Gå til innhold

StorService på en Golf 1.4 98-mod. Hva gjør de?

Ranger emnet

Footy

Anbefalte innlegg

`Hadde tenkt å sende bilen inn på storservice, men tenkte jeg kanskje skulle prøve selv...

Men hva er det de egentlig gjør på storservice? er det en slags sjekkliste som de går igjennom?

Et spørsmål til angående registerreim. Jeg er usikker når denne ble byttet sist, da ikke alt er ført i servicehåndboka. Hvor ofte skal denne byttes og hvilke tegn skal jeg se etter for om den bør byttes eller ikke?

Takker

Footy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 60000-service består bl.a. av skifte av plugger, luftfilter, pollenfilter, olje og filter. Dørhengsler/låser skal smøres, kontroll av væskenivåer i motorrom, kontroll av alt under bilen (eksos, bremser, forstilling osv), Kontroll av lys m/innstilling av hovedlys, kontroll av feillager osv. Ganske omfattende synes nå jeg.

Tannreimen har intervall på 120000km men kjører selv ikke mer enn 90000 eller 5-6 år imellom skift. Husk at strammehjul og vannpumpe må skiftes samtidig.

Håper dette var til litt hjelp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på golf 1.4 motor(muligens AKL motor) er det jævlig enkelt å bytte register reim på, man låser kamakselen med 6mm bor så er det bare å bytte, husk å bytt vannpumpen i samma slengen, legg merke til om pakningen sitter enda på den gamle vannpumpen og om pumpen har noen knekte deler som kan ha sittet igjen på plassen sin

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider