Gå til innhold

Forza 3 - Drifteoppsett

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting, hvordan får dere til å ikke snurre med bilen når dere kjører rwd?

Første bilen jeg kjøpte var en Subaru impreza som da hadde 4x4, så jeg lærte meg å komme fort inn i svingene å legge den 90 grader! Problemet er nå at jeg har bare kjørt 4x4 biler på spillet nærmest..

 

Har kjørt litt bakhjul også men det blir ikke no dreisen på det.

Så hadde vært fint med noen tips?

 

Kjører dere med manuel med eller uten clutch?

 

Thomas-

 

Det som er med 4x4 er at du har litt mer kontroll på sladden, og at du ikke spinner ut i svingen pga. driver på framhjulene. Men når du kjører rwd må du kunne kontrollere gassen så du ikke har for mye hjulspin. Har du for mye hjulspin så sklir du ut. Prøv å kontroller gassen, og ha riktig hastighet i svingen. Også bør du prøve å kjøre med manuel. Jeg bruker iallefall det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er med 4x4 er at du har litt mer kontroll på sladden, og at du ikke spinner ut i svingen pga. driver på framhjulene. Men når du kjører rwd må du kunne kontrollere gassen så du ikke har for mye hjulspin. Har du for mye hjulspin så sklir du ut. Prøv å kontroller gassen, og ha riktig hastighet i svingen. Også bør du prøve å kjøre med manuel. Jeg bruker iallefall det : )

 

Agree! Lær deg rwd med en gang! Kontroll på gassen er gull verdt.

Jeg kjører med manuell, uten clutch da jeg synes det blir mye styr. Jeg synes også det er greit å ha på suggested line, så ser man enklere hvordan farten er i forhold til svingen, sikkert noen som er uenige og mener det er "feigt" men... :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest mulig power og stiv bil! Funker gull

 

Thomas-

 

Kan ikke si at mest mulig power er det beste.

F.eks. Du trenger ikke mer enn 350kW i Datsun 510.

Men total vekta på bil er ikke meg enn 900kg++

Men kjører du en Supra, så er det greit med 450kW med tanke på vekta som er ca. 1200kg.

 

Du trenger ikke å kjøre så sinnsykt stivt. Er ikke bare stivhet som teller.

Husk, du skal også ha et lavt tyngdepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agree! Lær deg rwd med en gang! Kontroll på gassen er gull verdt.

Jeg kjører med manuell, uten clutch da jeg synes det blir mye styr. Jeg synes også det er greit å ha på suggested line, så ser man enklere hvordan farten er i forhold til svingen, sikkert noen som er uenige og mener det er "feigt" men... :)

 

Det fungerer greit å kjøre med manuel også ; ) Men mener det absolutt beste er med clutch.

Bruk litt tid på å venne deg til det, og du vil få dreisen på det : )

Bruker suggested line sjøl, og vil ikke si det er feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer aldri å bli klok på hvordan AWD skal settes opp, kontra RWD. Har funnet noe sånn passelig ut hvordan en RWD skal settes opp, men sliter som juling med AWD.

 

Hjulstillinger? Differensialer? Dekkbredde? Dekktrykk?

Det finnes ikke noe fasitsvar her, men noe sånn ca. som er standard på AWD?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer aldri å bli klok på hvordan AWD skal settes opp, kontra RWD. Har funnet noe sånn passelig ut hvordan en RWD skal settes opp, men sliter som juling med AWD.

 

Hjulstillinger? Differensialer? Dekkbredde? Dekktrykk?

Det finnes ikke noe fasitsvar her, men noe sånn ca. som er standard på AWD?

 

Ut ifra hva jeg har fått til med AWD bilene jeg har drifta med så bruker jeg ca. 2.0 bars trykk foran, og 2.2 bak.

Differensialen har jeg 25% foran både på acceleration og deceleration. Men bak bruker jeg 100% på acceleration, 75% deceleration. Også kommer det litt an på bilen, men på Range Rover'n bruker jeg 60-65% power på bakhjula :P

Hjulstillinger bruker jeg -1.0 foran og -1.5 bak.

Men når det kommer til dekkbredde kjører jeg blodbredde dekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer litt på, er med differensialen.

 

I korte trekk, hva vil det si med Acceleration, og Deacceleration? Beskriv gjerne i "Når man skrur opp X, så spinner hjulene..." osv. Er blitt klok på det meste, men absolutt ikke det :)

 

Noen som kan svare på det?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosenten på aksel og decel bestemmer hvor mye hastighetsforskjell det kan være mellom de to bakhjula før differensialen låser. 100% så går begge bakhjula HELT likt hele tida. Hvis du kjører med f.eks 75% diff, så låser diffen når det tregeste av hjulet har 75% av hastigheten til det hjulet som går kjappest. Denne hastighetsforskjellen på 75% opprettholdes gjennom slædden. Er mange som kjører 100%. Jeg liker å kjøre rundt 70-80% for det tillater litt mer grep (syns jeg. Men jeg kjører 100% på B klasse og lavere klasse.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosenten på aksel og decel bestemmer hvor mye hastighetsforskjell det kan være mellom de to bakhjula før differensialen låser. 100% så går begge bakhjula HELT likt hele tida. Hvis du kjører med f.eks 75% diff, så låser diffen når det tregeste av hjulet har 75% av hastigheten til det hjulet som går kjappest. Denne hastighetsforskjellen på 75% opprettholdes gjennom slædden. Er mange som kjører 100%. Jeg liker å kjøre rundt 70-80% for det tillater litt mer grep (syns jeg. Men jeg kjører 100% på B klasse og lavere klasse.

 

Takk for bra svar!

Hva hvis man har race-diffen med Decel? Hva sier denne kontra aksel?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar!

Hva hvis man har race-diffen med Decel? Hva sier denne kontra aksel?

 

Det blir det samme bare at den verdien på decel gjelder når du decelerer. Jeg kjører 100 på decel. Da låser den bakhjula ved inbremsning (hvis du har litt sving på bilen) også hjelper den deg og holde rumpa ut når du brekkern ut på vei inn i svinger..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår