjernet noe av det, egentlig veldig lite rusten som var på bilen. - satt på GTI- frontspoiler - gått over det elektriske anlegget, da det var en del koruksjon på kontakter. - på grunn av den ikke motoren er helt 100%, vil jeg nesten tro det er betre og mer holdbart å sette i en Gti motor, da jeg har GTi bremser. viss det må jeg også flytte det ene motorefestet, hvet ikke om dette er stress eller ikke. kan noen komme med råd. bilder: - :ahahahhaha: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet November 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 har nå begynt på en langdryg jobb, å pusse og polere felgene. har gått over den ene felgen helt, med pussepapir 240-400-800-1200 og til slutt autosol metallglans. er ikke helt fornøyd enda, så trenger noen råd for å få de enda finere. forskjell på ferdig og ikke påbegynt felg: håper start på noen kommentarer og innspill i prosjektet. skal jeg fortsette å holde oppe den gamle 1.1 literen eller skal jeg sette inn en gti motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 (endret) Dritkul bil du har!!! Ser ut til at det blir bra! Stilige felger! Jeg ville uten tvil ha putta i en ny motor. Kjekt å ha en bil som ikke bare ser tøff ut, men også en som går greit. Aksdal? Er det utenfor haugesund? Man vet jo aldri, kanskje det er flere plasser som heter aksdal... Vet hvordan det er å ikke få kommentarer på tråden sin, sjer ikke så mye på min heller, men det kommer nok:) EDIT: De felgene du pusser på, er de korrusjonsskadet? eller bare kantkjørte? Har korrusjonsskada felger selv som mjeg vurderer å fikse opp... om dine er korrusjonsskada, bør jeg også prøve det du har gjort Endret November 10, 2009 av Jan Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet November 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 takker bor utenfor haugesund ja. den vill vell både gå bedre å ha lengre holdbarhet med gti motor. Har tenkt på dette med godkjenning av gti. er det noe annet jeg trenger enn gti bremser som jeg har. stabeliseringsstag eller noe? Koster det egentlig noe mye for omreg av motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Stilig, bor i haugesund jeg. Rekner ikke med du trenger annet enn bremser, Ledningsnett, kasse og motor så er bilen good to go. Men se på den første kommentaren jeg skrev. Det med felgene osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet November 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 de er både korrusjonsskada og kantkjørte, men om du tenker på de "prikkene" i midten så er det korruksjon. den felgen som er bilde av der var så stygg før jeg begynte at jeg måtte begynne på 120 papir og så puste vekk ripene etter kvart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Yess!!! Da får jeg kanskje fiksa mine alikevel da! Trodde jeg måtte pusse å lakke jeg. Så det går altså ann å fikse alu.felger med bare finpussing altså... Knall! Kommer nok til å gjøre det. Du kan se felgene ved å trykke på linken til isuzu'en min under her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddes Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Hvor mye måtte du ut med for bilen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 betalte 8 tusen for den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Gi meg en lyd om du skal selge da ;) Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Bilen skal ikke selges, ikke med det første vertfall. men nå fungerer motoren igjen, og jeg kjørte faktisk 25 km med den her en dagen. var rotoren som var satt feil veg. hehe, så det tennte på heilt omvendt sylindere enn den skulle. Men skal fotsatt skifte motor, må berre få tid til å kjøpe og hente den. Får ikke akkurat gjort så mye i dette snøværet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 http://www.typ-17.de/product_info.php/info/p8604_Kotfluegelverbreiterungssatz-GTI.html er dette skjermbreddere, var litt "uklare" bilder og tysk språk, noen så vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Ser ut som det, siden det står "bereitungs-ettellerannet GTI", og "4-teile/delers sett" :) Hvilken dim er felger og dekk da? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 ja stussa litt på de der, har hørt at gti skjerbreddere ikke var mulige å få kjøpt nye i det hele tatt. felene er 6x13 ET33 med 175-70 dekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Få fatt i coilovers nå, og få bilen i kontakt med moder jord;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg