Gå til innhold

FK senkesett? erfaringer

Ranger emnet

Skipsen

Anbefalte innlegg

Hei, har ein audi a4 1.9 tdi avant som trenger eit senkesett, har kikka litt rundt og partsandretards har fk senkesett 40/40 med dempere til 3500 kr og TA technix justerbart til 3700 kr. Lurer egentlig på det til 3500 kr, men har noken erfaringer med dette senkesettet? vil ha noke som har litt kvalitet, og som er stivt ogg godt å kjøra med. Hvis ikkje, har dere noken andre senkesett å anbefala?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt om du kjøper senkeskåler er at dine gamle og brukte fjærer er altfor myke, og du kommer til å lettere ta nedi. Det kan være det funker med dempere med senkeskåler, men grunnen til at jeg sa at jeg ikke ville hatt det er at senkefjærer rett og slett skjeldent blir helt beint på den bilen. Men lykke til.

Fikk forøvrig mitt technix sett til 2 lapper, gjelder å vite hvor man skal se..

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo det brukt litt og da Veegard... ;)

Den største forskjellen på TA og FK ligger i demperne, det er derfor FK koster endel mer i tillegg til at FK blir handlaget og TA masseprodusert i Kina.

Hvis du kun skal ha et litt stivere sett med moderat senk av god kvalitet så er FK et bra valg til en grei pris. Men med senkesett er det som alt annet, man får det man betaler for.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt senkefjærer på A4 nei...

Dine valg er strengt tatt vmaxx og ta technix.

Syntes Technixen er litt for blaut jeg, har hørt vmaxx er hakket bedre. Men FK Highline er mye bedre altså..

Ville kanskje senket 60/40.

Nå er vel vmaxx og TA så godt som akkurat samme greiene, såå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker justerbart fra FK.. synes de er stive og gode.. kan ligge godt i svingene nå.. og veldig lett og fin justering...

Og har vært bilmekaniker i mange år å har prøvd mye dårlig.. det er tilåme 2års garanti på FK om jeg ikke tar feil

'With a good hi-fi system in the car you'll find yourself looking forward to the drive to work and back - traffic jams are simply a time to relax and enjoy the music.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider