Gå til innhold

Hvor kjøper dere bremsedeler?

Ranger emnet

SnowKing

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk opp gul lampe på bremsene for et par uker siden. Har hatt av hjulet på høyresia fremme (av en eller annen grunn, så slites innerste klossen på høyre fremhjul, raskere enn resten, på de fleste nyere biler). Det var ikke kritisk, men må nok byttes snart.

Hvor kjøper folk deler?

Noen som vet hva tolleranse-målet på skivene er?

Var ikke så veldig stor kant på skivene, og de så ikke spesielt skevslit ut. Så det blir et spørsmål om pris, om jeg bytter de også.

Kan bare si med en gang, at Møller IKKE er et alternativ.

Vet flere bruker Meca, men hvordan er kvaliteten?

Egentlig har jeg jo hatt en liten plan om dette, men tror ikke jeg rekker å få snoka opp de delene jeg trenger, før bremsene har gått fra "bytte nødvendig", til "oh shit!"

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene begynte å slite slik når fabrikantene så seg for gjerrige til å lage kalippere med 2 stempel.

Ikke kjøp kloser på romnes, husker ikke emrket, men de støver så stålfelgene ser jævlige ut.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene begynte å slite slik når fabrikantene så seg for gjerrige til å lage kalippere med 2 stempel.

Ikke kjøp kloser på romnes, husker ikke emrket, men de støver så stålfelgene ser jævlige ut.

Sorry for min uvitnehet, men hva er romnes? Er det en butikk?

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romnes har jeg hørt om gett. Jeg har deleavtale med MECA og de leverer stort sett kvalitetsdeler.De aller fleste leverer bra kvalitet. Ikke problemer så langt. Ikke handle bremser på Biltema.....Dårlig bremese efekt skriking og nedstøva felger er resultatet.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har prøvd å handla noe fra utlandet da?

Kikke litt på det her:

http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattro-1.8T/Search/Free_Shipping/ES263605/

Men vet lite om kvaliteten, og med en høvding i frakt, så blir det 200 kr dyrere enn Meca.

Noen som foresten vet om det er forskjell på bremsene på Sedan/Avant/1,8t/1,9TDI?

Greit å vite når man skal kikke videre.

Endret av SnowKing

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.romnes.no/

De har stortsett bra deler, men akkurat bremsedeler til spesielt Audi har jeg blitt skuffet over, de virker helt fint, men når stålfelgene skjems over alt bremsestøvet er det ille...

er noen helt sinnsykt med bremsestøv foran på min A6! hjelper det å bytte til feks brembo? får man bedre bremse-egenskaper generelt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som foresten vet om det er forskjell på bremsene på Sedan/Avant/1,8t/1,9TDI?

Greit å vite når man skal kikke videre.

Ja, det er til og med forskjell på bremsene på forskjellige utgaver av 1,8t b6.

Skivene mine er f.eks. 312mm originalt, mens andre (typisk ikke-S-Line) har 288mm skiver. Sjekk med din lokale Audi-forhandler hvilke bremser du har før du bestiller! :)

Mener også (ikke 100% sikker) at b6 med 3,0l (bensin) har 312mm bremsene.

Endret av Legolego
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er til og med forskjell på bremsene på forskjellige utgaver av 1,8t b6.

Skivene mine er f.eks. 312mm originalt, mens andre (typisk ikke-S-Line) har 288mm skiver. Sjekk med din lokale Audi-forhandler hvilke bremser du har før du bestiller! :)

Mener også (ikke 100% sikker) at b6 med 3,0l (bensin) har 312mm bremsene.

Ifølge systemet til Meca, så har jeg 288 foran, og 245 bak. Så det er vel egentlig det eneste jeg trenger å tenke på da. Planen om B5S4-bremser foran er ikke aktuelt enda, siden de ikke går inn i vinterfelgene.

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge systemet til Meca, så har jeg 288 foran, og 245 bak. Så det er vel egentlig det eneste jeg trenger å tenke på da. Planen om B5S4-bremser foran er ikke aktuelt enda, siden de ikke går inn i vinterfelgene.

I følge Meca har jeg både 312mm og 288mm foran... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider