Bisarre Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by http://www.megabillig.com Våre autorisasjons dokumenter er vår eiendom og konfidensielle. Pisspreik! De papirene er der for at jeg og andre som lurer på det, kan få en bekreftelse at dere faktisk er reelle. Det er et papir som gjør at dere kan forsikre kunder om at dere ekte... Det er ikke noe dere har for å låse inn i et mørkt skap, og si: "Joda, vi har det... Men dere fåkke se." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by http://www.megabillig.com Våre autorisasjons dokumenter er vår eiendom og konfidensielle. Poenget mitt var å sjekke serie nummeret og finne ut om dette er et A eller B produkt. Det er jo kommet frem at det er B produkter som selger i Norge mens vi selger kun A produkter. :-) Ha en god helg så lenge. BTW... Rockford har en søkefunkson på sidene dems, hvor man kan finne alle autoriserte forhandlere i USA. Hvorfor er ikke dere oppført, om dere har papirene i orden? Det er ikke bare B-varer som selges i norge. Men det var et lite parti B-varer som gikk ut for en tid tilbake. Resten er A-varer, og de selges billigere nå pga utskifting av modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 enten så har ikke megabillig papirer eller så er dem for feige til å vise dem. Lurer på hva som er riktig... slike papirer er jo som oftest montert i glass og ramme slik at folk skal se at dem er ordentlig butikk. se ifeks butikker som selger levis bukser, der finner du alltid papirer på at de har lov til å selge levis synlig. mvh Andreas Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by http://www.megabillig.com Våre autorisasjons dokumenter er vår eiendom og konfidensielle. Poenget mitt var å sjekke serie nummeret og finne ut om dette er et A eller B produkt. Det er jo kommet frem at det er B produkter som selger i Norge mens vi selger kun A produkter. :-) Ha en god helg så lenge. Dette bare bekrefter hvor useriøst dette firma egentlig er. Holde autorisasjons papirer hemmelig??? hmmm det er jo de papirene som beviser hvem som er en offisiell importør eller forhandler. Makan til tøv!! Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thanatos Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Fy faen ! Norge i et nøtteskall ! Dere forhandlere, kan dere ikke gi en lang blank en i å prøve å trekke Megabillig.com ned i søla ? Det er så utrolig typisk dere nordmenn å ikke ville ha konkurranse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by dysleckticker Fy faen ! Norge i et nøtteskall ! Dere forhandlere, kan dere ikke gi en lang blank en i å prøve å trekke Megabillig.com ned i søla ? Det er så utrolig typisk dere nordmenn å ikke ville ha konkurranse.. Er jo ikke det som er poenget her heller da! vi er jo flere tusen i dette landet som konkurrer mot hverandre. Men ta nå og se på svarene da, så ser du jo fort at dette er useriøst. Men det er greit det også hvis det er det kundene vil ha. Men da nytter det ikke å komme tilbake senere og tro at vi her i Norge skal stille opp for dere. Jeg tenker da spesielt på et eksempel, Tenk deg følgende. Du kjøper en spiller av dem, det er helt greit. Og du er sikkert fornøyd fordidu har fått et produkt litt billigere enn i butikk her i Norge. Men hva hvis du da kjøper en spiller brukt?? og du får problemer med den?? og det viser segat dette er en spiller fra USA. Da er det ingen i dette landet er villig til å hjelpe deg med å reppe den?? det er det som kommer til å skje på litt lengere sikt. Det er helt greit for min del at han selger til Norge, det har jeg absolutt ingen ting imot. Men når det blir fremsatt påstander om at han er autorisert forhandler, men det viser seg at han ikke er det da blir det hele helt feil. Vi godtar mye vi skal jeg si deg! konkurranse er bare sunt men da må det skje i lovelige former! noe dette ikke er. Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kefir Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Roy Det er helt greit for min del at han selger til Norge, det har jeg absolutt ingen ting imot. Men når det blir fremsatt påstander om at han er autorisert forhandler, men det viser seg at han ikke er det da blir det hele helt feil. Vi godtar mye vi skal jeg si deg! konkurranse er bare sunt men da må det skje i lovelige former! noe dette ikke er. Roy Hei, Har fulgt med på denne diskusjonen en stund, men det er en ting med det du sier ovenfor jeg ikke forstår. Du sier at Megabillig ikke driver lovlig. Hva er det som er ulovlig? At de ikke er autoriserte av Rockford Fosgate? At de driver parallellimport? I Norge er heldigvis parallellimport 100% lovlig, og man trenger overhodet ikke tillatelse fra hverken produsenten eller den offisielle importøren til å drive slikt salg. Det med momsen kan sikkert diskuteres, men nå som ting sendes fra Norge er kanskje det også i orden? Det må neste Megabillig selv redegjøre for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Roy litt billigere Roy LITT BILLIGERE???lol lol lol Det er jo snakk om mellom 40 og 60 % billigere!! :eek: :eek: :eek: Mye penger det. Klart flesteparten kjøper ting der det er billigst. Dumt å betale for mye. men men Mangen faktorer og menninger som spiller inn her. dere får styre på. Gøyt med litt diskusjon her innpå må jeg si:D Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Kefir Har fulgt med på denne diskusjonen en stund, men det er en ting med det du sier ovenfor jeg ikke forstår. Du sier at Megabillig ikke driver lovlig. Hva er det som er ulovlig? At de ikke er autoriserte av Rockford Fosgate? At de driver parallellimport? Hva med at de ikke kan ha kjøpt forsterkerene av Rockford... De er ikke registrerte forhandlere. Sjekk sidene til Rockford. Da er spørsmålet: Hvor kommer de forsterkerene fra? De kan vel ikke være importert fra Østen vel? Kan det være piratkopier? Ikke vet jeg. Men Megabillig nekter jo å vise fram noen autorisasjonspapirer... Og da tar jeg ikke dem særlig seriøst. Og da ser jeg heller ingen grunn til å tru dem, når de sier dette er helt legitimt og ingen problemer. Kommer de derimot med papirer på alt dette, skal jeg spise alt jeg har sagt, og be om unnskyldning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Roy, Nå snakker du om 2 forskjellige ting, megabillig og de som kjøper andre steder i utlandet. Det er INGEN som helst problemer å få en vare fikset i Norge da det finnes nok av "verksteder" som TRENGER de pengene de kan få inn og reperasjoner er DYRT og er faktisk en inntekt for mange firma, dette er det null tvil om! Vi er billige også på dette feltet hvis noen trenger hjelp med reperasjoner + vi er megabillige på frakta ! Vil ikke dere hjelpe folk som ikke har handla hos dere da skal vi hjelpe dem! Det som du pøser ut er skremselspropaganda ved å innbille folk at ingenting blir fikset hvis man kjøper noe i utlandet, dette er noe forbaska tull og det vet du. Det er kanskje på tide å være seriøs mot folket her inne, det du og andre plaprer om er til egen vinning og ingenting annet. Dere sier også at firma som ikke er autoriserte forhandlere er useriøse og de er det forbaska mange av der ute men det er til å le seg skakk av altså. Firma: 1: Selger RF utstyr og er autorisert forhandler. 2: De selger også Kicker utstyr men er ikke autoriserte. 3: De selger BOSS og andre merker, ikke autoriserte. Er dette firmaet useriøst mener du? Da er det ikke mange seriøse firma i Norge kan jeg love deg. Og ettersom jeg ser her inne er det masse propaganda firma som kjemper for livet med å rydde vekk utenlandske konkurrenter som tilbyr billigere varer. Originally posted by Roy Er jo ikke det som er poenget her heller da! vi er jo flere tusen i dette landet som konkurrer mot hverandre. Men ta nå og se på svarene da, så ser du jo fort at dette er useriøst. Men det er greit det også hvis det er det kundene vil ha. Men da nytter det ikke å komme tilbake senere og tro at vi her i Norge skal stille opp for dere. Jeg tenker da spesielt på et eksempel, Tenk deg følgende. Du kjøper en spiller av dem, det er helt greit. Og du er sikkert fornøyd fordidu har fått et produkt litt billigere enn i butikk her i Norge. Men hva hvis du da kjøper en spiller brukt?? og du får problemer med den?? og det viser segat dette er en spiller fra USA. Da er det ingen i dette landet er villig til å hjelpe deg med å reppe den?? det er det som kommer til å skje på litt lengere sikt. Det er helt greit for min del at han selger til Norge, det har jeg absolutt ingen ting imot. Men når det blir fremsatt påstander om at han er autorisert forhandler, men det viser seg at han ikke er det da blir det hele helt feil. Vi godtar mye vi skal jeg si deg! konkurranse er bare sunt men da må det skje i lovelige former! noe dette ikke er. Roy Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 bare lurer: vil det si at du er autorisert forhandler? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Våre varer kommer fra RF min gode mann. Du ville ikke ha tilsendt en forsterker med serienummer som beviser A produktet. Jeg skjønner deg godt så vi glemmer da den saken. Du kan forøvrig sjekke Best Buy i Los Angeles som ER autorisert forhandler for RF. De vet ikke engang hva en IC krets er for noe! Garantien hos dem er hull i hue. Du leverer inn en forsterker som er feil på, venter i evigheter på å få en brukt i retur som de kaller for reparert. Hvordan jeg vet dette? Det ser du på det nye serienummeret som er på forsterkeren. Skikkelig seriøs autorisert forhandler med andre ord. Spør du dem hva som er forskjellen på de forskjellige spillerne vet de ikke hva de skal si de som jobber i bilstereo avdelingen. PC avdelingen er faktisk enda verre. De vet ikke hva som er inni datamaskinene de selger selv om det står på et klistermerke som er festet utenpå maskinen. :-) Skikkelig kvalifiserte folk RF samarbeider med. Originally posted by Bisarre Hva med at de ikke kan ha kjøpt forsterkerene av Rockford... De er ikke registrerte forhandlere. Sjekk sidene til Rockford. Da er spørsmålet: Hvor kommer de forsterkerene fra? De kan vel ikke være importert fra Østen vel? Kan det være piratkopier? Ikke vet jeg. Men Megabillig nekter jo å vise fram noen autorisasjonspapirer... Og da tar jeg ikke dem særlig seriøst. Og da ser jeg heller ingen grunn til å tru dem, når de sier dette er helt legitimt og ingen problemer. Kommer de derimot med papirer på alt dette, skal jeg spise alt jeg har sagt, og be om unnskyldning. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Lars LITT BILLIGERE???lol lol lol Det er jo snakk om mellom 40 og 60 % billigere!! :eek: :eek: :eek: Mye penger det. Klart flesteparten kjøper ting der det er billigst. Dumt å betale for mye. men men Mangen faktorer og menninger som spiller inn her. dere får styre på. Gøyt med litt diskusjon her innpå må jeg si:D Vil faktisk heller betale litt ekstra, eller ja kanskje,mye ekstra, for å få skikkelig service, der jeg kan stå og snakke med den personen jeg leverer en evt. forsterker til rep. Kall meg gammeldags,men liker ikke det med garantisaker/reprasjoner over nett. Men det er nå min mening da.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by sirsnare Vil faktisk heller betale litt ekstra, eller ja kanskje,mye ekstra, for å få skikkelig service, der jeg kan stå og snakke med den personen jeg leverer en evt. forsterker til rep. Kall meg gammeldags,men liker ikke det med garantisaker/reprasjoner over nett. Men det er nå min mening da.. jepp jepp skjønner jo det da:) jeg sa min mening iallefall. Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Fortsatt vil du ikke si hvor du kjøper forsterkerne og hvis i tilfelle, hvilket firmanavn som står i RF's forhandlerlister? terje Originally posted by http://www.megabillig.com Våre varer kommer fra RF min gode mann. Du ville ikke ha tilsendt en forsterker med serienummer som beviser A produktet. Jeg skjønner deg godt så vi glemmer da den saken. Du kan forøvrig sjekke Best Buy i Los Angeles som ER autorisert forhandler for RF. De vet ikke engang hva en IC krets er for noe! Garantien hos dem er hull i hue. Du leverer inn en forsterker som er feil på, venter i evigheter på å få en brukt i retur som de kaller for reparert. Hvordan jeg vet dette? Det ser du på det nye serienummeret som er på forsterkeren. Skikkelig seriøs autorisert forhandler med andre ord. Spør du dem hva som er forskjellen på de forskjellige spillerne vet de ikke hva de skal si de som jobber i bilstereo avdelingen. PC avdelingen er faktisk enda verre. De vet ikke hva som er inni datamaskinene de selger selv om det står på et klistermerke som er festet utenpå maskinen. :-) Skikkelig kvalifiserte folk RF samarbeider med. Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg