Bekklund Skrevet Mars 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2010 Har lyst på en drifte bil med generelt mye grep bak, men jeg vet ikke hvordan. Kunne tenkt så mye grep som det er i Supraene til Momo. Kan du tune eller gi noen tips om hvordan du får så mye grep? Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mars 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2010 noen som har et ålreit oppsett til en BMW 3.0 CSL til drift. tenker da på hjulvinkler osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Har lyst på en drifte bil med generelt mye grep bak, men jeg vet ikke hvordan. Kunne tenkt så mye grep som det er i Supraene til Momo. Kan du tune eller gi noen tips om hvordan du får så mye grep? Fint at noen skjønner at driftebil med veldig mye grep bak er tingen! Dette gir veldig mange fordeler kontra biler hvor grepet er kompromisert! F.eks så gjør det ikke noe om noen toucher rumpa di når du kjører twin. Det massive grepet gjør at den enkelt henter seg inn. Så lenge man kjører med bittelittegranne mindre vinkel enn det en bil klarer maks. En annen ting er jo at det ikke gjør noe om man får rumpa oppå gress, curbs, kanter eller hva det er, her ville det blitt ekstremt glatt med "vanlig" drifteoppsett, men med litt mykere rumpe og mye grep så gjør ikke det no. Jeg slipper hvertfall sjelden gassen selv når rumpa mi er halvveis oppi lufta og på curbsen. Men ok da, hvis du vil ha mye grep bak må du bruke telemetrien! Det er ikke værre enn det :) Og husk at en tune kan tunes MENS man kjører. Jeg kan jo gi deg et lite tips til å begynne med da. Når har et hjul best grep? Jo, når det står 100% rett mot asfalten! Så derfor, start telemetrien og sett den der du ser tempen på alle hjula. Det hjulet du skal se på er det bakhjulet du får i yttersving i den svingen du skal ta. Kjør uten hjulspinn til svingen med så kalde hjul som mulig. Så kliner du gassen i bånn å sladder svingen. Legg merke til hvordan hjulet blir varmt. Blir det varmere ytterst enn innerst? Da må du stille cambervinkelen bak til MER negativ. Er det omvendt må den stilles mer mot positiv / nøytral side. Fortsett å juster til hjulet blir nøyaktig like varmt innerst, som i midten og ytterst. Nå har du et hjul som ligger 100% plant med asfalten i slædd.. med andre ord mest mulig friksjon. Ikke se på innerhjulet, det er på ytterhjulet vekten av bilen ligger. Det er et av tingene jeg gjør. Men det er bare å prøve seg fram. Noen hemmeligheter må jeg jo ha så folk kjøper tunene mine :D Det er ikke gratis å kjøpe masse biler og prøver masse oppsett :drive2 Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekklund Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Suspention og sånn der da? Hvilket dekk skal jeg ha, race, sport eller det andre? Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merc190E2,3-16vturbo Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 jeg bruker det som er før race ihvertfall, raceing slicks er vel ikke så bra egnet i drifting hehe :P Siter 1986 Mazda 626 jordebil 1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger No turbo shit, but still no real power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekklund Skrevet Mars 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2010 Bruker nå Racing slicks på Supraen min og den stter som betong:) Jeg måtte bare endre litt på girkassa så nå går den! Trenger bare litt mer tuning på demperne og anti-roll bars, men vet ikke hva jeg skal stille på, lærte mye da jeg hadde opp telementrien(?) som Momo sa, men hva skal jeg se på når jeg skal tune dempere og sånn? -Bekklund Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreaz88 Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 jeg bruker sport tires på supraen min og det funker gull ;) Siter Forza drifter! Gt Xbox live: Andreazyo Gjør som meg, ligg brei ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdnoz Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Lurer på litt hva jeg kan stille for å få mer respons på civien jeg bruker for drifting. Skulle ønske litt mer grep, respons og litt mere vinkel, hvor begynner jeg. Og noen tips til hva jeg gjør når jeg får en sladd som er "umulig" å rette, virker som noen ganger har jeg for mye vinkel og noen ganger litt for liten fart for å fullføre driften. Siter fasttypeR http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KillerRide Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Nå har jeg endelig begynt å komme igang på Forza ;) Spiller det så si hver dag etter at jeg fikk permanent nett :D Har fått lagt ut noen d-oppsett. Alle ligger ute til 10 000 :P Biler jeg kjører online nå er: Skyline R32, R33, R34, GT-R, AE86, 69' Fairlady 242, Porsche 914/6, 996, Silvia S13 og 05' Mustang. Også spiller jeg under nicket "Dufuzsky" :P Der kommer flere oppsett etterhvert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 (KLIPP..)men hva skal jeg se på når jeg skal tune dempere og sånn? -Bekklund Er vell ikke noe å se på, men heller noe du må føle deg frem på. Om den er for stiv/myk eller høy/lav forran/bak. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarte2k Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Furyton sin aasbø2010 setup syns jeg funker drit fett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.