Gå til innhold

Ta ut dashbord i Golf 3

Ranger emnet

WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke fikk opp noen brukbare søkeresultater om dette, lager jeg like gjerne en tråd om det.

Jeg trenger hjelp til å delvis demontere dashbordet i 3'er Golfen min. Jeg har kjøpt meg ny stereo, men får den ikke "dyttet" helt inn i rammen i dashbordet. Jeg tror grunnen er at ledningene bak butter imot.

Jeg trenger derfor hjelp til å få tilgang til disse ledningene bakfra slik at jeg kan legge dem skikkelig på plass.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem da det er dårlig plass rett bak spilleren. Jeg koblet bare ut viftebryter-panelet som er under. Da fikk jeg fint inn begge henda, så der er det god pass til å dytte kablene nedover. Jeg dyttet inn spilleren med den ene hånda, også "tar jeg imot" kablene bak spilleren med andre hånden og legger disse ned bak viftepanelet.

rop ut om du ikke får det til:)

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn gjøru det:

*vippe ut dekselet rundt bryterne med f.eks en liten flat-trekker.

*skru ut de fire skruene du finner under der

*ta ut askebegeret og sku ut de to skruene du finner der

*skru ut skruen til høyre for sigarett-tenner uttaket

SÅ ere mulig neste punkt bare gjelder bilen min, men jeg kunne ikke bare ta den ut nå. Jeg får den ut ca 10cm på venstre siden mens den henger igjen på høyre siden. Tuklette å forklare, men du ser med en gang hvorfor, er lxm noe som gjør at den henger igjen, blir som en liten klips du må vippe bort bare, så kan du dra hele greia ut så langt at den henger ned ca ved siden av gir stanga.

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg i gulvet på passasjer-siden o strakte høyre hånden inn under dashbordet mot midten...der er det en liten opning hvor man kan nå opp til spilleren...

da holdt jeg nede ledningene med høyre og dyttet inn spilleren med venstre...

Er ganske trangt under der så er en mulighet for at du må ta ned hanskerommet...

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider