dahlseng Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Då var motordemonteringa begjunt. Har ordnet med en 1,8 gti motor, som skal hentes i løpet av et par dager. Interiør To av desse setene skal inn. en liten filmsnutt: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Haha! Videoen var nice!:D Gjorde det samme med en Einzer jeg brukte som jordebil engang. Halvmeter med stikkflamme:D Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 (endret) Da var det klar for ein oppdatering. Har fått henta en motor, og komt godt i gong med montering. først og fremst har eg sveist om motorfeste, da det måtte flyttes til å passe storblokkmotorene. her har jeg tatt av fra gamle plasseringen. Måtte en del tilpassing til, for å få det til å passe på gamle plassering. Kunne kjøpt nytt feste, men det koster penger og jeg kunne da like godt tilpasse det gamle. Måtte sveise på en metallbit på hver nederste fot for å få det til å passe. Motor delvis på veg ned. Endret April 29, 2010 av dahlseng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Har fått i motoren, og alt gikk fint til jeg skulle sette på den korte drivakslingen. den virker litt for lang, har golf 2 kasse, vet ikke om det kan ha noe å bety? Den passer fint på, men den virker liksom litt for lang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeptisk68 Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Har fått i motoren, og alt gikk fint til jeg skulle sette på den korte drivakslingen. den virker litt for lang, har golf 2 kasse, vet ikke om det kan ha noe å bety? Den passer fint på, men den virker liksom litt for lang. Satte inn bensinmotor og femtrinnskasse i en dieseleinser med orginal firetrinns en gang. Husker ene drivakslingen var for lang.. Men mente det var den lange. Står lengder i Haynes bøkene mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Satte inn bensinmotor og femtrinnskasse i en dieseleinser med orginal firetrinns en gang. Husker ene drivakslingen var for lang.. Men mente det var den lange. Står lengder i Haynes bøkene mener jeg. hvordan gjorde du da, kortet den inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeptisk68 Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 hvordan gjorde du da, kortet den inn? Jeg fant en med rett lengde bare. Fra den gti einsern jeg tok femtrinns kassa fra... Noen vet da det der med lengder, å evt hvor det sitter orginalt med rett lengde. Disse "allerværste" gutta innpå her burde da ha peil. Egentlig;) Det er den korte det er forskjell på ja.. På kasse type 084 så er den 465mm lang, på kasse type 020 så er den 443mm, men på gti med 020 er den 447mm. På automat, type 010 så er den 443mm. Så da regner jeg med at du skal ha den på 443mm, men har den som er 465mm. Det ble mye rart her, men håper det kunne hjelpe litt. Nr på kassa står under clutch huset, mener jeg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Glimrende, hadde liggende en 443 mm aksling, som passet utmerket på.:D :thanks. nå er det meste i boks, skal sette inn ledningsnettet i dag, kjøpe tenningsdeler og vannpumpe. Deretter skal jeg kjøpe bensinpumpe(mercedes pumpe har jeg hørt skal passe?, Da jeg har tank med uttak oppå, og ikkje under som GTI). Noe formeining om dette. :yak: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Er det samme sikringsboks i GTi og C- utgave. Har et problem med at kontaktene på ledningsnettet ikke passer på sikringsboksen. rimelig sikker på at det er GTI ledninger også så. Noen som vet? Ellers er motoren så si komplett sett samen, det som gjenstår er Ledninger og Bensintilførsel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeptisk68 Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Tror du må skifte sikringsboksen. Eller rettere sagt hele nettet. Da får du jo samtidlig også opplegget for bensinpumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 jaja, haar sjedd lite her i det siste, men jeg har nå snart bilen startklar. :D problemet er papirene for godkjenning. dette fikk jeg til svar av møller bil, når jeg spurte om papirer: Hei, Dette er ikke noe vi har liggende dessverre. Når det gjelder skjermbreddere vil jeg tro at så lenge hjulene er innenfor skjermen er det ok. Dersom vi skal lage papirer til deg ligger dette på 2500 til 3500 kr. Videre er det vegvesenet som da avgjør om bilen blir godkjent eller ikke. Medfører dette mer arbeid for oss vil det bli en ekstra kostnad for deg. : trodde da møller hadde dette liggende, når det har vert gjort mange ganger før, og det er en original motor ? :hailvw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 har nå, satt samen det som er for å få bilen til å starte, men den vil ikke starte. smeller litt i eksoen nå jeg prøver å starte. har prøvd med startgass å sånt men hjelper ikke. noen som kan tenke seg kan være problemet? Jeg tenker da først at det er feil med tenninga, men virker som denne e på rett. ingen som sitter på godkjenningspapirer til ombygging vel? :D noen bilder: spørsmål: Noen som vet hvor jeg kan få tak i den "overgangen" fra staget som går fra gistanga til den saken på bildet? dårligt forklart :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Skjønner akkurat hvilket stag du mener Hadde du ikke det staget før?. Ser ut som det blir bra det her. Skal selv bytte motor i min cab, men vet ikke helt hvilken motor jeg skal sette inn. Hvis du har startproblemer kan du jo prøve å taue den igang, men sjekk at du har gnist på alle pluggene, at de er i riktig rekkefølge og at de er fine. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Staget har jeg, men det jeg trenger er overgangen fra staget til den "kula". mener det er en slags firkantet del. Det er gnist, men tar ikke sånn helt ekstremt av. kan det være coilen som er gåen eller noe. ellers har jeg skiftet tenningsdeler som: tennkabler, plugger, rotor og fordelerlokk.mener tenningsrekkefølgen også skal være riktig. (Ducklink:)når det gjelder motor ville jeg, når jeg først går i gang sette i en gti 8 eller 16v eller noe:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.