Gå til innhold

kjøp av escort cosworth


Gjest suupaht

Anbefalte innlegg

heisann har solgt bilen min og er ute etter 4*4 escort cosworth! men lurer på va som er bra og dålig på disse bilene va man skal se etter og va motor tåler av hk! er det noen men erfaring med disse bilene og kan hjelpe til litt:D

 

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult valg, svakheten ved trim er jo det vanlige, råder og toppakning. Men alt som blir tatt litt vare på går, girkasse er også vanligvis et problem på godt trimma 4x4, men den holder til 300-350hk..start bilen du skal se på kald motor, for å høre om den tikker unormalt mye, prøvekjør bilen, sving litt att og fram, se generelt nøye over bilen.. mange trimmingsmuligheter til disse grombilene i hvertfall!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råder har aldri vært en svakhet på sierra/escort cosworth motorene.

 

Det er en dyr bil å ha og skal du trimme så regn med store utgifter hele tiden. Anbefales ikke om du er en som ikke kan å skru bil.

 

Vil anbefale http://www.fmcn.no . Der kan du få svar fra folk som har slik bil.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kan du jo begynne med og sjekke om du får forsikring til en overkommelig pris. Gjør du det så kan du tenke på hva du skal bruke den til. Skal du ha det som bruksbil så ville jeg heller ha funnet meg noe annet. Som nevnt over så er de ikke billige og holde i live, mye orginal deler hos Ford er ikke og få tak i lengre, inkl alt av karosseri deler f.eks. Husk at de er fort 15 år gamle nå, og som Granada3.0GL skriver, ikke alle har kjørt/behandlet de like pent. Rust er heller ikke ukjent på biler som har gått langt/ikke blitt tatt godt vare på.

Gå inn på http://www.fmcn.no og les litt på forumet, du finner mye info om kjøp av Escort Cosworth om du søker litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fikk 19tusen i året med super kaso :D så det er ikke så ille for en slik bil! men skal høre litt rundt og se va jeg finner ut! men er en sinnsyk kul bil men d er det med deler og holdbarhet! har kjørt volvo turbo lenge men vil ha trekk på alle 4 nå og cossi har vært drømme bil lenge! men må tenke meg sikkeli om før jeg kjøper evt!

 

 

 

men takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å finn en helt original og utrimma bil. Hvis det fortsatt finnes noen da.. folk er jo helt opphengt i at all Cosworth skal trimmes og skrus ihjel..

Åsså bruker du den som en hobbybil, og kjører ganske normalt etter veien med den i sommerhalvåret, med dulling og stelling i vinter halvåret.

Bortsett fra forsikring, så trenger det ikke være dyrere å ha en slik bil enn man gjør det til selv... Og til slik bruk så holder det vel ærlig talt med de originale 225 hk i en Escort. Stadig Høyere klassiker status er Escort Coswort i ferd med å oppnå også, og da er det urørte original-biler som gjelder.:ford:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har funnet et par som er orginal :D men trur ikke man finner en som ikke har vært sidelengs en gang! men elsker di bilene å skal ha meg en før jul så skal se va som kommer før salg til da så kjøper jeg den som er best:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust og tidligere skader er det viktigste og sjekke. Det andre kommer til å ryke en eller annen gang likevel :D Sinnsykt morsom bil da. Se etter en Wolf utgave, de har rundt 300 hk originalt og noen andre fine detaljer :D

 

Og om kassa skraper fra 2-3 gir er det normalt. Sjekk også etter blårøyk og kraftig skjørtebank ved start. Noe er det uansett men det gir seg når den begynner å bli varm.

 

Sjekk motorfester og bytt dem hvis dem ikke er bytta. Kjøp vibratecs. Ellers vil det fort kunne ryke en drivaksel som kan knuse både motor diff og travers. Traversen er forøvrig i alu så den må du sjekke for skader.

 

Lykke til

 

Forresten kjøp T35 motor ikke T25.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
takker for mange gode råd:D blir nåkk å kjøpe mye førsterka dela til drivværk og girkasse når bilen blir kjøpt:D flere som har erfaring eller vet ting om disse bilene?

 

Hvordan går det med kjøpet her da?

 

I disse dager med oppgraderte trafikkstasjoner (bremsebenker) kan det lønne seg å handle inn en Wolf med godkjent 300HK i vognkortet så slipper du å gå på en smell der. Videre er det jo først ved 300-350hk at T35 versjonen virkelig liker seg. Blir for lite effekt originalt med en turbo i den størrelsen.

 

Dersom du ikke tenker mer enn 300hk ville jeg gått for T25 versjonene, denne er mer moderne med bl a underspyling og aribag. I tillegg er den ofte billigere enn T35. Om du skulle ombestemme det senere er det bare å bygge om til GT3071 og et datasprut så har du en perfekt Escos lekebil.

 

Original Escos vil du knapt finne her i Norge. Noen kan nok ha satt den tilbake til original stand før salg, men forvent at den har vært trimmet. Grunnen til det er at bilen er bygget for 350hk og det er latterlig enkelt å hente 300Hk fra dem.

 

Som nevnt tidligere finner du det meste på fmcn.no, gjør deg kjent og hent frem lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle disse cosworth motorene har underspyling med olje... Den 1988 sierra cosworthen jeg hadde satt det også på... Så hvis det er underspyling du kaller moderne så er jeg ikke helt med..

 

Er du sikker på at dette var originalt? Å ettermontere underspyling er ganske simpelt, så er mange Cosworth motorer dette har blitt gjort med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dette var originalt? Å ettermontere underspyling er ganske simpelt, så er mange Cosworth motorer dette har blitt gjort med.

 

Det er orginalt mener jeg og(Aldri hatt opp en YB), man bruker cosworth oljepumpe for å ettermontere det på Pinto/OHC, har aldri hørt at man må bruke fra f.eks. 200-blokk, det finnes på 205 som ikke er brukt i Escort meg bekjent.

 

Moderne ja, min gamle 1983 Mercedes hadde underspylte stempel, natriumkjølte ventiler, med sine 125 hk fra 3.0 liter, 5 sylindre og 0,6 bars trykk, og denne motoren hadde dette fra 1976, så hvor moderne det er kan vel diskuteres....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår