StigV Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Megabillig.com prøver å fortelle oss forbrukere at det sitter store stygge karer som heter importører her i Norge, og at de tjener seg søkkrike på høye priser. La oss gjøre en sammenligning. Pioneer DEH-P7500MP koster hos Bilradiospesialisten kr 4490,- Fra Megabillig får jeg den samme spilleren til 3495,- pluss 200,- i frakt, totalt 3695.-. Hvis vi legger til moms på prisen fra megabillig kommer spilleren seg på 4333,80, altså bare 157 kroner i forskjell favør Megabillig - og da har jeg ikke tatt med frakt....som med moms kommer på 248,- kroner og heller ikke gebyr for fortolling... Hvem lurer hvem? Hvem er det som tar blodpris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hobnob Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 skal man legge til moms da? trodde den allerede var i prisen Siter oahhhh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 De selger fra utlandet, og klarer derfor snike seg under momsen.. (nesten) Jeg kjøpte for en tid tilbake en Pioneer DEH 8500MP uten europeisk radio fra dem, og da jeg fikk pakken på døren så jeg at den var merket med en verdi på 31,95 USD.. På denne måten blir det svært lite moms. ...men jeg fikk nå nettopp brev fra fraktfirmaet at jeg måtte betale moms og fortollingsgebyr. 164kr tilsammen tror jeg det var. Fortsatt en billig spiller. Megabillig er vel egentlig mest megabillig på spillere som ikke har den europeiske radioen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet Januar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Megabillig jukser med verdien på pakken, og unngår dermed at dere som handler der må betale moms. Se på regnestykket - hvem blir lurt av hvem? Blir nesten litt kvallm når representanter fra megabillig står fram og er på forbrukernes side når det faktisk bare er momsen som skiller i pris. Megabillig må jo være den enkeltaktør som tjener best per vare de selger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 ikke kjøp fra de hvis du blir kvalm da vel . Andre som har handla hos de har vært fornøyd. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Men hvis du ser på regnestykket for oss som klarer oss uten så mye radio, så blir det jo litt annerledes. Jeg betalte; 3395kr for spilleren og nå 164kr i moms. Totalt 3559kr Jeg måtte ha betalt i norge; Veil.pris 7995 kr, bilradiospesialisten solgte den vel for 6995 kr tror jeg. Altså sparte jeg 3436kr på at de jukset litt med momsen, og at jeg klarer meg uten helt normal radio.. Det er en del penger det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet Januar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Jo, det er helt greit det. Poenget mitt er at Megabillig bør holde kjeft når de anklager norske importører og forhandlere for å ta blodpriser. De gjør det jo selv på likeverdige produkter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CossieMerc Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Hvis det virkelig er slik at Megabillig.com påfører kunstig lav pris på forsendelsene sine slik at man slipper unna MVA, tror jeg nok de vil få problemer etter hvert. Finnes blant annet eksempler der utenlandske DVD-butikker har skrevet lav verdi på pakkene sine (eventuelt sendt som gave) slik at nordmenn skal slippe unna MVA. Når dette oppdages av tollvesenet, får man brev i posten der man blir bedt om å fremvise faktura eller liknende som bekrefter verdien. Mulig at avsenderadressen også blir "svartelistet" for fremtidige sendinger. Men, Megabillig.com har et poeng når de sier at bilstereo tradisjonelt har vært mye dyrere i Norge enn i andre land i Europa og i USA. Siter http://www.carzonic.no/ - Bilstereo til fornuftige priser! - MB 190E 2.3-16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Seriøst! Jeg har bestilt mye bilstereo gjennom megabillig til kamerater og sånt. Jeg er storfornøyd med service og alt. Bilstereosjapper må jo skjønne at folk vil ha ting billigst mulig. Ta f.eks utgangspunkt i en Rockford Fosgate 1051S som koster 12395 kr på bilradiospes. Den skal megabillig ha ca 5750 kr inkludert frakt Megabillig selger deg forsterkeren for 6645 kr rimeligere enn bilradiospes. Mye penger det. over 6500kr du kunne brukt på noe annet dill. Ta f.eks et annet eksempel. Visst du hadde røykt tobakk f.eks og den koster 155kr tobakken her i Norge og du hadde fått tilbud om å kjøpt smuglertobakk til 70 kr tobakken. Hva hadde du valgt? Man tar en liten risk, men hvem er ikke villig til å ta den risken for å spare inn litt penger? noen gjør det. andre ikke. min mening iallefall Få gjerne høre synspunkter. MVH Lars Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Originally posted by Carzonic.no Hvis det virkelig er slik at Megabillig.com påfører kunstig lav pris på forsendelsene sine slik at man slipper unna MVA, tror jeg nok de vil få problemer etter hvert. Finnes blant annet eksempler der utenlandske DVD-butikker har skrevet lav verdi på pakkene sine (eventuelt sendt som gave) slik at nordmenn skal slippe unna MVA. Når dette oppdages av tollvesenet, får man brev i posten der man blir bedt om å fremvise faktura eller liknende som bekrefter verdien. Mulig at avsenderadressen også blir "svartelistet" for fremtidige sendinger. Men, Megabillig.com har et poeng når de sier at bilstereo tradisjonelt har vært mye dyrere i Norge enn i andre land i Europa og i USA. Er jo ikke så rart det da, at det er dyrere her enn i andre land. Prisnivået i Norge er jo generelt høyere på detr meste. Det gjenspieiler da selvsagt prisene du må betale. + at vi lever i avgiftsland nr 1 i verden. Skulle da bare mangle om det ikke var dyrere her da. Og så en liten opplysning: De som kjøper slikt i utlandet er den som holdes ansvarlig, dvs at mottaker blir den lidenei disse sakene. Ekke mye gøy å bil hengt ut som syndebukk, nårandre driver med organisert uregelmessigheter. Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Originally posted by Roy Og så en liten opplysning: De som kjøper slikt i utlandet er den som holdes ansvarlig, dvs at mottaker blir den lidenei disse sakene. Ekke mye gøy å bil hengt ut som syndebukk, nårandre driver med organisert uregelmessigheter. Roy Etter det jeg har forstått fungerer rettssystemet her i norge slik at andre må bevise deg skyldig for å dømme/straffe deg for noe. Du skal ikke måtte bevise din uskyld. For å si det slik; Jeg kjøpte et produkt fra USA. Jeg overførte penger og skulle få pakken i posten. De sa ingenting om at de skrev ned verdien på pakken når de sendte den. Det de sa var at en "representant" her i norge tok seg av fortollingen, det var alt. Hvordan kan dette gjøre meg skyldig i noe? Jeg handlet i god tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 Etter det jeg har forstått fungerer rettssystemet her i norge slik at andre må bevise deg skyldig for å dømme/straffe deg for noe. Du skal ikke måtte bevise din uskyld. For å si det slik; Jeg kjøpte et produkt fra USA. Jeg overførte penger og skulle få pakken i posten. De sa ingenting om at de skrev ned verdien på pakken når de sendte den. Det de sa var at en "representant" her i norge tok seg av fortollingen, det var alt. Hvordan kan dette gjøre meg skyldig i noe? Jeg handlet i god tro. Det er nettopp derfor de kan få problemer med å ta deg for det. DU handlet i god tro. Det er et stikkord her. For alt du vet, er de bare tom på lager og sender direkte fra USA for å gi deg varen raskere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Originally posted by Rieger .... For alt du vet, er de bare tom på lager og sender direkte fra USA for å gi deg varen raskere! lollol ...akkurat det dem sa til meg da jeg hadde bestilt. De var utsolgt i kontoret i bergen, og sendte det derfor direkte fra usa ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 viss du møter en kar på gata og han spør deg om du kjøpe bilen hans. du skal få den skikkelig billig og det er ikke no feil på den. du liker bilen og betaler karen. etterpå viser det seg at bilen var stjålet. er det da ikke din feil at du kjøpte tyvegods fordi du ikke viste at det stjålet????? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Da kommer det inn om du burde ha visst det. Ingenting på verken sidene til megabillig eller mailene jeg fikk fra dem tilsa at de skulle sende spilleren på denne måten. Blir noe annet med en bil også. Må jo skrive salgsmelding og greier der.. Lett å finne ut om personen som vil selge deg bilen virkelig eier den eller ikke. Tviler ikke på at megabillig eier de spillerene de selger. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg