Gå til innhold

Forza 3 - Drifteoppsett

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

nei nå gir jeg opp..får fa. ikke til nå setup på det hær jævla spillet... skjønner ikke hvordan dere får bilene til å ligge så bredt..så snart jeg tenker på sladd så snurrer jeg..har et setup fra forza 2 som funker litt men

 

man klarer BREDT om man virkelig satser og klarer å kombinere gass, brems og styring...

Sitat etter Olehenri på Gudbrandsdal gatebilklubb...

Endret av coworth-racing

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjører bredt på bane i virkeligheten så det vet jeg..

men syns det er vanskelig å sette opp bilene i spillet

 

hvilken bil er det du kjører med på spillet da? og hvilken klasse?

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn et innlegg på club-honda forumet i går ang drifte oppsett.

Legger inn et tilnermet likt innlegg nå.

 

Camber,toe, caster og antiroll bars er vell de enkleste å stille inn.

 

Camber:

-0.8 fremme og bak, kan justeres + - etter smak, men ikke overdriv.

Toe:

0.0 fremme.

-0.1 til -0.2 bak.

Caster:

5.4 til 5.5

 

Antiroll-bars stivhet er viktigere enn stivheten på demperne.

jeg bruker å sette alt fra 18-21.

Kjører demperne litt stivere fremme og litt slappere bak enn det de demperne er satt på som standard.

Samme gjør jeg med bump og rebound.

 

F.eks om det står sånn standard.

120kg fremme

100kg bak

Så stiller jeg det bare fort og gæli opp og ned til

125-130kg

90-95kg

Og jobber meg videre derfra.

 

Diffen har jeg også en standard oppsett på som jeg jobber med litt senere.

60% accel

50% decel

 

Viktig og ha massevis med grep!

 

Jeg legger opp et par gratis oppsett nå på mandags kveld som kommer på de normale drifte bilene.

Med sånn type oppsett så oppnår jeg lengre drifter og en bedre og en mer kontrollerbar contra. Altså en mer driftevillig bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går du frem for å sette opp en slik bil da momo?

 

Feeling eller punkt etter punkt?

 

Mest feeling. Man kan jo justere MENS man testkjørere så det går fint. Som sagt.. når jeg kjører Fujimi kaido så mister jeg ofte poengsummen fordi spillet gir meg "wrong way" symbolet på vei inn i svinga.. Har også litt med teknikk og gjøre da.

Det er sinnsykt morro å kjøre en driftebil med massivt med grep, det åpner for ekstremt aggresive inganger i svinga.

Og husk en viktig ting til: Desto MINDRE motoreffekt du klarer deg med, desto bedre!

 

Et annet tips dere kan prøve på bila deres.

MASSE rebound stiffness

Og veldig myk bump stiffness

myke fjærer bak

org foran

Driver å lager aasbø supra nå med oppsett og design på storefront. Tar nok noen uker til før jeg er fornøyd.. oppsettet må være perfekt :)

Endret av momo

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest feeling. Man kan jo justere MENS man testkjørere så det går fint. Som sagt.. når jeg kjører Fujimi kaido så mister jeg ofte poengsummen fordi spillet gir meg "wrong way" symbolet på vei inn i svinga.. Har også litt med teknikk og gjøre da.

Det er sinnsykt morro å kjøre en driftebil med massivt med grep, det åpner for ekstremt aggresive inganger i svinga.

Og husk en viktig ting til: Desto MINDRE motoreffekt du klarer deg med, desto bedre!

 

Et annet tips dere kan prøve på bila deres.

MASSE rebound stiffness

Og veldig myk bump stiffness

myke fjærer bak

org foran

Driver å lager aasbø supra nå med oppsett og design på storefront. Tar nok noen uker til før jeg er fornøyd.. oppsettet må være perfekt :)

 

har du lyst å tune en supra til meg som du gjorde i 2ern??likte den godt

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har testet drifting med feks evo ? Jeg tok for moroskyld å satt 100% driv til bakhjula og 100% sperre på en evo nå, men når jeg sladder føles den ut som 4x4... rart. Den slipper nesten ikke heller med 495kw :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men tror det ja

 

uten og ha sjekka, så tviler jeg på at det går ann og bygge om en Evo til bakhjulstrekk, siden det ikke finnes sportsbiler av Mitsubishi med bakhjulstrekk av nyere type(ikke som jeg vet om vertfall)...

 

Men Skyline går ann og bygge om, får på den kan du bruke understellet fra Silvia...

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten og ha sjekka, så tviler jeg på at det går ann og bygge om en Evo til bakhjulstrekk, siden det ikke finnes sportsbiler av Mitsubishi med bakhjulstrekk av nyere type(ikke som jeg vet om vertfall)...

 

Men Skyline går ann og bygge om, får på den kan du bruke understellet fra Silvia...

 

Finnes vel lite subaruer med bakhjulstrekk også, men den kan man konvertere til rwd.

 

Sjekket akkurat nå, går IKKE å konvertere evo'n :(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel lite subaruer med bakhjulstrekk også, men den kan man konvertere til rwd.

 

Sjekket akkurat nå, går IKKE å konvertere evo'n :(

 

Subaru blir det jo brukt understell fra Toyota på RWD konversjonen...

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår