Gå til innhold

kjøp av escort cosworth


Gjest suupaht

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er ikke en bil jeg vil anbefalle deg å kjøpe! Dyr i drift dyr å eie og dyr forsikring! for å ikke nevne at du ALDRI kan sleppe øye av bilen da de andre ford eierne i norge gjerne vil hente den så fort du har lagt deg!

 

Bilene er for gamle til den prisen de selges!

Om du vil ha en kul bil anbefaller jeg deg å lete videre!

 

 

Impreza GT er såffal et mye bedre alternativ! billigere, bedre, og nyere!

 

Løp å kjøp!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er orginalt. På alle fra 1986 og opp..

 

I forbindelse med bytte av bunnpanne-pakning har jeg tenkt litt på dette med underspyling på egen motor, som riktignok er en Cosworth 24V maskin uten turbo. Men har sjekket, og som jeg trodde så har ikke alle turbo Coswort motorer underspyling originalt heller. Veit jo at det er en del som ettermonterer dette selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det ikke er slik type "underspyling" som alle motorer bør, for ikke å si MÅ ha du mener.

http://www.fmcn.no er det faktisk en klistret tråd under Bilmodeller Cosworth som forklarer hvordan man ettermonterer underspyling med dyser på turbo Cosworth.

Stemmer for øvrig bra med infoen jeg har her også (gidder ikke scanne og legge ut).

Og forresten, 24V Cosworth kan på flere måter sammenlignes med turbo Cosworth, uten at jeg legger noen "prestisje" i det.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dysene man ettermonterer fungerer på en litt annen måte enn den underspyling som er standard.... Men alle har underspyling.. Går ett ekstra rør med dyser som spruter olje under stempel.. Minuset med denne løsningen er at det går veldig mye olje hele tiden, mens mange typer dyser som brukes har innebygde kuleventiler som åpner ved ett visst trykk.. Så da vil en fortsatt ha grei smøring ved tomgang osv..

 

Underspyling med dyser har jeg laget på V6 for en..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med underspyling mente jeg:

New oil pump and piston oil spray jets - New piston oil spray jets to improve the cooling of the pistons. The new jets are machined into the main oil gallery as opposed to the old oil spray system which used a pipe out of the oil pump. The new jets are individually pressure controlled, they don't spray the pistons unless the oil pressure has built up in the main gallery and they have a better spray pattern and direction.

 

Uansett mente jeg ikke at det er moderne med airbag i dag. Var tenkt som at T25 var mer oppdatert enn T35.

 

Det trenger IKKE være dyrt å eie en cosworth. Det kommer helt an på hvordan du bruker den. Cosworthene er blitt klassikere og trenger pleie deretter. Lar du være å bruke den om vinteren og holder hodet kaldt om sommeren koster det deg ikke mer enn noen andre alternativer. Cosworth er trukket fra svartelistene til forsikringsselskapene og jeg betaler i underkant av 5000NOK med full kasko. Bilen bruker 1 ltr på mila og ellers er det faktsik pleie av lakk som koster mest. Problemet til mange er at de etter å ha kjøpt inn et bra eksemplar får dilla på trimming og herjing og da ruller kronene på samme måte som for impreza, s2, rx7, zx, supra, gtr, gti-r... :)

 

Ta deg god tid når du leter og ikke minst bruk dagen på å gå over den. Foreslå at selger tar den på NAF test. Mange med herjede biler som skjelver i buksene når du foreslår dette. Regn med noe skittkasting fra noen selgere, men det er verdt å spørre og ikke kjøp uten at dem har fått sett over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige.

 

Når du ser etter rust på en Escos skal du være oppmerksom på batterikassen (meget avslørende), bobler i lakk rundt spoilerer/vinge bak, tanklokket og som vanlig kanalene. Ellers er det ikke spesielt med rust om den ikke har vært skadet.

 

Dokumentert lav km er alltid en fordel. Dette er en entusiast bil som ofte er eiet av entusiaster. Da bør det følge med dokumentasjon i form av kvitteringer på hva som er gjort gjennom hele bilens levetid. Mange utførerer servicen selv på dem og det trenger på ingen måte være negativt. Serviceintervall bør være max 5000km. Da har du en god bil LENGE!

 

Det gjenstår fremdeles å lage en like grom bil som Escort Cosworth, alt er riktig med denne bilen både utseende, interiør, drivverk og YB motoren med den perfekte lyden den har jo tross alt ikke LMM. Er også den eneste masseproduserte (ca 7500 eks) bil med positiv downforce. ;)

 

Kjøper du deg en Escos og holder den godt vedlike, har du noe å glede deg over resten av livet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjøper du deg en Escos og holder den godt vedlike, har du noe å glede deg over resten av livet!!!

 

haha.. du er litt vel optimist? Få Ford/bane treff du har vært på eller;)

 

gjennomsnittlig leve tid på en cossie i norge er 3 banedager!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda har vært på flere treff også Ford banetreff. En Escos med 300hk klarer faktisk opptil mange treff med mange runder på banein og det uten problemer :) Kjører dessuten 5 timer til og fra treffene. :race

 

Har du derimot rotet frem 400hk i garasjen på egenhand blir jo saken selvfølgelig annerledes. Mulig det er denne verdenen du sikter til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg sikter til sist jeg var på ford treff da jeg trakk meg ut av det dritt miljøet helt tilbake til 2003-2004, da alle på treffet kjørte som kjerringer fra kl 10-16 og mellom 16 og 18 begynte gutta å gi på! da rulla dem inn en etter en med ras, toppakningsbrudd og hull i skroget med råder vinkende til publikum;)

 

 

300hk er jo ingenting å kjøre med i dag. om motorene ikke tåler 400hk uten å bli påkostet 100.000kr for ren holdbarhet er det lite verdt å ha dem i grunn!

 

syns nå JEG da..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escort Cosworth var en fantastisk bil i 1992 og noen år fremover.. Husker godt første gangen jeg så en og det var på Lygnasprinten med tommy jahnsrud som sjåfør.. Og etter det kom de på løpende bånd i rally..

 

Men idag fremstår det som en Olabil i forhold til en mere moderne sammenlignbar bil.. Positiv downforce eller ikke..

Men det er min mening... Men ett artig klenodie å ha for en entusiast.. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår