Hansy Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Jeg føler meg ganske trygg på selve driftingen, og føler at jeg har litt kompetanse der. Men en plass jeg ikke føler jeg har kompetanse, er å klare å stille inn et godt drifte oppsett. Slike ting er selvfølgelig inviduelt for hver eneste bil, men er jo selvfølgelig noen ting som er mer åpenlyst enn andre. Så hva burde man stille og røre på? Skal camber være positiv eller negativ forran og bak? Hva med Toe Out og in? Eller hva med frontcaster? Eller hva med demperene og fjærens hardhet? For å ikke glemme giringen og differensialen etc etc. Det er sikkert mange uvesentlige ting, men et par tips og triks er jeg neppe alene om å trenge :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Lurer på akkurat det samme:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 kan poste oppsettet jeg har på 510'n min senere idag om noen vil ha? Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Bruker dette på GT5P, så jeg vet ikke om det passer til FM, men det går an å prøve. Rett meg om jeg er på bærtur: Negativ camber. Lav og stiv bil, gjerne stivere bak. Mindre svingradius, altså at hjulet svinger mer, derav lettere å rette opp bilen i kontrasvinger. Bruker 50grader(max) på GT. 2-veis LSD(vet ikke om det er et valg på FM) Som sagt, rett meg om det er feil. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 (endret) Oppsettet jeg bruker på S14'n min nå.. Camber: Front -5,0(negativ) Bak -5,0(negativ) Toe in/out: Front - 5,0(out) Bak - 0,0(standar) Frontcaster: 5,0(standar) Fjærer: Front - 181,7kg/mm(stive) Bak - 181,7kg/mm(stive) Dempere: Front - 12,0(stive) Bak - 12,0(stive) Og selvfølgelig senket helt i bunn... Med dette oppsettet ligger jeg så bredt at de fire hjulene legger kun igjen 3 spor... Endret November 4, 2009 av coworth-racing Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Skulle det vært 4 spor mener du? bygd om til 4wd da eller??? Er det rwd og den slipper foran også, så er jo oppsettet helt feil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Bruker dette på GT5P, så jeg vet ikke om det passer til FM, men det går an å prøve. Rett meg om jeg er på bærtur:Negativ camber. Lav og stiv bil, gjerne stivere bak. Mindre svingradius, altså at hjulet svinger mer, derav lettere å rette opp bilen i kontrasvinger. Bruker 50grader(max) på GT. 2-veis LSD(vet ikke om det er et valg på FM) Som sagt, rett meg om det er feil. Ca det samme som meg på Lfs bare att jeg har kun negativ camber foran bak liker jeg å ha litt grep så det blir litt mer fart. Stiv bak og litt vandring foran Utvekslingen varierer fra bane til bane men litt lett på 3 og slik at den har litt kraft der. Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Skulle det vært 4 spor mener du? bygd om til 4wd da eller??? Er det rwd og den slipper foran også, så er jo oppsettet helt feil ;) er pga hjulvinkelen, og hvor bredt jeg ligger at det blir 4 spor... og nei, er ikke ombydt til 4wd...kjører kun rwd til drifting... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Ca det samme som meg på Lfs bare att jeg har kun negativ camber foran bak liker jeg å ha litt grep så det blir litt mer fart.Stiv bak og litt vandring foran Utvekslingen varierer fra bane til bane men litt lett på 3 og slik at den har litt kraft der. Klarer fint og legge den ut i 150+ på den lengste strekka på Silverstone Grand Prix...så er ikke problemer med og holde oppe farten med oppsettet... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Caster er ikke feil. Caster er dynamisk camber. Jo mere du svinger til en siden jo mere camber får du pga av caster.. Så MYE caster er bra :P.. På den måten kan du ha full kontakt flate på dekkene rett frem men samtidlig ha mye camber i sving.. Se for dere en john deere traktor som svinger vis dere ikke klarer og se det for dere :P Her er en fin link med noen punkter lista opp for best grep, eller hva som skjer om man gjør ditt og datt.. http://www.wtrscca.org/tech.htm Jeg hadde en genial link til som var satt opp i skjema form med en kolonne for overtyring og en for understyring... men den er borte.. Ble litt off topic men:P Det som funker i den virkelige verden bruker og funke på forza. Så lenge man glemmer et par ting.. De har ikke klart og ta høyde for at biler har forskjellige understells typer f.eks :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 generelt en diff som er stilt høyt opp og at bilen alt i alt er stivere bak. Som jeg og en venn prata nettopp pratet på i telefon så er dette et greit utgangspunkt på de forskjellige bilene: Camber: F:fra 0.5-max B:fra 0.0-0.3 Fjærer: F: litt mykere enn org. B: Litt mykere enn org., men stivere enn forran Dempere: Bump: F:Litt stivere enn org. B:Litt stivere enn org., men stivere enn forran Rebound F:Tilnærmet lik bump B:Tilnærmet lik bump Diff: F: Fra 30% og oppover B: Fra 50% og oppover. Gjerne litt mer enn forran Giringa kommer mye ann på bana. Har du lyst kan du få kjøpe en ferdigpreppa bil av meg! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Jeg gjør det stikk motsatte av hva de fleste andre gjør når de setter opp bila.. Resultat: betydelig mer grippy bil som er giftig å twinne med (null problem og ta igjen de foran.. i sladd.. og legge seg HELT inntil) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx4 Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Jeg gjør det stikk motsatte av hva de fleste andre gjør når de setter opp bila.. Resultat: betydelig mer grippy bil som er giftig å twinne med (null problem og ta igjen de foran.. i sladd.. og legge seg HELT inntil) Samme her, kjører nesten med grip setup Siter gt: GTFIVE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artex Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Hvordan går du frem for å sette opp en slik bil da momo? Feeling eller punkt etter punkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 nei nå gir jeg opp..får fa. ikke til nå setup på det hær jævla spillet... skjønner ikke hvordan dere får bilene til å ligge så bredt..så snart jeg tenker på sladd så snurrer jeg..har et setup fra forza 2 som funker litt men Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.