Gå til innhold

Bedre lys

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

Heisann, har en kompis som har heve 90/100watt pærer i hovedlysene sine istede for 55/60.. noen som har testet dette? og noen som vet hvor lenge orginal reflektorene holder på dette :D

Og noen som vet hvor jeg kan få tak i nye lykter til Supraen? MKIII

har lyst på Xenon på den :) koster litt.. men, nå er jo lyset noe av det viktigste du har.. blandt bremser og gode dekker :)

Komplett Xenon med reflektorer og Pærer osv.

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Heisann, har en kompis som har heve 90/100watt pærer i hovedlysene sine istede for 55/60.. noen som har testet dette? og noen som vet hvor lenge orginal reflektorene holder på dette :D

Og noen som vet hvor jeg kan få tak i nye lykter til Supraen? MKIII

har lyst på Xenon på den :) koster litt.. men, nå er jo lyset noe av det viktigste du har.. blandt bremser og gode dekker :)

Komplett Xenon med reflektorer og Pærer osv.

Hi Ray..

Du kan sjekke om Xenonpærer her

Når skal jeg få teste flaket ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboDad

Det viste jeg ikke. Hvor kan man finne stoff om det da?

vet ikke, men hvertfall ikke hos de som selger disse såkalte xenon kittene...

hvis jeg hadde hatt "vanlige" lykter ville jeg sjekket for spenningstap ved kontaktene. Er spenningen lav så ville jeg montert rele for å sikre bedre spenning..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, hvor ofte blir det sjekket om den er automatisk? har jo en sånn bryter jeg kan vri på inne i kupeen :)

dyrt men, det skal være bra lys av det dær :D

Teste Supran? :) kommer ann på hvor du holder til så burde man få til noe sånt.. :)

Edit: Turbodad, hvorfor får jeg følelsen av at du heter mathilassi til etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Takker og bukker, hvor ofte blir det sjekket om den er automatisk? har jo en sånn bryter jeg kan vri på inne i kupeen :)

dyrt men, det skal være bra lys av det dær :D

Teste Supran? :) kommer ann på hvor du holder til så burde man få til noe sånt.. :)

Edit: Turbodad, hvorfor får jeg følelsen av at du heter mathilassi til etternavn?

tipper at på en pkk (periodisk kjøretøy kontroll) så vil de se over dette.. eller ved en kontroll på en mørk kveld..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt.. de har besiktning vært år der.. så det er litt slitsomt.. men, ellers er alt ok :D

Hmm, spørs om ikke det blir Xenon pærer og bare være litt forsiktig og stille på lysene når den er lastet.. :) ikke at man merker noe på bilen da.. for den er så stiv som en stokk :D

Så om du noen gang blir blendet av en svensk regget Toyota Supra med Xenon lys.. får du si ifra så skal jeg justere på de ;)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å få bedre lys ut av de orginale lyktene og pærene (evnt. større pærer) er å legge opp kraftigere tilførsel og bruke de orginale lykt ledningene som styring av releer.

På en nyere bil og jeg selv ville også gått for xenon selv om det koster.

Men det er jo ett alternativ for den som ikke vil legge så mye penger i det og er litt fingernem + vet forskjell på + og -.. :)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider