Gå til innhold

Megabillig - igjen

Ranger emnet

StigV

Anbefalte innlegg

da jeg fikk min spiller fra megabillig hadde de satt verdien på pakken til $31,4 eller noe.. Ble rundt 200 ekstra å betale for fortollingen da. Dette var en Pioneer DEH 8500MP

Roy; Hvorfor sier du at han må sende produktene tilbake til USA?? Hvor har du det fra?? Han har jo sagt flere ganger at de har kontor i bergen og evt. reklamasjoner behandles der!

Er dette bare for å selge mer selv?

62deluxe: Spilleren din vil nok ende opp rundt 4100kr. 3700+200(frakt og eksp.)+ca200 (fortolling) = 4100kr.

For å si det sånn; Alle jeg har hørt fra som har handlet fra megabillig har vært storfornøyde! (Det begynner å bli en del etterhvert!)

De som ligger og klager på dem er de som selger ting selv her i norge, og folk som ikke tør handle hos dem.

Jeg ville spare penger - handlet derfor fra megabillig. Enkelt. Tok en liten risk men sparte mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Visst dere forhandlere klager over at dere tjener så lite på produktene deres og at det går gjennom som mangen ledd så forklar meg HVORFOR f.eks bilradiospes kan senke denne med over 5000kr i pris og fortsatt tjene på det?

Noe jeg har lurt lenge på:)

Virker som med engang megabillig.com kom inn i bildet så har det endt med at store bilstereo forhandlere må dumpe prisene sine på diverse ting.

Men dere tjener fortsatt på det! ( ? )

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Billige rockford forsterkere går nå ut billig pga. at det er B varer. Derfor kan vi selge forsterkere billig og det er for at Rockford sentralt dumper prisene! Men det er kansje det megabillig selger også.

B-varer er jo 100% like god som en A-Vare men det er f.eks reklamasjonforsterkere som er reparert og de blir levert som nye med full garanti og til en mye rimligere pris!

terje

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

Visst dere forhandlere klager over at dere tjener så lite på produktene deres og at det går gjennom som mangen ledd så forklar meg HVORFOR f.eks bilradiospes kan senke denne med over 5000kr i pris og fortsatt tjene på det?

Noe jeg har lurt lenge på:)

Virker som med engang megabillig.com kom inn i bildet så har det endt med at store bilstereo forhandlere må dumpe prisene sine på diverse ting.

Men dere tjener fortsatt på det! ( ? )

Ikke helt korrekt dette her Lars. Bilradiospesialisten kan selge visse produkter så mye billigere fordi de får dem inn tilsvarende mye billigere. Rockford Fosgate tømmer lagrene for modeller som er på vei ut - for å gjøre plass til nye som kommer..

derfor så stor prisreduksjon. tror nok ikke de tjente over 5000kr pr forsterker som de solgte før de satte ned prisen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

da jeg fikk min spiller fra megabillig hadde de satt verdien på pakken til $31,4 eller noe.. Ble rundt 200 ekstra å betale for fortollingen da. Dette var en Pioneer DEH 8500MP

Roy; Hvorfor sier du at han må sende produktene tilbake til USA?? Hvor har du det fra?? Han har jo sagt flere ganger at de har kontor i bergen og evt. reklamasjoner behandles der!

Er dette bare for å selge mer selv?

62deluxe: Spilleren din vil nok ende opp rundt 4100kr. 3700+200(frakt og eksp.)+ca200 (fortolling) = 4100kr.

For å si det sånn; Alle jeg har hørt fra som har handlet fra megabillig har vært storfornøyde! (Det begynner å bli en del etterhvert!)

De som ligger og klager på dem er de som selger ting selv her i norge, og folk som ikke tør handle hos dem.

Jeg ville spare penger - handlet derfor fra megabillig. Enkelt. Tok en liten risk men sparte mye på det.

Nei ikke for å selge mer, for vi selger ikke Pioneer eller Rockford. Derfor betyr det veldig lite for oss. Det er fult mulig at han har noen i Bergen som hjelper ham. Men disse er garantert ikke autoriserte av importørene. Så uansett blir det litt sånn halleljua opplegg.

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Roy

Nei ikke for å selge mer, for vi selger ikke Pioneer eller Rockford. Derfor betyr det veldig lite for oss. Det er fult mulig at han har noen i Bergen som hjelper ham. Men disse er garantert ikke autoriserte av importørene. Så uansett blir det litt sånn halleljua opplegg.

Roy

ok da.. sorry.

trodde du skrev det der bare for å selge mer selv. slikt plager litt..

opplegget er nok litt på kanten, men er du villig til å ta en liten risk kan du spare en del penger på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia folkens!

Det er litt rart at forhandlere på dette forumet forbanner megabillig.com, mens alle som har handlet der opplever kjempe god service osv osv.

Hvordan megabillig får det så billig kan vel diskuteres!

Men la oss si at det kanskje kan være b-varer som roy sier her.

Da kan vel bare megabillig skrive at det er en garantisak så slipper man toll?

Har selv kjøpt en del fra usa(datautstyr) og fikk dem bare til å skrive at det var en garanti forsendelse. Slapp dermed toll.

Hvis du skulle være så uheldig og få masse toll +60% straffegebyr er det vel bare å ikke hente pakken. Skulle det bli noe mer ut av det så kjøpte du jo i god tro og gikk ut fra at megabillig.com var en seriøs bedrift. Du vil aldri bli straffet for sånne ting.

Norge har jo ikke råd til å hente dødssjuke folk i ambulanse lenger jo...

Men uansett om det kommer nye regler, så oppstår det nye smutthull. Du har jo uansett den garanti tingen. Du kan jo ikke få toll på ting som sendes inn og ut i utlandet, hvor det er snakk om garanti!!

Kan man ikke sende det som gaver også da???

Jaja folkens, jeg støtter værtfall alle som kjøper der det er billigst (hvor det så klart fremstår i klartekst at virksomheten er lovlig og at det ikke er noe annet snusk)

Prisene på megabillig er jo billig da, men det er ikke så billig at det må være noe snusk.

F.eks pioneer gir jo 20% rabatt på innpriser hvis det er personalkjøp i butikker som forhandler. Det vil si at dem VÆRTFALL tjener 20% på ALT dem selger og da er man snart nede på disse prisene.

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har et lite snev av forretningsdrift og anelser om hva utgifter og sånt er i en bedrift så er det bra at pioneer har 20% fortjeneste... hvis ikke så hadde vi ikke hatt pioneer norge. Det er sakt at du skal i snitt i årsregnskaper ha 25% fortjeneste på ditt varesalg for og overleve!

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe...sorry at jeg MÅ le.

Hvis du hadde hatt innsikt i Elkjøp sine regnskap hadde du hatt en heelt annen oppfatning.

Hadde det ikke vært for at Elkjøp hadde brunevarer og hvitevarer hadde vi ikke hatt Elkjøp, selv om mange forbinder elkjøp som en "databutikk"!!!

Jeg tror jagguh det er mange butikker som ikke har så mye som 20% fortjeneste i året.

Men som sagt, bedre å selg 2 pcer med 15% fortjeneste enn en med 20% fortjeneste!

Det er dermed også mye enklere å selge mer om du går ned litt på fortjenesten!

Det om elkjøp VEIT jeg! Trust me

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tror elkjøp er en databutikk har vel misforstått litt da.. og elkjøp må jo også ha bra fortjeneste på avisene sine får det er ikke noe problem og prute ned varene ganske heftig.

Dessuten når dere handler hos megabillig så har dere sett på en nettbuikk, oj, de var dyr i forhold til megabillig.

om vi greier og matche prisene er ikke sikkert, men dere kan spørre, for vi er nødd til ha å ha litt og gå på for nesten alle kundene skal prute.

jeg har personlig ikke noe imot megabillig, jeg har min faste kundekrets og overlever på det, attpåtil så er det en del andre som vil handle med meg. men det provoserer meg når det kommer noen og sier at vi kan da selge alt med 5% fortjeneste, da blir alle fornøyd! da er vi alle borte om 5år og da må du bestille hver eneste lille kabelsko over internett. og eneste jeg har sakt oppe i tråden her er at VI selger bvarer nå i rockford og kansje det er det megabillig også gjør, ikke vet jeg.

Terje

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er mulig at man har missforstått om man tror elkjøp er en databutikk, men kanskje ikke helt!

Jeg kan skjønne folk som ikke kjenner noen som jobber i elkjøp.

Dem kan ha 5% salg av varer som ikke blir bestilt på hovedlageret! Men dem kan jo bestille fra Norek og flere kjente data grossister. Så du får stort sett det du får andre steder på Elkjøp. Må bare spørre!!

Dessuten kan du prøve å gå i en hvilken som helst Elkjøp butikk, hør på pris på en pc, skriver, kabler osv og sjekk om du får prute noe særlig. På en PC garanterer jeg deg at du ikke får ett rødt øre, en skriver er du heldig om du får en 50lapp om du kjøper mye..kabler gir dem ikke rabatt på. Det skal heller ikke gies noe rabatt på produkter under 500.

Men som du sier så er det klart du ikke kan drive en butikk om du selger alt til en fortjeneste på 5%!

Det er derfor det er så viktig at man selger noe billig lokkeprodukter med kanskje 10% fortjeneste, da er det bare opp til hvor god selgeren er om han klarer å selge på ting så han kanskje kommer oppi 15%.

Og som jeg sa tideligere, det må da være bedre å selge 20 ting med 15% fortjeneste i stede for 5-6 ting med 20-25% fortjeneste. Regn selv!

Og jeg skjønner så absolutt hvorfor du ikke mister kunder! Det er klart mesteparten av oss vil ha en butikk å forholde seg til. Når det gjelder data/stereo osv så er jo halve salget service og spørsmål man har om produktet. Dette er mye mer jobb om man skal kjøpe over nettet. Du har aldri gjort en bra jobb før den kunden du solgte til i går kommer tilbake!

Noen vise ord...hehe

Det er fantastisk at vi både har butikker og nettbutikker. Da kan man velge. For konkuranse og det er som sagt tideligere i denne tråden ingen uting

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

Lars: Billige rockford forsterkere går nå ut billig pga. at det er B varer. Derfor kan vi selge forsterkere billig og det er for at Rockford sentralt dumper prisene! Men det er kansje det megabillig selger også.

B-varer er jo 100% like god som en A-Vare men det er f.eks reklamasjonforsterkere som er reparert og de blir levert som nye med full garanti og til en mye rimligere pris!

terje

OKi, men da fikk jeg svar på det.

Men Megabillig har jo solgt billige forsterkere i en veldig lang periode nå.

Alt de selger kan jo ikke være B-varer ! ( ? )

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var jo jeg som sa at konkuranse er positivt og at jeg ikke har noe imot megabillig.com

klart vi må ha lokkeprodukter, det har jeg! men jeg sa i snitt over hele året (årsregnskapet) så bør fortjenesten ligge på ca. 25%. klart det er bedre med mange til 15% og enn en til 25% men det var liksom ikke poenget her da. og selvsakt kan megabillig selge billigere når du kutter ut et ledd og attpå til skriver at en cd spiller er verdt 30 dollar i tollen!

Hvis noen vil handle der så må de for guds skyld gjøre det og regner med at megabillig er et realt firma. Men ikke stå hos oss og sutre ved en eventuell reklamasjon. For vi har som nevnt oppi tråden her fått et skriv fra bla. rockford at utstyr som ikke er solgt igjennom forhandlernettet har vi ikke plikt til og ta imot!

og jeg har som sakt min kundekrets og kommer til og ha min pga service osv, er også med på en god pris somregel, iallefall ved flere samla kjøp! så jeg synes det er topp at megabillig kommer og presser importører osv så får mine faste kunder en bedre pris også :)

terje

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

OKi, men da fikk jeg svar på det.

Men Megabillig har jo solgt billige forsterkere i en veldig lang periode nå.

Alt de selger kan jo ikke være B-varer ! ( ? )

Det vet jeg ikke, er ikke sikkert det er bvarer i hele tatt. uansett så kan han selge billig for at han har som nevnt tatt bort et ledd og kansje selger billig selv, samt at han sender de utenom tollreglene(dvs setter ned verdien).

Så kjøp en billig forsterker hos megabillig den som vil, men som sagt så håper jeg han har en løsning på reklamasjoner osv.

terje

ps. lars! du skal ha en aiwa spiller etter alle firmanavn forslagene! :)

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke si meg mer enig med deg i det nei.

Det er slik det skal være ja.

Men ettersom du har noen bra priser så kanskje jeg kunne fått ett tilbud av deg?

Send en pm til meg med pristilbud på dette:

LCD skjerm for takmontering (maks 6-7")

DVD Spiller

Også skjerm for montering i nakkestøtte, eller forran lufte greiene.

Skal ikke ha både takmontering og vanlig skjerm

Fint om du lager ett tilbud med skjerm for takmontering og dvd, og vanlig skjerm og dvd!

Har fra før en pioneer avd-w6010 som jeg har baki.

Har også en bil pc med touchskjerm frammi. Skal da ha dette i tilegg da jeg også skal ha en skjerm i bagasjerommet.

Har brukt pcen til dvd avspilling før, men nå vil jeg ha det slik at man kan se film baki mens jeg sitter med navigasjon på pcen frammi. Det er ikke mulig nå.

Hvor holder du til forresten?

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider