tvindal Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 holder til på Oppdal i sør trøndelag! send mail adressa di da, så skal jeg skrive et tilbud til deg! :) og hvor stor vil du at flip down sjermen skal være? Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by tvindal Det vet jeg ikke, er ikke sikkert det er bvarer i hele tatt. uansett så kan han selge billig for at han har som nevnt tatt bort et ledd og kansje selger billig selv, samt at han sender de utenom tollreglene(dvs setter ned verdien). Så kjøp en billig forsterker hos megabillig den som vil, men som sagt så håper jeg han har en løsning på reklamasjoner osv. terje ps. lars! du skal ha en aiwa spiller etter alle firmanavn forslagene! :) OK Han selger ikke bare bilstereo heller. Det er faktisk noe nytt han har begynt med. Han selger klokker,arabersverd:D,mobiltelefoner og masse andre ting. Han børr jo ha reklamasjonen i orden når han omsetter i så stort omfang + at han selger og distruberer i andre land oxo. Men det som jeg syntes var oppsiktvekkende var jo at man kunne få 2 forsterkere hos han for samme prisen av 1 her i Norge. Spessielt vil dette slå ann hos ungdom som f.eks nettopp har fått lappen og skal ha et anlegg i bilen. Visst man senker prisene på diverse bilstereo vil jo salget kanskje øke og på sikt vil man faktisk tjene mer penger ??? bare en liten tankegang;) *************************************************** Tusen takk for det, Terje:) Håper jeg bidro med et bra navn som slår ann. Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Mange serviceverksteder krever nå også kvitteringen på utstyret som kommer til rep. Dette er pga tyverier og andre ting. Lurer på om ikke enkelte nekter reparasjon på utstyr som kommer fra Megabillig. Ihvertfall på Rockford utstyr. Grunnen er enkel... De er ikke autoriserte forhandlere. De har ikke Rockford i ryggen, og kan derfor ikke regne med å få hjelp på lik linje som andre forhandlere. Om Megabillig skal begynne å kverulere på dette, vil jeg gjerne se papirer på autorisasjonen dems, samt papirer på at de handler rett fra Rockford. For alt jeg vet, kan det være snakk om piratkopier... Hva vet vel jeg. Men jeg vil gjerne se bevis på at de sakene de selger er ærlige. Kan de ikke fremskaffe slike papirer, bør ingen her inne på forumet klage over at vi ikke liker metodene hans. For da er hele greia bare juks og fanteri. Kan de fremvise slike papirer, skal jeg legge meg ned og be masse om unnskyldning. En ting er sikkert. De har en webshop, i USA, på norsk. Da gjelder faktisk norsk lov. Fordi de kun henvender seg til norske kunder. Dette kan dere spørre en hvilkensomhelst forbrukerkontor om. Så de må holde seg til norske regler. Og de må betale moms og eventuell toll. Gjør de ikke det, gjør de noe ulovlig. Jeg kan ikke garantere at tollmyndighetene bryr seg om at de som eventuelt blir tatt, "trudde" de ikke gjorde noe galt. Handlet i god tru... Det høres bra ut for deg som handler... Men ikke når myndighetene står og banker på døren. Ble litt skremselspropaganda dette. Men dere vet dere tar en sjanse, og da er dere vel sikkert voksne nok til å ta smellen, om den skulle komme en dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Hva vet du hvordan våre garantier fungerer? Gjetter du deg bare frem eller? Alle våre produkter blir fikset i det land varen er levert/solgt til. Vi leverer bilradio utstyr til 32 forskjellige land og vi har folk som reparerer for oss i samtlige av dem. Du kan da ikke selge utstyr med garanti hvis du ikke kan backe opp garantien. Slik ser våre service rapporter ut i Norge. http://www.megabillig.com/rep-042201-01.doc Originally posted by Roy Når det gjelder reklamasjon er det ikke et firma eller importøren for den del som vil hjelpe deg med det produktet der. Da må du sende det tilbake til megabillig i USA. mvhRoy Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Du fikk svar i PM meldingen du sendte meg, kan svare mer utdypende her.... RDS kommer så snart vi har avtalen iorden med et større import firma i Asia. Folk flest vil ikke ha RDS med de ekstra omkostnadene dette innebærer. Ganske få som absolutt vil ha RDS, da kan de kjøpe i butikken. Får vi denne avtalen iorden kan vi levere den europeiske standarden (RDS) veldig billig. Garantivarer fikses i det land varen er solgt hvis uhellet skulle foreligge. Og våre reperatører er kjappe ! Du trenger IKKE sende varen til USA for å få den fikset. Som sagt er web shoppen 9 måneder forsinket, har liten tid å fylle opp varene der. Bestillingene må prioriteres først og de er det mange av. Originally posted by Golf 3 GTD Special Du megabillig mann! Lurer på et par ting! Kommer dere til å levere radioer med RDS funskjpner i fremtiden? eller ikke? Visst du hadde fått spillere med RDS funskjonen tror jeg flere vil kjøpt her i Norge. inkl meg. OG som nevnt tidligere, hvordan behandler dere reklamasjoner og garanti ordninger? må dem sendes til USA igjen til dere? OG når kommer det flere ting på nettsidene deres? MVH Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 7000 kroner i Norge, enorm fortjeneste de kjører. Vi skal ha 3700 kroner for denne spilleren + 200 kroner i frakt. Spilleren leveres fra Norge så det er alt du betaler. Vil du heller betale 7000 kroner for den er det selvsagt opp til deg. :-) Originally posted by 62deluxe Ok om det er så viktig med hvilken spiller det gjelder, blir vel ikke billigere om der det ene eller andre men der er en Alpine spiller som de skal ha 3700 kroner for som koster 7000 i norge. Jeg er int i hva denne koster ferdig med momser toller og andre avgifter og gebyrer. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 RF utstyr flommer det over av på Ebay og Yahoo og ellers rundt alt i denne verden inkludert i Norge som ikke er autoriserte forhandlere. Sist jeg var i kontakt med RF er de forbannet på de som selger RF utstyr uten garanti hvor folk angriper RF HQ for å få garanti på utstyr som har slutta å fungere. Ellers burde RF angripe de autoriserte forhandlerne og distributørene som selger varer i volum til resellere. Volumsalg er sinnsvakt billige priser. Faktisk såpass billig at man kan lure på om de tjener penger i det hele tatt. Originally posted by Bisarre Her er hva Rockford mener om saken. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Kan gi deg noen tips: 1: Vi kjøper på Ebay. 2: Vi kjøper på Yahoo. 3: Vi kjøper fra Internett og selger videre. 4: Vi kjøper fra en autorisert forhandler. 5: Vi stjeler alle varene vi selger. 6: Vi selger B varer. 7: Vi selger A varer. 8: Vi selger falske produkter laget i Bangladesh. Ja jeg vet dette er latterlig men jeg kunne ikke dy meg. Mys på denne og fortell meg om denne varen er ekte, er dette et A eller B produkt? Ring Fosgate og spør, serie nummeret finner du i vedlagte link. http://www.megabillig.com/rf.jpg Originally posted by Bisarre Noen som vet hvorfor Megabillig IKKE står oppført som autorisert forhandler, hverken her hjemme eller i USA? Sikkert en grunn... Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 3900 - 10% moms = 390 kroner 3510 x 24% moms = 824.40 kroner Gebyr 140 kroner Totalt 4474.40 kroner inkludert frakt og 3 dagers levering på døra. Ikke 7000 kroner som den visstnok koster i Norge. Originally posted by SunnyGTi2.0 62deluxe: Spilleren din vil nok ende opp rundt 4100kr. 3700+200(frakt og eksp.)+ca200 (fortolling) = 4100kr. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Vi leverer ikke B varer, beklager. At firma i Norge har begynt å dumpe prisene på noen få produkter starta når vi begynte å bli kjent. Det er ingen tvil om hva som ligger bak. De som vet hva RF varene koster i innkjøp vet hva jeg snakker om. Det er flere firma i Norge som kjøper direkte av oss, jeg lurer meg på hvorfor. Når dette er sagt er det ikke bare bilstereo vi driver med. Fra flere store kjeder i Norge finner du blant annet skinnjakker osv de kjøper av oss. Direkte import fra fabrikken koster den ene jakken oss under femtilappen per stk, vi tar inn titalls av tusen av dem i slengen. De selges i Norge for ganske stive priser. Jeg vil ikke ut med navn. På mange auksjoner i Norge finner du tusenvis av selgere, både privat og firma som handler varene sine blant annet i USA, Thailand, Kina, Dubai, Pakistan, av oss med flere. Ganske mange firma i Norge kjøper varene sine i utlandet rett og slett fordi det er billigere. Vareutvalgene i utlandet er stort og folk + firma er umettelige. Originally posted by tvindal Lars: Billige rockford forsterkere går nå ut billig pga. at det er B varer. Derfor kan vi selge forsterkere billig og det er for at Rockford sentralt dumper prisene! Men det er kansje det megabillig selger også. B-varer er jo 100% like god som en A-Vare men det er f.eks reklamasjonforsterkere som er reparert og de blir levert som nye med full garanti og til en mye rimligere pris! terje Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Du tror virkelig på dette Sunny? Jeg skal vedde fingeren min på at det er dem som smiler ganske mye når folk tror på slike historier. Eller kanskje det er importøren som lyver for å få vekk varer de ikke får solgt fort nok unna? Hvordan kunne vi da selge produktene megabillig for 7 måneder siden, rydda de ut 2003 modellene da også eller ? Jeg lurer meg på hvem som er 100% ærlige her inne når det gjelder firma. Okay å bløffe så lenge kunden er fornøyd, er det den salgs politikken som gjelder ? At de tjente mer enn 5000 kroner per forsterker er jeg veldig sikker på. Et firma i Oslo tjente over 6000 kroner per forsterker som jeg kjenner til. Dette var 1501BD ampen de kjøpte av oss for 4700 kroner stk + frakt og moms. Ved kjøp av 10 stk om gangen. De solgte dem for over 12 tusen kroner stykket. Fortjenesten de hadde på kun 10 forsterkere var nesten 65 000 kroner ! Originally posted by SunnyGTi2.0 Ikke helt korrekt dette her Lars. Bilradiospesialisten kan selge visse produkter så mye billigere fordi de får dem inn tilsvarende mye billigere. Rockford Fosgate tømmer lagrene for modeller som er på vei ut - for å gjøre plass til nye som kommer.. derfor så stor prisreduksjon. tror nok ikke de tjente over 5000kr pr forsterker som de solgte før de satte ned prisen. ;) Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Er du nødt å ha RF i ryggen for å fikse en forsterker for eksempel? Spesial utstyr finnes bare hos RF ikke sant ? Vi er såpass profesjonelle at vi ikke trenger noen som helst backup fra andre, vi er noe som de kaller selvstendige og fikser opp selv. På denne måten går det også kjappere å få varene fikset. Har hørt om dem som har ventet i over 6 måneder på reperasjoner, det er jo så useriøst at det halve kunne være nok. Hva sier den Norske kjøpsloven om dette da ? Prøv å skifte ut hovedkretsen på en Pioneer spiller med en vanlig loddebolt så skjønner du hva folk du har med å gjøre på denne siden. Eller enda verre, prøv det samme med en 8400 spiller, du skal være forbanna dyktig skal du gjøre den jobben. Litt for mye varme så er hele spilleren ødelagt når du lodder den på plass. Ga deg en link jeg venter svar på, er det A eller B vare ? Det kan sikkert RF hjelpe deg med som du har i ryggen tror du ikke ? Trenger du å få denne forsterkeren oversendt til din adresse er det bare å gi beskjed så kan du få lukte på den, kjenne på den og deretter finne ut at vi ikke selger B varer slik dere gjør. Det er vanvittig sløvt at selgere skal kjøre krig mot konkurrenter istedenfor å kjøre igang noe samarbeid slik andre firma faktisk har gjort både med bilstereo og andre produkter. Dette er forskjellen på oss og Norge: En kunde fikk nylig -A- varer for 19.195,20 kroner, herav er moms og frakt inkludert. Denne kunden var veldig skeptisk å kjøpe av oss pga han hadde hørt rykter om ditt og datt. Jeg ba han ganske enkelt roe seg ned, han var helt ifra seg. Ringte karen på telefon og spurte hvorfor han ikke bare kjøpte i butikken istedenfor hvis han ikke følte seg trygg. Han sa ikke noe på en stund også kom det, i butikken måtte han ut med 34 tusen kroner for samme varene. Prisen på varene hadde han, jeg ba han ringe Tollvesenet på Gardemoen for å få bekreftet hva moms og toll kom på denne forsendelsen så finner han fort ut om det jeg sier er tilfelle. Litt senere på dagen sendte han pengene på kontoen. 6 dager etterpå hadde han varene levert på døra. Skriftlig garanti levert og nå er kameratene hans veldig ivrige med å kjøpe. Jeg skjønner ikke at folk vil betale såpass for noe lyd i bilen, det er også dem som handler for mye mer som skal være med i bil konkurranser. Selv sitter jeg personlig med et HPC2206 frontsett, 2 stk 6*9 Mempis, en 10" bazooka sub med forsterker, 551X forsterker og en Pioneer 8500 spiller i bilen. Prislappen for meg på dette er 5180 kroner. Selvsagt A varer. PS: Ikke glem at Norske web shopper som bruker flere språk enn kun Norsk må følge internasjonale lover. Eller er det bare oss dette gjelder? :-) Kanskje vi skulle gire over på kun Amerikansk? Hadde ikke vært så dumt det for da kunne ansatte som ikke skjønner Norsk fått ferdig web shoppen rimelig kjapt. Poenget med vår web shop er at den skal ha flere språk når den tid kommer. Det blir et marakkels med arbeid når den åpnes, det kan jeg love deg. Originally posted by Bisarre Mange serviceverksteder krever nå også kvitteringen på utstyret som kommer til rep. Dette er pga tyverier og andre ting. Lurer på om ikke enkelte nekter reparasjon på utstyr som kommer fra Megabillig. Ihvertfall på Rockford utstyr. Grunnen er enkel... De er ikke autoriserte forhandlere. De har ikke Rockford i ryggen, og kan derfor ikke regne med å få hjelp på lik linje som andre forhandlere. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Da fikk sikkert vi alle svar på det meste:D ;) :D :) Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by http://www.megabillig.com Kan gi deg noen tips: 1: Vi kjøper på Ebay. 2: Vi kjøper på Yahoo. 3: Vi kjøper fra Internett og selger videre. 4: Vi kjøper fra en autorisert forhandler. 5: Vi stjeler alle varene vi selger. 6: Vi selger B varer. 7: Vi selger A varer. 8: Vi selger falske produkter laget i Bangladesh. Ja jeg vet dette er latterlig men jeg kunne ikke dy meg. Mys på denne og fortell meg om denne varen er ekte, er dette et A eller B produkt? Ring Fosgate og spør, serie nummeret finner du i vedlagte link. http://www.megabillig.com/rf.jpg Men dette besvarer jo ikke det Bisarre spurte om. Sånne test rapporter følger jo med i alle eskene. Dett er ikke et Autorisasjons dokument. Roy Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Våre autorisasjons dokumenter er vår eiendom og konfidensielle. Poenget mitt var å sjekke serie nummeret og finne ut om dette er et A eller B produkt. Det er jo kommet frem at det er B produkter som selger i Norge mens vi selger kun A produkter. :-) Ha en god helg så lenge. Originally posted by Soundpressure Men dette besvarer jo ikke det Bisarre spurte om. Sånne test rapporter følger jo med i alle eskene. Dett er ikke et Autorisasjons dokument. Roy Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg