Gå til innhold

Schlasken: '72 240Z RB26DETT, DirtyRacing bur etc.

Ranger emnet


Schlasken

Anbefalte innlegg

tok ut motoren her om dagen og nå står det bare frontrute, dashbord forstilling og bakstilling igjen før bilen er totalt strippet ned til et bart chassi. håper på å få den på chassisnurre iløpet av en måneds tid så jeg får begynt å strippe understellsmasse og sveisa litt rust :) skal få tatt noen flere bilder snart. legger ved et bilde av åssen bilen så ut forrige uke :)

P2290139_001.sized.jpg

P2290143_001.sized.jpg

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på tide med en ny oppdatering. har tatt ut clutch og bremssesylinder, alle ruter, ledningsnet og diverse annet. virker som jeg har importert en jævla dyrehage, har funnet levende edderkopper. døde edderkopper i et "bol". en øglesak som likner på en krokodille og fant også et hulrom i karosseriet der det var massevis av grassstrå og en hel del halve nøtter. freaky shit! :D

 

P3260214.sized.jpg

P3260201.sized.jpg

P3260193.sized.jpg

P3260183.sized.jpg

P3260176.sized.jpg

P3260174.sized.jpg

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er du har fått tak i den bilen? O.o

fikk med halve afrika på kjøpe jo.. :p

utrolig at Steve Irwin ikke hoppa ut av bagasjerommet :D

 

menne... gleder meg til og se hvordan den bilen kan bli...

og er rart hvilke motorer du får nedi der.. har sett en med Corvette motor med turbo eller no lignende... gikk som fhan..

lager ikke biler med fint design som det lengre :\

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

hvor er du har fått tak i den bilen? O.o

fikk med halve afrika på kjøpe jo.. :p

utrolig at Steve Irwin ikke hoppa ut av bagasjerommet :D

 

menne... gleder meg til og se hvordan den bilen kan bli...

og er rart hvilke motorer du får nedi der.. har sett en med Corvette motor med turbo eller no lignende... gikk som fhan..

lager ikke biler med fint design som det lengre :\

 

hehe, bilen kom fra texas i begynelsen av januar. og der har de vel mye rart av dyr :rolleyes:

jeg har litt fobi for krypdyr, hehe så var kansje ikke det lureste stedet å få bil fra :D tar ikke på steder på bilen jeg ikke ser uten hansker noe mer hvertfall :)

 

det som holder meg tilbake fra å gjøre mer med bilen nå er at jeg ikke har fått kjøpt meg et mig apparat enda, så jeg får ikke bygget stativet som trengs for å få bilen opp på siden. gidder ikke ta av forstilling og bakstilling før det nermer seg for det er jævlig kjipt å ikke ha bilen flyttbar :) men sveiseapparat kommer snart og da tar det nok ikke lang tid før jeg er igang med å skrape understellsmasse yodude

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tja, det eneste som blir likt som på den er zg skjermbredderne og muligens noen likheter i motorrommet :D jeg er ikke så fryktelig glad i den fronten der, selvom den er mye mer aerodynamisk en orginalfronten :) blir også litt fler kromdetaljer på min, fangere, speil osv...

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir svarte zg skjermbreddere på grå bil. trur det kan bli ganske bra kombo. syns også det passer bra med zgfront på espen sin. men personlig foretrekker jeg en strippa chromma front og bakfanger uten den svarte plasten og de stygge "beskytterne" som kom på us modellene :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok delte meninger ute og går om zg front.personlig så synes jeg at z en ser mere ferdig ut med g-nose.Ser det veldig tydelig med 2 z er på siden av hverandre ,en med og en uten.Men smaken er som baken!

Det som er litt artig med min front ,er at den er 100% norskprodusert av en bergenser tror jeg.Den er laget ut i fra målene på en 1/12 modellbil.har parkert min bil ved siden av en 280z med g -nose,som har en kopi av den originale fronten,Må si at den er veldig korrekt laget ,og finere enn den originale.den originale g fronten er i 5 deler med dårlig passform!min er støpt i en del.

Inspirasjonen min til å bygge denne zg ,var noen bilder i fairladymagasin(nissan sporting)og påfølgende bilder jeg fant på internett.

Nå ser det dessverre ut at ikke jeg får byttet motor før til vinteren .P.G.A!!!!!!!!!!At han som skal skru ut motoren til meg ikke har fått fingeren ut enda!!!!!!!!!Veeeeeeeeldig leit synes jeg,da jeg har lovet og sagt mye rundtforbi om bilen min.og skal stille opp på alle gatebiltreffene osv.Men skammer meg ikke over motoren som står i .Bare litt jæv.. at det skulle bli forskjøvet 1 år!!!med motorbyttet.Meeeen!!!!!!!! Hvis motoren dukker opp i nærmeste framtid så kan det jo være!!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Schlasken

 

 

ikke heeelt bestemt meg for motor enda, men det blir mer slagvolum og turbo, det er helt sikkert :) fargen blir "pepper Grey Metallic - Dupont Fleet 44490" fra 1967 Ford Mustang GT500 :) med svarte zg skjermbreddere trur det blir en god kombinasjon :)

 

Dersom zg skjermbreddere ser ut som disse; hvor får du tak i slike?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår