Gå til innhold

kjøp av escort cosworth


Gjest suupaht

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe jeg sikter til sist jeg var på ford treff da jeg trakk meg ut av det dritt miljøet helt tilbake til 2003-2004,

 

Ford miljøet har faktisk tatt seg opp betraktelig i de senere årene. Mange av de største tullingene har vokst opp og funnet seg andre hobbyer (les familie). Dette har nok også vårt med på å bidra til en langt hyggeligere forsikringspremie på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Escos med driftsikre 400hk til 280000NOK (180+100, deres regnestykke), er IKKE ille. Gi meg et godt alternativ som har like mye å by på til denne prisen...

 

TJAH.. Kan kjapt falle på et annet valg jeg som er mye nyere og i grunn bedre... om det ikke er direkte 400hk på hjula, er du ikke langt unna.. Impreza Gt. Gamle typen med litt påkostet motor som igjen ikke koster 100k å trimme!

 

ta for deg 200sx s14 f.eks. 99mod, vel å merke er bilen i seg selv dyr, men å trimme motoren koster halve prisen.

 

Jeg ga 55.000kr for full ombygging av min motor, alt smidd innmat. alt på motoren ble byttet ut samt Komplett datasprut, + mapping 8.000kr. 405hk/530nm på hjula;)

 

har hørt om folk som har betalt godt over 100k også for å oppnå massiv effekt, men det er faen til prosess for at dette skal holde virker det som på cossie motorene

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil(escos) en må kontinuerlig ha service på (max 5000km) kan ikke kalles driftsikker. Når motoren er bygd så står driverket for tur. Neste bremser osv.. Det ruller fort på tusenlapper... :)

 

Skal en ha en slik en så hold den orginal.. Da vil den stige i verdi.

 

Sjøl har jeg hatt 2wd sierra cosworth sedan.. Den holdt bra takket være bra drivverk. (T5 osv) Kun lett trimmet. Brukt som familiebil.

 

Alternativer er feks å trimme en impreza wrx.. Evo er litt for dyrt om en skal ta med prisen...

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er orginalt. På alle fra 1986 og opp..

 

Bildet viser ei åttitalls Sierra Cosworth blokk. Den røde streken markerer oljekanalen som går inne i blokka langs hele blokkas lengde. Denne kanalen supplerer rammelagre etc med olje, og er det nærmeste man kommer "underspyling" på disse motorene. Altså er T35 og især T25 Escort Coswort fra nittitallet en del videreutviklet.

 

tn_oljekanal.jpg

 

Ellers er valget i tråden her svært enkelt. Heller en original Escorth Cosworth Wolf med 300 ærlige hk, enn en ulovlig trimmet japse med 400 hk. Slikt noe er helt uinteressant og heller lite verdt...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne kanalen er også på alle ohc motorer.. Det du har linket til Grandisjohn er bare en forbedring av det systemet som kom i 1986 på YB motoren.. Den størte forbedringen er at en får mye bedre kontroll over mengde og oljespruten inn under stempelet.. Mens på den gamle løsningen satt det en rail med 4 rør som sprutet inn under stemplene.

 

Har skrudd på masse slike motorer og maskinert mye på disse blokkene så jeg må si at jeg har litt peiling på de. Forbedringene på T-35 --> T-25 har jeg tidligere linket til. Forbedringene på YB motorene gjennom tidene er forholdsvis mye med feks 200 blokka, andre kompresjonsrom og stempler(4x4), RS500 motoren, annen manifold, styresystemer osv.... Masse forbedringer fra 1986 og oppover. Men grunnprinsippene har stått fast stort sett hele tiden..

 

Sakset fra linken min:

 

New oil pump and piston oil spray jets - New piston oil spray jets to improve the cooling of the pistons. The new jets are machined into the main oil gallery as opposed to the old oil spray system which used a pipe out of the oil pump. The new jets are individually pressure controlled, they don't spray the pistons unless the oil pressure has built up in the main gallery and they have a better spray pattern and direction.

 

Og dette oljerøret har alltid vært der... helt til T-25..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ser standard pumpe og underspylinga ut.. (Små forskjeller på selve pumpe 2wd vs rs500 og 4x4).inntill T25

 

i1518_1fec1.jpg

 

 

Innmaskinerte dyser og borret inn i oljekanalen..T25 typeDSC00409copy.jpg

 

Og med det gir jeg meg...

 

Lykke til med kjøpet trådstarter..

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ser standard pumpe og underspylinga ut.. (Små forskjeller på selve pumpe 2wd vs rs500 og 4x4).inntill T25

 

Innmaskinerte dyser og borret inn i oljekanalen..T25 type

 

Og med det gir jeg meg...

 

Lykke til med kjøpet trådstarter..

 

Veldig bra Kjetil!

 

JA, KJØP EN WOLF SOM HAR LOVLIGE 300HK. FINNES VEL 5 STK AV DEM I NORGE OG IKKE SÅ LETT Å FÅ TAK I. VET AT EN ER VRAKET OG EN STÅR UTEN SKILT. SÅ MÅ NOK STRAKS TIL TYSKLAND MEN DA KOSTER DET DERETTER Å IMPORTERE.

 

LYKKE TIL MED KJØPET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hahaha! her tok det jo veldig av:D har enda ikke funnet meg en bil har sett på men den er solgt... :shake men sia det er så vanskeli å få tak i et bra eksemplar av cossi. så har tanken på subaru å evo streifet meg! noen som har noe å si på disse bilene?? :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår