toredl87 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 For mye lufttrykk på dekk og du ender opp med en bil som flyr av banen i highspeed drift eller skikkelig tidlig drifte inngang på sving (Typ brekk 200 meter før svingen.) Bare kjør standard lufttrykk på dekk og standard fjæring inntil videre du, så kan du justere etter eget behov etter hvert :) Sett diff shimsing på 60%++ så bites bilen sidelengs skal du se :) Siter -84` Corolla GT-S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 For mye lufttrykk på dekk og du ender opp med en bil som flyr av banen i highspeed drift eller skikkelig tidlig drifte inngang på sving (Typ brekk 200 meter før svingen.) Bare kjør standard lufttrykk på dekk og standard fjæring inntil videre du, så kan du justere etter eget behov etter hvert :) Sett diff shimsing på 60%++ så bites bilen sidelengs skal du se :) Skal nok få det til snart skal du se... :) Mange her som kjører med ratt? Har en kompis som har xbox rattet men ved ett uhell så var det noe inni ratte som knakk som har gjordt det slik att ratte bare går rundt og rundt og rundt.. går dette ann å reparere? Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toredl87 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 (endret) Kjører med spake jeg gitt, har lyst på ratt men skal jeg først ha ratt så skal det være noe som duger (Typ ikke billig.) Sikkert ett eller annet som holder strikket/fjæra til sperra på rattet som har brukket av, har skjedd med dårlige ffb flystikker jeg har hatt og den slags, løsningen er evt bøye og dermed varme opp spiker med lighter slik at den glir gjennom plastikken fra utsiden, som erstattning for strikk kroken eller noe slikt? Men da må vel rattet åpnes osv. Har vel 2 års garanti det rattet? Dårlig taktikk å åpne det da og bryte garantien? Eventuellt sende inn og få reparert/tilsendt nytt? Jeg ville spart til Fanatec Porsche ratt :) Endret Januar 2, 2010 av toredl87 Siter -84` Corolla GT-S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krepsen80 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 (endret) men vil det ha noe å si på tier pressure og springs da? merkelige greier hehe fikk til litt i natt da men ble ikke så bra får liksom ikke helt teken på det så bilen går alt for langt og dermed spinner jeg rundt.. dette skyldes jo seff for mye gass.. pluss att jeg kjører med stikke... :) ja, det forandrer benevningen fra metric som vi bruker til den amerikanerne bruker (husker ikke i farta hva det heter) så da vil du se hp istedenfor kw og kg blir til lb mener du må inn i HUB menyen og bytte metric til english eller no Endret Januar 2, 2010 av Krepsen80 Siter Sølv '00 S2000 Svart`98 ITR #1957 (solgt) Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Jeg la inn et innlegg på club-honda forumet i går ang drifte oppsett.Legger inn et tilnermet likt innlegg nå. Camber,toe, caster og antiroll bars er vell de enkleste å stille inn. Camber: -0.8 fremme og bak, kan justeres + - etter smak, men ikke overdriv. Toe: 0.0 fremme. -0.1 til -0.2 bak. Caster: 5.4 til 5.5 Antiroll-bars stivhet er viktigere enn stivheten på demperne. jeg bruker å sette alt fra 18-21. Kjører demperne litt stivere fremme og litt slappere bak enn det de demperne er satt på som standard. Samme gjør jeg med bump og rebound. F.eks om det står sånn standard. 120kg fremme 100kg bak Så stiller jeg det bare fort og gæli opp og ned til 125-130kg 90-95kg Og jobber meg videre derfra. Diffen har jeg også en standard oppsett på som jeg jobber med litt senere. 60% accel 50% decel Viktig og ha massevis med grep! Jeg legger opp et par gratis oppsett nå på mandags kveld som kommer på de normale drifte bilene. Med sånn type oppsett så oppnår jeg lengre drifter og en bedre og en mer kontrollerbar contra. Altså en mer driftevillig bil. :) Jeg prøvde denne på en nyinnkjøpt Supra nå og må si jeg er fornøyd! Jeg endret litt mer negativ camber da synes jeg den ble lettere å redde inn etter litt bråere vinkler, kan dette stemme? Jeg vet ytterst lite om camber/caster/toe osv men prøvde meg frem! :) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Nå har jeg testet litt videre, og føler jeg har god kontroll på tuningen nå. Det jeg savner er at bilen spinner enklere, bråere vinkler, og ikke minst, lengre girutveksling slik at bilen slipper å hugge på turtallssperren i hver sving, og igjen ikke klare å gi mer effekt. Jeg bruker feks kun 3 giret i de fleste bilene mine, men i mange tilfeller så blir mye turall i 3.gir for lavt i svingen, og må gire opp, men da mangler bilen effekt, og vil ikke spinne før svingen er gjennomført. Det er også det at jeg sliter litt med å få bilen til å holde seg, jeg må rett og slett provosere bilen ut i sladd flere ganger i samme sving,noe som fører til mindre poeng, og mer ergelse. Sliter med dette på alle driftebilene mine, de er digge å kjøre på alle måter, men når de lange svingene kommer, så er det kun en frustrasjon.. Skal riktignok ikke mangle på kraft da jeg bruker S-klassebiler, noe som jeg foretrekker til drifting, akkurat nok power. Er det noe å gjøre for å forhindre dette? Høyere giring? Mer diff? Andre hjulvinkler? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Kjøp Race girkasse og endre final drive på girkassa di.. rundt 3.50 - 4.25 Da har du en tettstega og fin kasse og ikke så stort sprik mellom gira Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Noen som har et godt oppsett til Skyline R33? Prøver å få 100K DriftPoint achievmenten ved å drifte på FudjimiKaido, men ender hver gang opp med 65 000-70 000poeng.Synes bilen er litt slitsom å kjøre ned igjen fra "fjellet" der, understyrer fort i svinga nedover igjen og har en tendens til å kontre for mye. Skylinen er RWD konvertert og har rundt 720hk, de fleste oppgraderinger i understell/chassi også. Men dårlig med oppsett, har prøvd men blir for dårlig det jeg prøver på synes jeg. Det er ikke verre enn å hoppe i RS200'n ; ) Skru av traction control, stability'n og autobrake. Også kjører du manuel med clutch. Da ligger di sidelengs opp og ned fjellet ; ) Men bruk litt tid på å kjenne bilen, så du lærer å kontrollere den. Kan anbefale og ta noen turer på Fudjimi Kaido - New Hill bana. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 kan poste oppsettet jeg har på 510'n min senere idag om noen vil ha? Kan gjerne få det oppsettet jeg : P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Kommer en tulling her med ett utrolig dumt spørsmål. men har tenkt å sette meg ned å prøve å drifte litt. Skal bruke Bmw e30 Det jeg lurer på er Kjører dere med abs? OG har dere skrudd av stabilisator greia og det andra? ABS kan du gjerne bruke så dekka ikke låser seg når du ligger sidelengs ; ) Men traction control og stability må av, skal du greie de virkelige fine sladdene : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevroletVan Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Noen som har drifeoppsett til Audi S4 2010 Takker for svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Dette er gutter som kan å drifte på Forza : D http://www.youtube.com/watch?v=hJZNcE3Lnmw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Flinke gutter!:) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Begynte å lete etter en bil du minst venter ute på bana, sidelengs som bare juling : O Satte å så over bilutvalget på Forza 3, og valget falt i en 4x4 bil. Med over 500hp++ og 800N-m++ ferdig trimma, men en vekt på 2 tonn. Det er snakk om Land Rover - Range Rover. Du skulle ikke tro det, men Range Roveren legger seg bredt ut når du først har fått kjørt den ei god stund. Jeg brukte over ca. en time på å lære meg å kjenne bilen. Og da jeg fikk justert den som jeg føler er rett for meg, så la jeg ut på Kaido. Endte opp med en score på ca. 45000. Grei score for en bil på 2 tonn det? Kan prøve å få lagt ut oppsettet på den, så andre kan prøve den ; ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas- Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Jeg lurer på en ting, hvordan får dere til å ikke snurre med bilen når dere kjører rwd? Første bilen jeg kjøpte var en Subaru impreza som da hadde 4x4, så jeg lærte meg å komme fort inn i svingene å legge den 90 grader! Problemet er nå at jeg har bare kjørt 4x4 biler på spillet nærmest.. Har kjørt litt bakhjul også men det blir ikke no dreisen på det. Så hadde vært fint med noen tips? Kjører dere med manuel med eller uten clutch? Thomas- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.