Gå til innhold

Hvordan regne ut motstand på eksos?

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

husk også at eksosen kommer pulsvis fra forskjellige hull, som kan velge forskjellig "vei" fra begynnelsen, overflaten på rørene er ikke helt jevn.. flere tusen detaljer som gjør at det teoretiske ikke stemmer med praksisen.. selvfølgelig mulig og regne ut, men det blir nok litt for avansert til og være praktisk..

brom brom, broooom, wah-tish, brooom. eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Amen, og takk for meg...

 

PS!! Gøy å lese, har alltid ønsket å "kunne" å bygge korrekt eksos.

 

1. Hva er "best" av 4-2-1 og 4-1 ?! Har hørt/lest om ekstraktoreffekt og sånn...

 

2. Har lest( http://www.vwteamgti.com -> teknisk -> eksos) at man skal "downsize". Kjøre f.eks 3" bakover og så dowsize til f.eks 2,5" før/etter ei potte. Da får den varme eksosen plass til å komme seg ut og krympe til en kald en som sklir ut av et mindre rør....

 

3. Er det INGEN som har url til et nettsted hvor man finner litt praktisk nevenyttig om valg av de og de dimensjonene til den og den manifolden/headeren på den og den motoren?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår