Gå til innhold

Bakbremser som IKKE virker ???

Ranger emnet

Rolla_RS

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg noen tips hvor jeg kan begynne. Bakbremsene mine virker lite og ingenting. Har luftet og smurt opp, alt er i skjønneste orden, det er bare et lite problem, de virker ikke. Verken håndbrekket eller "selve" bremsene virker. Kan holde padalen inne og brekket oppe, og alikavell kan jeg snu hjulene rundt for hånd. Vær så snill å kom med noen tips, holder på å bli litt oppgitt her. Bremsene fremme virker helt utmerket.

Rolla_RS

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det skive bremser. Håndbrekket går rett på caliperen og det jeg har smurt er armen til håndbrekket, selve caliperens gange. Problemet ligger rett og slett i at stempelet vil ikke komme ut på skikkelig vis. Vil si det er rart hvis begge caliperne har røket samtidig? Har prøvd å flate pedalen mens caliperen er fri, da kommer stempelet ut, men når det står montert, har det på måte ingen kraft.

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

du bør vell justere opp håndbremsen til minst mulig klaring føre du lufter bremsene.

måtte gjøre det sånn på golfen å da blei det bremser da :)

jon

Så hvis jeg strammer håndbrekket før jeg lufter( Ikke helt selvfølgelig, men til det begynner å ta)? Problemet er rett og slett at hverken brekket eller pedalen har noe særlig funksjon. Kan dreie hjulene rundt uten stor problemer med både pedalen og brekket strammet. Merkelig....HJELP, blir gal snart. Ingen som har noen lure triks? Er rett og slett caliperene(begge?) gått til helvete? Rart at begge skal ryke samtidig.

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm svarte deg vell litt dårlig ;)

det er skiver bak på golfen min oxo.

da jeg byttet kalipter så stod det i instruksene at stempelet skulle skrues ut til du så vidt fikk på kalipteren.

så skulle brekket strammes og så kunne man lufte bremsene.

når det var gjort så funka alt :)

men et tips till kikk nøye på skivene å klossene dine jeg måtte bytte den ene pga rust kan jo kansje være noe sånt på din også?

jon

lordbongo

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider