Gå til innhold

Er hull i skjerm etter fjorårets lakkering

Ranger emnet

rarityn

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bl.a. lakkert hele ene forskjermen i januar i fjor for å utbedre rust. I vår la jeg merke til at det hadde begynt å boble litt lakken og jeg meldte fra. I går leverte jeg inn bilen for reklamasjon og fikk i dag vite at det er hull rett gjennom skjermen og at dette derfor ikke er en garantijobb (hullet er ikke helt nederst i kant, men litt opp på skjermen).

Kan det virkelig ha rustet hull rett gjennom skjermen på under to år? Hvis det hadde vært alvorlig rust der når den ble lakkert i fjor, burde jeg ikke ha fått beskjed? Er det gjort dårlig rustfjerning / grunning her?

Skal jeg finne meg i å måtte betale rundt 6000 kr for å få fikset noe jeg betalte for å få fikset i fjor? Det er jo to års garanti på lakkering så dette burde jo dekkes. Jeg sliter litt med å ta dette mot verksted / lakkerer ettersom det allerede fra før har vært mye fram og tilbake.

Hva skal jeg gjøre? Gode tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Slutt å syt og fortell heller HELE historeien...

Sannsynligvis var du så gjerrig sist at du sa til lakkereren at han IKKE skulle bytte skjermen..

alle framskjermer som har rust langs hjulbuekanten må skiftes for å få en rustfri skjerm...

Alle som bare "fjerner rusta" MÅ regne med at skiten kommer tilbake...

Så ...

Her er det komunikasjon mellom deg og lakkerer som har sviktet i utgangspunktet...

han burde trykt ett papir i neven på deg om at detta ikke vil vare evig, du burde ha tatt inn over deg at lakkereren sannsynligvis ikke kunne være 100% sikker på at detta ville vare evig...:D

om det varte 1/2 år. 2 år eller hva som helst, så må du faktisk bare godta det...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkverkstedet stiller jo en rustgaranti på en slik jobb,og hvis de mener det er for mye rust til at de kan garantere noe,ja da må de også si det.

Så lenge kunden har fått beskjed om at det kan fikses,og ikke fått noe beskjed om at de ikke stiller noe garanti på jobben,ja da er det bare å klage og få de til å fikse driten...

Rustgarantien på mercedeser er på 1 år etter at rusten er fjernet...Kommer rusten tilbake etter 11mnd og 30 dager,ja da får kunden fikset det på reklamasjon.

Så til du med hull i skjermen...bare å klage;)

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her hadde det gått nesten to år!

Skulle man hatt håp om at dette skulle holde noe særlig lenger, så burde man tatt av lokariskjerm og fjernet rust på innsiden av skjermen.

Lagt epoksy og lakkert skjermkanten innv. og hele utvendig og sausa den godt inn med tectyl.

Og fortsatt ikke vært sikker på at det holdt evig!

Er ganske sikker på at lakkereren ga beskjed første gangen om at dette ikke ville holde lenge og anbefalte deg å bytte skjermen, som igjen ga deg en merkostnad som du ikke var villig til å betale.

Gjør det rett første gangen er mitt råd!

Og kjør nye biler til tectylbehandling og gjenta behandlingen med jevne mellomrom + grundig spyling av hjulhus.

Å kjøre gjennom en vaskemaskin en gang i uka er ikke nok om du vil unngå rust.

Sånn er det å bo i Norge folkens!

Framskjermer har dessuten stort sett ikke annet enn primer på innsiden fra fabrikk, og møkka som er full av salt vil legge seg godt til rette og rust er uunngåelig om man ikke bruker noen kroner på å unngå den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkverkstedet stiller jo en rustgaranti på en slik jobb,og hvis de mener det er for mye rust til at de kan garantere noe,ja da må de også si det.

Så lenge kunden har fått beskjed om at det kan fikses,og ikke fått noe beskjed om at de ikke stiller noe garanti på jobben,ja da er det bare å klage og få de til å fikse driten...

Rustgarantien på mercedeser er på 1 år etter at rusten er fjernet...Kommer rusten tilbake etter 11mnd og 30 dager,ja da får kunden fikset det på reklamasjon.

Så til du med hull i skjermen...bare å klage;)

:rules:

Det er ikke bare å klage så lenge kunden ikke forteller oss HVA de ble enige om...

Det er MEGET viktig når en titter på en bil og gir pris at kundene forstår at det VIL KOMME TILBAKE...

Uansett hva man gjør på en normal bruksbil vil rust i hjulkanter,bunn av dører og innimellom sprekker rust,

ALDRI forsvinne helt, da de er rust innover , på baksiden eller under detaljer som kunden ikke gidder å betaler noe for å demontere og montere...

Om man liksom skal fjerne rust på en forskjerm, så må man AV med skjermen, sandblåse,grunne, legge div gogrunning, sparkle, resten av grunnarbeidet og lakking PLUSS montering...

DA er det bedre å kjøpe en ny skjerm å smelle på, men det koser glatt de 6-10 lappene på et vanlig lakk/karossriverksted...

han her har sikker bet noen hundrelapper for div fiksing av smårust og forventer at det skal vare evig i Saltsøla i Oslo trafikken...:thumb

Endret av Bead-lock
en haug med skrivefeil...

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overså det at det sto 2 år...sorry!

Da er saken en annen...

Men forstår fremdeles ikke hvorfor mercedes skrenker inn mer og mer på rustgarantien deres.Før byttet de alle 4 dører,begge forskjermer,koffertlokk og julbuer bak...Men nå bytter de såvidt et koffertlokk og skjermer....Dette kommer jo igjen,og det er kun 1 års lakkgaranti etter garantijobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overså det at det sto 2 år...sorry!

Da er saken en annen...

Men forstår fremdeles ikke hvorfor mercedes skrenker inn mer og mer på rustgarantien deres.Før byttet de alle 4 dører,begge forskjermer,koffertlokk og julbuer bak...Men nå bytter de såvidt et koffertlokk og skjermer....Dette kommer jo igjen,og det er kun 1 års lakkgaranti etter garantijobben...

Det er jo fordi de nesten har gått konk pga tullinger i deres eget system som ikke forstår at biler ruster i Europa...

De var jo så teite å gav 30 års rustgaranti...

IDIOTI er det...

Mazda har jo 12 år...

:thumb

Åssen tror dere det blir når 3 år ganle biler er skamrusta 10cm opp inne i kanalene??? etter 12 år er ALT vekk der inne...

Skal Mazda da bytte indre, ytre kanal, bakskjerm, ++++ 3 ganger inne 12år?

Mazda går konk om de skal stå løpet ut med M6 og M3 :D:D:D

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har hatt Mercedesen inne på rustgaranti så hjelper det ikke om den begynner å ruste igjen etter at lakkgarantien er gått ut.Da har man brukt opp den garantien...

Vet ikke om Mazda har det sånn også,men de ruster jo godt de også...og det blir jo ikke bra sånn som det blir fikset...Skal man få alt bort,så må det byttes....Men hjelper vel ikke det heller hvis det også begynner å ruste igjen.

Var jo snakk om at Mercedes kom til å gå konk hvis de ikke gjorde noe med rustproblemene sine...Men de skrenker bare inne på mengden som byttes og som må fikses....Kun det som MÅ fikses som fikses.Kundene skulle bare sett ka som står igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har hatt Mercedesen inne på rustgaranti så hjelper det ikke om den begynner å ruste igjen etter at lakkgarantien er gått ut.Da har man brukt opp den garantien...

Vet ikke om Mazda har det sånn også,men de ruster jo godt de også...og det blir jo ikke bra sånn som det blir fikset...Skal man få alt bort,så må det byttes....Men hjelper vel ikke det heller hvis det også begynner å ruste igjen.

Var jo snakk om at Mercedes kom til å gå konk hvis de ikke gjorde noe med rustproblemene sine...Men de skrenker bare inne på mengden som byttes og som må fikses....Kun det som MÅ fikses som fikses.Kundene skulle bare sett ka som står igjen....

Men nå er jo de tidlige 210 bilene ra 96 13 år gamle , og det er vel bare inorge det er mange igjen av disse...:thumb

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider