Rieger Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 ALJ_GSi: Skjønner hva du mener, men det er akkurat som om du sier her på forumet at du eier en butikk og at dere har salg på div varer nå. Derfor kan du ordne bra priser til meg, selv om det egentli er tyvegods. Det kan jo ikke jeg vite. Men jeg har jo ikke vært borti problemet med tollvesen, så jeg tror bare dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 fatter ikke dere gidder ha denne diskusjonen engang.... dei som bestiller fra megabillig veit at di tar ein risk, og det er ikke dei som bestiller som er ansvarlig på ka måte megabillig tar seg av moms og toll osv.... Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 det er ikke dei som bestiller som er ansvarlig på ka måte megabillig tar seg av moms og toll osv.... ....eh - jo - det er den som bestiller sitt ansvar at det blir betalt toll og avgifter for varer som importeres til Norge, ikke avsender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by StigV ....eh - jo - det er den som bestiller sitt ansvar at det blir betalt toll og avgifter for varer som importeres til Norge, ikke avsender. nei det er ikke d når megabillig seier på websiden at di sender fra eit kontor i bergen..... da er det deiras problem. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 finner ikke noe om at de sender fra et kontor i Bergen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by StigV finner ikke noe om at de sender fra et kontor i Bergen jaok, ikke på websiden, men di har sagt det i mail..... les på første siden i denne tråden... Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Regnestykket ditt er feil. Spilleren, 3195 kroner Frakt, 200 kroner Trekker vi fra USA momsen med den Norske blir det 10% å betale. Dette beløpet trekker vi fra total summen mens tollerne trekker 24% ifra og det går opp i opp. Momsen her blir kun 319,50 kroner. Det er ingen avgifter på frakta ! Prisen blir 3514,50 inkludert moms fortollinga. Her har du den korrekte sammenligningen. Originally posted by StigV Megabillig.com prøver å fortelle oss forbrukere at det sitter store stygge karer som heter importører her i Norge, og at de tjener seg søkkrike på høye priser. La oss gjøre en sammenligning. Pioneer DEH-P7500MP koster hos Bilradiospesialisten kr 4490,- Fra Megabillig får jeg den samme spilleren til 3495,- pluss 200,- i frakt, totalt 3695.-. Hvis vi legger til moms på prisen fra megabillig kommer spilleren seg på 4333,80, altså bare 157 kroner i forskjell favør Megabillig - og da har jeg ikke tatt med frakt....som med moms kommer på 248,- kroner og heller ikke gebyr for fortolling... Hvem lurer hvem? Hvem er det som tar blodpris? Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Vi eier alle varene vi selger, Pioneer spillerne kan faktisk registreres på Pioneer sin web site i USA ! Det er ikke tjuvegods vi leverer nei. Tviler ikke på at megabillig eier de spillerene de selger. ;) [/b] Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty^Dog Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 http://www.megabillig.com, bare svar på ett spørsmål. Er det dere driver med på noen måte ulovlig, og kan kundene straffes for dette på noen som helst måte i ettertid? Og plz ikke gå rundt i grøten, ja eller nei! :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Vet ikke helt hvem sine mattekunnskaper som har en brist. Jeg har aldri møtt en toller som trekker noe som helst ifra på et beregningsgrunnlag. Beregningsgrunnlaget er fakturasummen, inklusive frakt - man betaler moms på frakta! Så vidt jeg vet har de forskjellige statene i USA forskjellige momssatser - noen har ingen moms. Det dere sier er altså at den staten dere opererer fra her 14% moms? Og prisen dere opererer med er inklusive denne momsen? OK! Da blir regnestykket slik: Pris: 3195,- -amerikansk moms: 392,40 sum: 2802,60 frakt: 200,- beregningsgrunnlag for moms: 3002,60 moms: 720,60 totalt: 3723,20,- Fortollingsgebyr kommer i tillegg. Vanlig at befrakter gjør dette. DHL tar 140 kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Alt dette har vært diskutert før for faen. Mulig å legge den saken dø nå ? Det blir jo kjøper sin vurdering ang pris og levering hvor han bestiller fra. velger kjøper megabillig.com så er det opp til han, blir bare dumt at alle andre skal legge seg opp i hvor man bestiller fra. Og at noen driver en sverte kampanje mot megabillig.com er ganske klart, uten å nevne navn. Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 NEI !! Originally posted by Dirty^Dog http://www.megabillig.com, bare svar på ett spørsmål. Er det dere driver med på noen måte ulovlig, og kan kundene straffes for dette på noen som helst måte i ettertid? Og plz ikke gå rundt i grøten, ja eller nei! :rolleyes: Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Denne svertekampanjen har bare vært positiv for oss. Originally posted by CyberAage Alt dette har vært diskutert før for faen. Mulig å legge den saken dø nå ? Det blir jo kjøper sin vurdering ang pris og levering hvor han bestiller fra. velger kjøper megabillig.com så er det opp til han, blir bare dumt at alle andre skal legge seg opp i hvor man bestiller fra. Og at noen driver en sverte kampanje mot megabillig.com er ganske klart, uten å nevne navn. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigV Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Dette er aldeles ikke noen svertekampanje. Jeg vil bare at megabillig skal være ærlige på hva de gjør og at de som handler der skal være klar over hvordan ting skal være og hvordan ting blir gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
62deluxe Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Har planer om og kjøpe en spiller fra megabillig.com til 3700 kroner. Hva koster denne spilleren hjemme i stua med alt regnet med. Vil vite det før jeg bestiller. Noen som kan hjelpe meg med dette regnestykket. Noen som vet hvor lang leveringstiden er? Hva med garantien, har norske importører noe annsvar, hva om spilleren går i stykker hva da. Hvor skal den leveres osv. Noen som har gode råd så lytter jeg villig. Vil snart ha lyd i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg