KillerRide Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Jeg lurer på en ting, hvordan får dere til å ikke snurre med bilen når dere kjører rwd? Første bilen jeg kjøpte var en Subaru impreza som da hadde 4x4, så jeg lærte meg å komme fort inn i svingene å legge den 90 grader! Problemet er nå at jeg har bare kjørt 4x4 biler på spillet nærmest.. Har kjørt litt bakhjul også men det blir ikke no dreisen på det. Så hadde vært fint med noen tips? Kjører dere med manuel med eller uten clutch? Thomas- Det som er med 4x4 er at du har litt mer kontroll på sladden, og at du ikke spinner ut i svingen pga. driver på framhjulene. Men når du kjører rwd må du kunne kontrollere gassen så du ikke har for mye hjulspin. Har du for mye hjulspin så sklir du ut. Prøv å kontroller gassen, og ha riktig hastighet i svingen. Også bør du prøve å kjøre med manuel. Jeg bruker iallefall det : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fm3geir Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 kan noen legge ut noen 4wd drifteoppsett? Siter fm3 drifter (opelgeir)kaller jeg meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas- Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Mest mulig power og stiv bil! Funker gull Thomas- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Det som er med 4x4 er at du har litt mer kontroll på sladden, og at du ikke spinner ut i svingen pga. driver på framhjulene. Men når du kjører rwd må du kunne kontrollere gassen så du ikke har for mye hjulspin. Har du for mye hjulspin så sklir du ut. Prøv å kontroller gassen, og ha riktig hastighet i svingen. Også bør du prøve å kjøre med manuel. Jeg bruker iallefall det : ) Agree! Lær deg rwd med en gang! Kontroll på gassen er gull verdt. Jeg kjører med manuell, uten clutch da jeg synes det blir mye styr. Jeg synes også det er greit å ha på suggested line, så ser man enklere hvordan farten er i forhold til svingen, sikkert noen som er uenige og mener det er "feigt" men... :) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Mest mulig power og stiv bil! Funker gull Thomas- Kan ikke si at mest mulig power er det beste. F.eks. Du trenger ikke mer enn 350kW i Datsun 510. Men total vekta på bil er ikke meg enn 900kg++ Men kjører du en Supra, så er det greit med 450kW med tanke på vekta som er ca. 1200kg. Du trenger ikke å kjøre så sinnsykt stivt. Er ikke bare stivhet som teller. Husk, du skal også ha et lavt tyngdepunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Agree! Lær deg rwd med en gang! Kontroll på gassen er gull verdt.Jeg kjører med manuell, uten clutch da jeg synes det blir mye styr. Jeg synes også det er greit å ha på suggested line, så ser man enklere hvordan farten er i forhold til svingen, sikkert noen som er uenige og mener det er "feigt" men... :) Det fungerer greit å kjøre med manuel også ; ) Men mener det absolutt beste er med clutch. Bruk litt tid på å venne deg til det, og du vil få dreisen på det : ) Bruker suggested line sjøl, og vil ikke si det er feigt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Jeg klarer aldri å bli klok på hvordan AWD skal settes opp, kontra RWD. Har funnet noe sånn passelig ut hvordan en RWD skal settes opp, men sliter som juling med AWD. Hjulstillinger? Differensialer? Dekkbredde? Dekktrykk? Det finnes ikke noe fasitsvar her, men noe sånn ca. som er standard på AWD? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 juster litt stvere enn orginalt..fordel en 65-35 bak forran og 100% sperring bak..funker gull for meg Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreaz88 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 dekk trykk jeg bruker er 1,8 foran og bak ;) og sport tires ikke race. Siter Forza drifter! Gt Xbox live: Andreazyo Gjør som meg, ligg brei ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Jeg klarer aldri å bli klok på hvordan AWD skal settes opp, kontra RWD. Har funnet noe sånn passelig ut hvordan en RWD skal settes opp, men sliter som juling med AWD. Hjulstillinger? Differensialer? Dekkbredde? Dekktrykk? Det finnes ikke noe fasitsvar her, men noe sånn ca. som er standard på AWD? Ut ifra hva jeg har fått til med AWD bilene jeg har drifta med så bruker jeg ca. 2.0 bars trykk foran, og 2.2 bak. Differensialen har jeg 25% foran både på acceleration og deceleration. Men bak bruker jeg 100% på acceleration, 75% deceleration. Også kommer det litt an på bilen, men på Range Rover'n bruker jeg 60-65% power på bakhjula :P Hjulstillinger bruker jeg -1.0 foran og -1.5 bak. Men når det kommer til dekkbredde kjører jeg blodbredde dekk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Det jeg lurer litt på, er med differensialen. I korte trekk, hva vil det si med Acceleration, og Deacceleration? Beskriv gjerne i "Når man skrur opp X, så spinner hjulene..." osv. Er blitt klok på det meste, men absolutt ikke det :) Noen som kan svare på det? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Prosenten på aksel og decel bestemmer hvor mye hastighetsforskjell det kan være mellom de to bakhjula før differensialen låser. 100% så går begge bakhjula HELT likt hele tida. Hvis du kjører med f.eks 75% diff, så låser diffen når det tregeste av hjulet har 75% av hastigheten til det hjulet som går kjappest. Denne hastighetsforskjellen på 75% opprettholdes gjennom slædden. Er mange som kjører 100%. Jeg liker å kjøre rundt 70-80% for det tillater litt mer grep (syns jeg. Men jeg kjører 100% på B klasse og lavere klasse. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Steinkjer Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Kan noen legge opp AWD drifteoppsett til Audi S4 2004 for meg? ^^ Har lyst å prøve den i drift. Vær så snill folkens? ^^ Siter GT: Ole Stensrud Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :) Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Prosenten på aksel og decel bestemmer hvor mye hastighetsforskjell det kan være mellom de to bakhjula før differensialen låser. 100% så går begge bakhjula HELT likt hele tida. Hvis du kjører med f.eks 75% diff, så låser diffen når det tregeste av hjulet har 75% av hastigheten til det hjulet som går kjappest. Denne hastighetsforskjellen på 75% opprettholdes gjennom slædden. Er mange som kjører 100%. Jeg liker å kjøre rundt 70-80% for det tillater litt mer grep (syns jeg. Men jeg kjører 100% på B klasse og lavere klasse. Takk for bra svar! Hva hvis man har race-diffen med Decel? Hva sier denne kontra aksel? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Takk for bra svar!Hva hvis man har race-diffen med Decel? Hva sier denne kontra aksel? Det blir det samme bare at den verdien på decel gjelder når du decelerer. Jeg kjører 100 på decel. Da låser den bakhjula ved inbremsning (hvis du har litt sving på bilen) også hjelper den deg og holde rumpa ut når du brekkern ut på vei inn i svinger.. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.