SnowKing Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Bilen min har i senere tid begynt å bruke en del mer diesel enn den gjorde før. Jeg husker ikke de eksakte tallene, men mener jeg lå på rundt 0,68 på bykjøring før chipping. Etter chippingen for snart et år siden, så har den ligget på rundt 0,52 på bykjøring. Og da kunne den lett cruise på 0,43 ved 80 km/t i 5 eller 6. gir, på slette, rette strekninger. Nå skal det godt gjøres å få den under 0,6 på samme strekningen. Og det skal lite bakker og svinger til får den er oppe på 0,8 - 0,9. Merker ikke noe spesielt ellers med bilen. Den går rent, og drar godt. Har også prøvd testen tiltrimchip.com, for å sjekke luftmengdemåleren. Merka heller ikke noe spesielt da, bortsett fra at turbotrykket er litt tidligere ute enn de antyder. Har heller ingen av de andre symptomene som er nevnt i den testen, så er ganske sikker på at det ikke er noe feil med luftmengdemåleren. Har foresten også sjekka luftfilteret. Så har noen forslag på hva årsaken kan være? Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Går den som den skal, ryker den svart? Tenker EGR som er delvis åpen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowKing Skrevet November 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Granada3.0GL skrev: Går den som den skal, ryker den svart?Tenker EGR som er delvis åpen. Ja, som sagt, så merker jeg ikke noe andre symptomer på bilen. Ingen ryking, ingenting. Glemte selvfølgeig å nevne at turboen er byttet for et par mnd siden. Det er en nyere/oppgradert type turbo, enn den som sto der, men jeg vet ikke hva som er forandret på den. Men merka ikke noe forandring i forbruket rett etter byttet i hvertfall. Det er mer den siste mnd at jeg har lagt merke til det. Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Det kan jo være noe så banalt som forandret kjørestil. Hvis du har fått større turbo, så vil du kanskje ha en tendens til å gi litt mer gass når du skal aks'e. Bilen vil "lære seg" kjøremønsteret ditt over tid, og det kan være derfor du ikke ha merket noe før (men synes det var litt lenge med 1-2 mnd). Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowKing Skrevet November 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Du kan ha et poeng der, Legolego.. Men turboen er ikke større, og har ikke gitt noe større merkbar effekt.Den skal, ifølge turboservice være av bedre kvalitet, og holdbarhet enn den som sto orginalt i bilen min. Jeg har sikkert blitt lurt, men den har audi delenr i hvertfall :) Men problemet er at jeg ikke klarer å få ned forbruket, selv om jeg prøver engang. Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.