HiiP Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Er det mye pes å fikse på slik at bilen ikke tikker mer. Den bruker litt olje og dør en gang i blandt(ganske ofte) på tumgang. Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crx maniac Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Originally posted by HiiP Er det mye pes å fikse på slik at bilen ikke tikker mer. Den bruker litt olje og dør en gang i blandt(ganske ofte) på tumgang. Har du justert ventilan da?:D Siter hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Originally posted by HiiP Er det mye pes å fikse på slik at bilen ikke tikker mer. Den bruker litt olje og dør en gang i blandt(ganske ofte) på tumgang. slitte ventilstyringer. bytte dem...oljen renner ned mellom ventilstammen og ventilstyringen. derfor forbruker motoren din olje. at den dør..det vet jeg ikke noe spess om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet September 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 Originally posted by Håkon A slitte ventilstyringer. bytte dem...oljen renner ned mellom ventilstammen og ventilstyringen. derfor forbruker motoren din olje. at den dør..det vet jeg ikke noe spess om. Dyrt? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet September 4, 2002 Rapporter Share Skrevet September 4, 2002 Originally posted by HiiP Dyrt? Hmm, jeg vet ikke så mye om Eclipse-motoren av den typen du har, men mest sannsynelig har den hydrauliske-løftere, så tikkingen kan ikke justeres bort. Det som skjer er at olje-låsene som sitter i løfterne ikke lenger greier å holde på trykket når kamakslene kommer og banker i vei på de, og da begynner det å tikke. Prøv med litt tykkere motorolje - 15W-40 f.eks.. Det er en kur som fungerer på en del Mazda motorer. At den bruker litt olje er nok mest sannsynelig fordi ventil-tettingene er slitt. Det er ikke sikkert at ventilføringene er slitt selvom tettingene er gåene. Tettingene burde ikke være så dyre i innkjøp, men det kan koste litt å bytte de om du ikke gjør jobben selv, siden kamaksler og retainere og alt må av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.